Vad fick dig att le idag?

super

=)
Gick med
2 Feb 2006
Hoj
cb600Fa 2007 och Shadow
Hörde en historia "incident" idag av min arbetskamrat som en gubbe på hans gamla jobb hade berättat.
Gubben hade varit helt seriös och berättat att han för några dagar sedan varit ute och fiskat i gamla sjön vid hans hus där han fått världens tyngsta bett på kroken. Han "ska" ha dragit upp en 40 kvm stor heltäckningsmatta med en 0,2 mm fiskelina. Trodde jag skulle dö av skratt på det sättet min arbetskamrat berättade den på...!

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Att jag precis gjorde en otroligt god cheesecake/fhiliadelphia glass tills imorgon. Sambons släkt kommer på besök. För att jag ska få äta denna otroligt onyttiga glass så måste jag upp tidigt imorgon och råträna på gymmet =)

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Log lite åt att jag la 87 spänn och 5 minuter på tipset och fick ~800 spänn tillbaka :)

Axeru

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2004
Hoj
Nystulen korvomobil!
Detta var ju dock igår, men what the heck...

Träffade min lilla Caroline, som jag hela sommaren ängnade åt att försöka ragga på, ute i Kristianstad. Mycket trevligt blev det kan jag säga, då bara kön till pubben blev ett litet äventyr i sig! Fick en liten, men ändå enormt god puss innan jag skulle köra hemmåt, det gjorde hela mitt -08...:)

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Detta var ju dock igår, men what the heck...

Träffade min lilla Caroline, som jag hela sommaren ängnade åt att försöka ragga på, ute i Kristianstad. Mycket trevligt blev det kan jag säga, då bara kön till pubben blev ett litet äventyr i sig! Fick en liten, men ändå enormt god puss innan jag skulle köra hemmåt, det gjorde hela mitt -08...:)

Var det flickan på kaféet som du inte riktigt visste hur du skulle få? Eller var det någon annan som jag blandar ihop dig med? Roligt iaf att du fick en puss! Go get more!

Jag ler för Watson ramlade in på oväntat besök idag och jag hade Gevalia hemma ;)
Sedan skiner solen och det är underbart!

Kia

Guest
Log när jag rastade V6 saaben nu på morgonen....:D :yoparty

Du ska vara snäll mot min Griffe!
Annars ligger din stora Chrysler rätt illa till här där den står ute på uppfarten. Va faktiskt ut och lät den lufta sig lite. (men jag var jätteförsiktig och snäll mot honom...)

Jag log när min lilla dotter 4 år kom och stoppade om mig med sin filt här där jag ligger i soffan med feber... :) :)
"-Här mamma, du som fryser så mycket får låna min filt. Jag behöver faktiskt inte den nu...." :) Goa unge...

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
En dag som kunde ha varit mycket värre ...

Träffade på' en sh-medlem på stan:hej

Skulle hämta några tavlor men ramen hade gått sönder så jag får vänta några extra dagar, glad över att det upptäcktes innan jag tog hem dem + får några kronor i rabatt för att dem inte var klara i tid.

Strosade vidare på stan och skulle köpa lite mat hem när :gnissla plånboken inte fanns i väskan..*mummel jag e hopplös* bara o gå till de få butikerna man varit i o frågat om man hade förlagt den, en liten chans fanns dock att den kanske va kvar hemma (men allvarligt talat hur stor e den chansen när man som tjej ska ut på stan o shoppa :rolleyes: )

Döm om min förvåning plånboken fanns hemma, hade ramlat ner på golvet :banana

En "Glocalnetraggabrudarpåstanmedbilligasamtal" kom fram och frågade "vad ringer du med idag" ....Fick hjärnsläpp o svaret blev "telefonen"...vilket både han o jag skrattade åt.

Last edited:

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Stannade på konsum på vägen hem för att köpa ägg (ekologiska). Jag är för snål för att köpa kasse för ett litet paket med ägg men ville inte ha handväskeomelett till middag så jag tog en såndär liten fryspåse.

Medan jag stod och försökte pilla upp den (hopplöst) observerade jag att gubben bakom hade köpt tre småtetror keldasoppa och en stor kasse. Märklig prioritering. Han försvann snabbt, jag stod fortfarande kvar och pillade med min gratiskasse. Prioriteringen kanske inte var så märkligt ändå. Tid är pengar.

Klar. Lyfter blicken, gubben är försvunnen men keldasoppan ligger kvar. Kollar runt. Ingen gubbe i sikte. Möter gubben i dörren, med en väldigt platt och tom opillad plastkasse i näven.

Dethär var roligt. Kan inte låta bli att skratta högt.

Jag: Nämenvaf... tog du kassen men inte soppan?
Gubbe: Jaasså, jag glömde det viktigaste.

:D

Skrattade nästan hela vägen hem.

Kitties

Mamma till fireblades dotter
Gick med
5 Feb 2005
Hoj
Ingen
Det var mycket gott! Även gott med tacos. Tack för igår! :tummenupp

// Ida (Detta skulle ha svarat på Alicias inlägg ang. att hon hade gjort en god cheesecake)

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:D kan bara le åt vänner som får en å glömma varför man inte mår bra :)
"Du är norrlänning eller ja nästan en i alla fall och då ska du väll klara av lite motgångar":D
Så vi från norra Hälsingland räknas inte som norrlänningar :)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!