Vad fick dig att le idag?

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
En lampa, av totalt 28 stycken, är som sagt sönder i Spiderlampan sedan ett tag :gnissla http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3874372&postcount=4640

Tog idag tag i det och passade samtidigt på att ta en söndagsutflykt till Mio i Mariestad.

Vi fick inte bara en utan tre lampor utan extra kostad och om butiken i skövde hade de heller inget gott att säga "tycker du inte inredningen ser lite Ikea-aktig ut" vilket jag instämmer helt i :hihi (sätter inte min fot frivilligt på Ikea men ibland får man bita i det sura äpplet och hänga med kompisar som envist vill dit, jag roar mig i lekhörnan med barnen:rolleyes: )

Passade samtidigt på att kolla passande "biostolar":)

Skulle någon mer lampa i Spiderlampan gå sönder så var det bara att återkomma till butiken i Mariestad så "får ni hämta flera och har vi inte hämta så får ni ta av demolampan" :)

Butiken i Skövde har i och med dåligt bemötande förlorat kunder som hade tänkt investera en del i inköp, kanske dags för personalen utbilda sig i kundbemötande :huvet

Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Hade en riktigt slapp söndag tillsammans med Pinky och Pinuppa, det fick mig att le:tummenupp :)

WhiteGuardian

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Hoj
Kawasaki z400f -83
Någon som åkte höj mitt i snöstormen, svischade förbi alla bilarna som stod i lång kö på bron - var en grön hoj, fick aldrig någon bra titt på den då jag var så långt bort dock - Stockholm, klockan 09:05 tiden, på bron mellan gullmars och skanstull, åkte i riktning mot skanstull. :tummenupp Det fick mig att le brett Like thiz --> :D

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Att det faktiskt finns BRA supportpersonal! Har en Netgear nätverkshårddiskkabinett som fulat sig ett tag, hittade ett känt fel på deras supportsida och ringde för att få nätdelen utbytt, inga problem trots att Garantin gått ut. Sånt är kundservice!:)

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Någon som åkte höj mitt i snöstormen, svischade förbi alla bilarna som stod i lång kö på bron - var en grön hoj, fick aldrig någon bra titt på den då jag var så långt bort dock - Stockholm, klockan 09:05 tiden, på bron mellan gullmars och skanstull, åkte i riktning mot skanstull. :tummenupp Det fick mig att le brett Like thiz --> :D

Budhoj?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Idag har jag varit så glad att jag inte ens saknat knarren.. Massor med snö och en gammal BMW E30, 'nuff said! :yoparty

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
:tummenupp tror att jag vet vad du menar med vänsterbromsning men kan du förklara lite mer ingående?
Man bromsar med vänsterfoten samtidigt som man gasar, för att få bakhjulen att låsa och därmed få bakvagnen att sladda ut.

Tricket är att våga gasa på in i kurvorna när man vänsterbromsar. Med för lite gas låser man framhjulen med bromsen, med för mycket gas går det rakt fram.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Man bromsar med vänsterfoten samtidigt som man gasar, för att få bakhjulen att låsa och därmed få bakvagnen att sladda ut.

Tricket är att våga gasa på in i kurvorna när man vänsterbromsar. Med för lite gas låser man framhjulen med bromsen, med för mycket gas går det rakt fram.

Bra beskrivet.

Vissa bilar är lättare, andra svårare att vänsterbromsa, jag tycker att det är lättast att få ut bilen genom att bestämt klappa på bromsen för att sedan lätta upp minimalt.

Då hinner bakhjulen låsa och tappa sin friktion innan du har hunnit bromsa ner nämnvärd fart på framhjulen.

Jag har aldrig fått anmärkning på rostiga bromsskivor på besiktningen!

Du bromsar, rycker i ratten och sliter i kryckan för att få upp bilen på ställ.

Kass förklaring men :tungan

Man rycker INTE i kryckan när man vänsterbromsar.

Det skulle förövrigt vara rent idiotiskt i en Saab där kryckan tar fram.

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...