Vad fick dig att le idag?

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Smackade på stålomspunna slangar fram på 750n idag! Gött änna

Wivi

Utanlem
Gick med
26 Aug 2007
Hoj
(-80, Honda CB 650 R I P) Honda VFR 800 FI
Varför spelar vi inte sällskapsspel oftare...

Eftersom det inte finns någon "vrålgarvstråd" så får denna nyligen inträffade händelse platsa i :) tråden (fast kanske den hade passat bättre i associationstråden...)

Gubben, jag och dottern samt två av hennes kompisar satt och spelade först "med andra ord..."Efter en runda med detta spelet plockade vi fram en "gammal goding..." - geni någonting (påminner om "trivial pursuit") med en massa frågor inom olika ämnesområden. De av oss som kunde svaren på frågorna hade lite svårt att hålla oss i styr, så det blev lite "charader" m m emellanåt.

Dotterns killkompis fick frågan "- Vilken popgrupp har gjort sig känd genom albumet och rockoperan "The Wall"?? Jag försökte antyda att han ju gillade denna färgen också förutom lila då (pink) och gubben reser sig upp och simulerar en regelrätt "vattenkastning"...."- Vad gör jag nu??? (pinkar).
Killen :va, innan det kom ett litet försynt:

- Kiss, kanske?????:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

http://www.youtube.com/watch?v=0SlKA2Rgq20

Last edited:

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Snälla människor som hjälpte både mig o som tog hand om hojen då jag körde omkull idag. Tack ni vänliga själar:krama

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Snälla människor som hjälpte både mig o som tog hand om hojen då jag körde omkull idag. Tack ni vänliga själar:krama

Aj då. Hoppas det mest var lite plastdetaljer och en gnutta stolthet som tog skada och att du själv är ok.

Det är bara att lära sig av misstagen och sedan prova igen. :tummenupp

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
Aj då. Hoppas det mest var lite plastdetaljer och en gnutta stolthet som tog skada och att du själv är ok.

Det är bara att lära sig av misstagen och sedan prova igen. :tummenupp

Jo då, det gick bra, en gipsad hand med 2 sprickor i o mjukdelsskador o en sträckt nacke, det kunde varit värre:) Det låg ett grustag över hela vägbanan typ o vi var 4st som höll på o gå omkull i kurvan, tyvärr så blev inte min hoj kvar på vägen:3freak

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jo då, det gick bra, en gipsad hand med 2 sprickor i o mjukdelsskador o en sträckt nacke, det kunde varit värre:) Det låg ett grustag över hela vägbanan typ o vi var 4st som höll på o gå omkull i kurvan, tyvärr så blev inte min hoj kvar på vägen:3freak

Inte mycket man kan göra när väl hjulet släpper, mer än att ge lite gas och hoppas det greppar igen. Men känslan i maggropen är allt annat än trevlig när man känner det börjar kasa.

Så hur länge dröjer det innan handen är läkt, för jag misstänker den tar längst tid på sig?

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Hoj
Inte mycket man kan göra när väl hjulet släpper, mer än att ge lite gas och hoppas det greppar igen. Men känslan i maggropen är allt annat än trevlig när man känner det börjar kasa.

Så hur länge dröjer det innan handen är läkt, för jag misstänker den tar längst tid på sig?

Ja, om 3 veckor blir jag av med gipset o jag hoppas att båtbenet inte ställer till det för det ska visst vara lite trixigt att läka.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Ja, om 3 veckor blir jag av med gipset o jag hoppas att båtbenet inte ställer till det för det ska visst vara lite trixigt att läka.

Då är det bara att hoppas det inte trixar alltför mycket, så du kan ut och köra lite till innan säsongen är slut. :tummenupp

Krya på dig, så är du snart redo för en sväng igen! :)

andy-l

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Hoj
zx-10r 2008
Du HÄRLIGA mc-förare med passagerare som varnade för poliskontroll i ängby/alvik idag fick mig att le! :tummenupp Bockar och bugar! :Bugar

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Att alla på sådana där hojar man sitter bakåtlutad på plötsligt hälsade i går.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
1) slappfisorna som släppte mig av kroken igår FAST min bil hade stått iaf 5 timmar över tiden. Min underbara lilla hund räddade mig eftersom hon råkade gilla hundar phhhheeew

2) att jag körde bil (efter jag slapp undan ÄNNU fler böter) för första ggn på 2 månader..det var så skönt att jag ville ta en cigg efteråt...och jag röker inte ens :p

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
1) slappfisorna som släppte mig av kroken igår FAST min bil hade stått iaf 5 timmar över tiden. Min underbara lilla hund räddade mig eftersom hon råkade gilla hundar phhhheeew

2) att jag körde bil (efter jag slapp undan ÄNNU fler böter) för första ggn på 2 månader..det var så skönt att jag ville ta en cigg efteråt...och jag röker inte ens :p

Har Nursey varit utan kort:( Stackare..
Hoppas allt är bra annars.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Grattis till att du fick tillbaka kortet!! :D

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Det knallar :) hur mår ni? tänkte ta mig till donken nästa vecka...kommer ni?

Vi mår bra,, fullt upp med husbygge och planering..
Sen vet man ju inte om vi ligger på BB och krystar då.
Har ju ingen hoj i år.. Blir ny nästa dock. :p

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...