Vad fick dig att le idag?

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Gick lös med interiör-"wipes" och vinylglans på inredningen i bilen. Smorde upp alla gångjärn, linjerade dörrarna, rensade avledningarna för vatten, tog några biltema-wipes och drog en vända under huven och konstaterade att bilfan ser ut som ny under.... bara rostblämmorna kvar att fixa och knacka ihop ett nytt auspuff. Nu börjar det bli lite führerkänsla i kruppstålet igen :hihi

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Gick lös med interiör-"wipes" och vinylglans på inredningen i bilen. Smorde upp alla gångjärn, linjerade dörrarna, rensade avledningarna för vatten, tog några biltema-wipes och drog en vända under huven och konstaterade att bilfan ser ut som ny under.... bara rostblämmorna kvar att fixa och knacka ihop ett nytt auspuff. Nu börjar det bli lite führerkänsla i kruppstålet igen :hihi
No!!! Dom där avskredena är fulla med silicon! Borde vara varningstexter på dom..

klar.jpg

Det säger sig självt...

Jag finns även på B-Kort nu..
Grattis!

Grattis! :)

Vad betyder kryssen i kolumnen "Bedömt innehåll"? Protokollen tycks ha ändrat sig något sen 1991...
Att momenten bedömts och godkänts under uppkörningen :D

Last edited:

McMiss

skenet bedrar...
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
BMW F800R
Log som en tok i 1½ timme idag när jag körde hem min nya älskling. :)
Är så lycklig nu! :banana

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
No!!! Dom där avskredena är fulla med silicon! Borde vara varningstexter på dom..

Funkar bra som fan gör de iaf! Dammtorka med en sådan trasa, torka av med ren torr trasa. Polera lite för att få tillbaka färg och lyster och sedan på med vinylglans som ger en fin yta och lite glans!

Edit: Blev dock på sämre humör när jag rev ur inredningen i skuffen. Yxskaftet som haft bilen tidigare har inte brytt sig om att städa bort ett lass spån som sugit åt sig vatten. Är mögel och rost på lite tråkiga ställen. Merjobb :mad:

speedfreak404

Touring Fantast
Gick med
20 May 2009
Hoj
;)
Grattis! :)

Vad betyder kryssen i kolumnen "Bedömt innehåll"? Protokollen tycks ha ändrat sig något sen 1991...

Spalterna till vänster i " vita rutor " är vad jag har klarat av, Vissa av dem är det krav och så vissa är extra..

Bokstäverna har jag ingen aning vad dem betyder men det gick ju bra så inget att tänka på.. Bara att hålla i miljökörningen :D

Danke !

Blir att ta större mc kort och köra runt det närmsta året, men vem vet.. till hösten kanske man vill ha en stor bensinslukande Volvo :D

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Funkar bra som fan gör de iaf! Dammtorka med en sådan trasa, torka av med ren torr trasa. Polera lite för att få tillbaka färg och lyster och sedan på med vinylglans som ger en fin yta och lite glans!

Edit: Blev dock på sämre humör när jag rev ur inredningen i skuffen. Yxskaftet som haft bilen tidigare har inte brytt sig om att städa bort ett lass spån som sugit åt sig vatten. Är mögel och rost på lite tråkiga ställen. Merjobb :mad:
mm vad kommer glansen ifrån? silicon! Det torkar ut inredningen så att det spriker på bara nått år samt att det fuckar upp eventuel lackering vart du än använt det på bilen då de är så flyktigt En gång är väll ingen gång men tänk på det, synd att förstöra bilen när man försöker göra den fin eller hur? :)

Spalterna till vänster i " vita rutor " är vad jag har klarat av, Vissa av dem är det krav och så vissa är extra..

Bokstäverna har jag ingen aning vad dem betyder men det gick ju bra så inget att tänka på.. Bara att hålla i miljökörningen :D

Danke !

Blir att ta större mc kort och köra runt det närmsta året, men vem vet.. till hösten kanske man vill ha en stor bensinslukande Volvo :D
Bokstäverna är olika sätt att kugga på :)

Adde: helt korrekt.

Last edited:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
mm vad kommer glansen ifrån? silicon! Det torkar ut inredningen så att det spriker på bara nått år samt att det fuckar upp eventuel lackering vart du än använt det på bilen då de är så flyktigt En gång är väll ingen gång men tänk på det, synd att förstöra bilen när man försöker göra den fin eller hur? :)

Knepigt, aldrig varit med om inredning som spruckit till följd av en dammtorkning och polering. Vinylglansen jag använder är dessutom vattenbaserad, hur fan går det ihop med silicon?

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Hittade några gamla kursare på Linkedin. :D

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Två öl och en cigarr i solen på lokala pubens uteservering, underbart!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati