Vad fick dig att le idag?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Precis, det vore fint att stoppa i en modifierad transaxel (hela konkarongen) från C5 (som har transaxel) i t ex. 75an och sen vässa järnet ut den stackars 3,0an.

75an är rolig men halvt farlig i vinterväglag. Det är ingen bil man lånar ut till mormor en halkig vinterdag. :gnissla

Tack så mycket.

Klart den inte startar, den känner ju av vad du tycker om bilen.
Min 164a har aldrig (under 12k körda mil) protesterat och samma antalet lampor har alltid tänts om lampan i sig/givaren till denna varit hel.

Nej dom har klarar brister i elen, det är inget jag förnekar.
Men dom är definitivt inte sämre än ett Lucas-system som du påvisade tidigare.

Ok, dom bilar jag har startat kanske hade urkass kvalitet på alla givare då? Är det bättre? :tungan

Lucas lärde sig, en 90 Alfa och Jagga så är Jaggan tusen gånger bättre..

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Alfanördarna i denna tråd får mig att le brett. :D

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Ok, dom bilar jag har startat kanske hade urkass kvalitet på alla givare då? Är det bättre? :tungan

Lucas lärde sig, en 90 Alfa och Jagga så är Jaggan tusen gånger bättre..

Kanske, men du har fortfarande fel ang. el-biten. ;)

Nåväl, åter till topic. Nu ska jag åka hem från jobbet (i min 164a som iiiiiingen el funkar på), och det kan man ju le lite över. Ja alltså att komma från jobbet.

Fast det är ju snö ute. Nej, då får leendet vänta!

R5+1

Guest
Hahaha!! Biltmores signatur:
"VAFAN VÄNTAR DU PÅ? ATT HELA STOLPEN SKA BLI GRÖN ELLER?! KÖR!!!"
:rofl:rofl:rofl:rofl:rofl

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Leendet var brett när jag klev av bågen på jobbet, trots fryst kopplingsvajer, -20 och ingen fungerande handskuppvärmning. :D

Är jag galen eller bara lite småkufig? :confused:

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Alla lustiga namn på frisersalonger. I går såg jag Hårley Davidsson när jag var på väg till Vazza Saxen.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
:fakta

Har ingen mer erfarenhet av Alfa än 156an, men Jaggan är bättre ändå! :)

Jagga bättre än alfa, ge dig. Som att gämföra en 20 årig italienska med något tedrickande russin.

För övrigt har inte alfa fler elfel än sina jämnåriga konkurrenter, må vara att dom första 164.a hade en del kassa kopplingar fram under huven som inte var tätade men det var dom inte ensamma om.

Har man något som hällst motorintresse har man ägt en alfa och då förhoppningsvis en riktig med bakhjulsdrivning.:yoparty

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Tjejen hade fotosession med tomtenissan inför julkortssäsongen.
Hur jag kunde få en så söt unge är fortfarande en gåta för mig, och inte ens brevbäraren är speciellt snygg av sig :va
Spana in vampyrgaddarna...

Bifogat

• supersöt.jpg
    supersöt.jpg
    109 KB · Visningar: 64

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Tjejen hade fotosession med tomtenissan inför julkortssäsongen.
Hur jag kunde få en så söt unge är fortfarande en gåta för mig, och inte ens brevbäraren är speciellt snygg av sig :va
Spana in vampyrgaddarna...
Alla ungar är söta, specielt enligt föreldrarna :)

(att jag inte skrev att ungar är snorande skrikande smittohärdar får mig att le åt mig snällhet.)

Även att man snart kör tysk kvalitets bil igen :)

R5+1

Guest
Fråga:
Kära Walter, jag hoppas att du kan hjälpa mig.
Härom dagen när jag åkte iväg till jobbet, lämnade jag min man i huset tittandes på TV, som vanligt. Jag hade inte hunnit långt när motorn la av och stannade. Jag promenerade hem och bad min man om hjälp.
När jag kom hem kunde jag inte tro mina ögon! Han var i vårt sovrum med vår grannes dotter. Jag är 32 år, min man 34 och grannens dotter 22. Jag och min man har varit gifta i 10 år.
När jag konfronterade honom bröt han ihop och erkände att de hade haft ett förhållande de senaste sex månaderna. Jag ställde ett ultimatum: Bryt med henne eller så lämnar jag honom. Han har blivit av med jobbet för sex månader sedan och säger att han har känt sig deprimerad och värdelös sedan dess. Jag älskar honom väldigt mycket, men sedan jag gav honom mitt ulitmatum har han hållit sig på sin kant. Han vill inte gå på familjeterapi och jag känner att jag inte når fram till honom.
Var snäll och hjälp mig!
Vänliga hälsningar Sheila

Svar:
Kära Sheila,
En bil som stannar efter att ha körts en så kort sträcka kan bero på en massa olika fel i motorn. Börja med att kontrollera att det inte är några stopp för bränslet. Om det är okej, kolla insprutningen och att det inte finns lösa kablar. Om inget av detta är fel, kan det bero på bränslepumpen, att det är för lågt tryck till motorn.
Hoppas att detta hjälper.
Walter

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Alla ungar är söta, specielt enligt föreldrarna :)

Fast det där är faktiskt inte sant. Jag var lite smått inställd på att få en ful unge och när hon precis hade kommit ut så var hon inte så jävla söt direkt. Men å andra sidan tycker jag de flesta bebisar är ganska fula och lite smått läskiga den första tiden.
Jag har aldrig förstått det där med att de är så söta när de är små, det är först när de börjar se ut som människor de blir söta.

Nu hade jag dock tur att få en ganska söt unge, så när tjejen vill ha en till brukar jag säga att det är dumt att leka med elden. Nästa gång kanske vi inte ha lika mycket tur :näsblod

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Kängurustek till middag, inte varje dag :) Det får mig att le :tummenupp

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Har äntligen fått tag på en beggad matta till skotern. :)

Med massa tur kanske jag kan ha den till helgen.

Råd om vilka jag ska använda för frakten?
Östersund - Uppsala.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...