Vad fick dig att le idag?

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Den här hahhaha.

why-not.jpg

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Fick besök av 2 tanter från kyrkan.
Lite blyga och tysta, tills dom såg min söta lille vovve XD
Så det blev 5 min prat om min hund och 1 min om jag visste varför man firade hjul.
Fick även frågan om det var en såndär Mördarhund.
Då skrattade jag bara och svarade vänligt:
-Nej, dom är mycket mindre än Spike..
-Oj.
=D

Samt denna!
[YOUTUBE-ID]pyTVW9e6q5E[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
-22,5 grader klockan 5 i morse och nu var jag ut med barnvagnen så att ungen skulle somna och då var det -18,9 grader :) Dock krävdes det termobyxor, tjockaste vinterjackan och tumvantar. Jag grät ofrivilligt av den starka solen då mina ögon är känsliga för den där gula jävla saken och det gjorde att jag hade frusna ögonfransar när jag kom tillbaka efter 30 minuter.
Men det var det värt när man såg att de sprutade skidbacken för fullt :kär

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Försöka dra lös en släpvagn i uppförsbacke med min gamla 745a.
Bilen gick åt både höger, vänster och bakåt men inte en centimeter framåt.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Säker på att du inte letar efter förbannat-tråden? :va

Nä, det var så patetiskt alltihopa att jag blev riktigt genuint lycklig när jag skrattade åt eländet.

Det löste sig med lite varm sand.
Edit: Dessutom var det en ganska rolig känsla att kunna köra på bredställ stillastående.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag kom ut till bilen och öppnade dörren varpå jag möttes av ett svart rökmoln som kom från skarvsladden jag hade hängt in genom dörren till kupévärmaren då jag inte hittar min Calix-sladd.
Det var bokstavligt talat ett hål i honkontakten där det pyrde svart rök samt lyste blått :brinnerup
Några minuter till och brandkåren hade stått utanför mitt hus :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag kom ut till bilen och öppnade dörren varpå jag möttes av ett svart rökmoln som kom från skarvsladden jag hade hängt in genom dörren till kupévärmaren då jag inte hittar min Calix-sladd.
Det var bokstavligt talat ett hål i honkontakten där det pyrde svart rök samt lyste blått :brinnerup

Glad att det inte hann ta sig.
Dags att sluta med dyckert i proppskåpet? :D

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt

Hehu, faderkakan lyckades steloperera sin motorvärmarsladd på förra bilen.
Kontakten pallade inte att kupévärmarn stod på 1800w + motorvärmare. En såndär gammal pålitlig tegelstenscalix med två knappar 1000w och 800w. Hade råkat komma åt båda två.
Sladden smalt fast i kontakten som smalt fast i fästet.

Men det fungerade fortfarande!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Glad att det inte hann ta sig.
Dags att sluta med dyckert i proppskåpet? :D

Helt sjukt, kupévärmaren är bara på futtiga 1200W och proppen är på 10A, trög. Ligger på jordfelsbrytare.
Men det hjälper ju inte när antagligen bara fasen av någon anledning har blivit överhettad (klen kabel i kontakten?) och ingen kontakt med nollan än.
Jag kan lika gärna köra 7"-spik i det gamla skåpt i fortsättningen....

Lite otur dock, inga verktyg av värde fanns i bilen och brandförsäkring finnes. Jag gör ett nytt försök imorgon :D

Hehu, faderkakan lyckades steloperera sin motorvärmarsladd på förra bilen.
Kontakten pallade inte att kupévärmarn stod på 1800w + motorvärmare. En såndär gammal pålitlig tegelstenscalix med två knappar 1000w och 800w. Hade råkat komma åt båda två.
Sladden smalt fast i kontakten som smalt fast i fästet.

Men det fungerade fortfarande!

Gamla prylar kan man lita på :tummenupp

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Vafan, skaru köpa en TREDJE bil?! :näsblod
Japp men idag har jag sålt den första :) uppenbarligen för billigt med tanke på hur många som ringde men jag fick vad jag ville å mer så jag e nöjd! Nu ska bara den andra besiktigas och säljas sen kan jag hämta min "nya"

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Helt sjukt, kupévärmaren är bara på futtiga 1200W och proppen är på 10A, trög. Ligger på jordfelsbrytare.
Men det hjälper ju inte när antagligen bara fasen av någon anledning har blivit överhettad (klen kabel i kontakten?) och ingen kontakt med nollan än.
Jag kan lika gärna köra 7"-spik i det gamla skåpt i fortsättningen....

Lite otur dock, inga verktyg av värde fanns i bilen och brandförsäkring finnes. Jag gör ett nytt försök imorgon :D

Gamla prylar kan man lita på :tummenupp

När dom byggde om vid lassarettet/universitetet för länge sedan så var det en byggjobbare som skulle torka ur sin 245'a, så han ställde in en byggtork i bagageutrymmet och riktade den framåt.

Av något anledning misstog han 5kw för 500w, jag vet inte om den hade stått på en hel arbetsdag, men den stod kvar några dagar extra sedan.

Röktonade rutor och futuristiskt böljande inredning fick han på köpet.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
När dom byggde om vid lassarettet/universitetet för länge sedan så var det en byggjobbare som skulle torka ur sin 245'a, så han ställde in en byggtork i bagageutrymmet och riktade den framåt.

Av något anledning misstog han 5kw för 500w, jag vet inte om den hade stått på en hel arbetsdag, men den stod kvar några dagar extra sedan.

Röktonade rutor och futuristiskt böljande inredning fick han på köpet.

Ahh, den är fin :D Jag har en 12kW byggfläkt som används vid kalla byggen och den hamnade av någon anledning i ett litet utrymme som behövde värmas. Den är ställbar mellan typ 2-12kW men den stod visst inställd på max :brinnerup
Ingen fara för brand men det var en bastu där inne samt att en kylbox som stod en liten bit framför hade antagit en smått konkav form på ena sidan...

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Japp men idag har jag sålt den första :) uppenbarligen för billigt med tanke på hur många som ringde men jag fick vad jag ville å mer så jag e nöjd! Nu ska bara den andra besiktigas och säljas sen kan jag hämta min "nya"
Så en 60-tals volvo var för nytt alltså...
Blir en 50-tals jänkepickis nurå?
1954dodgepkupcust050609.jpg

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras