Lou siffer
officiellt lammkött
va e det?Kängurustek till middag, inte varje dag Det får mig att le
käkar schnislar med öl och blir nedringd på min bil annons
va e det?Kängurustek till middag, inte varje dag Det får mig att le
Vafan, skaru köpa en TREDJE bil?!Även att man snart kör tysk kvalitets bil igen
Har äntligen fått tag på en beggad matta till skotern.
Med massa tur kanske jag kan ha den till helgen.
Råd om vilka jag ska använda för frakten?
Östersund - Uppsala.
Den här hahhaha.
Försöka dra lös en släpvagn i uppförsbacke med min gamla 745a.
Bilen gick åt både höger, vänster och bakåt men inte en centimeter framåt.
Säker på att du inte letar efter förbannat-tråden?
va e det?
Jag kom ut till bilen och öppnade dörren varpå jag möttes av ett svart rökmoln som kom från skarvsladden jag hade hängt in genom dörren till kupévärmaren då jag inte hittar min Calix-sladd.
Det var bokstavligt talat ett hål i honkontakten där det pyrde svart rök samt lyste blått
Några minuter till och brandkåren hade stått utanför mitt hus
Jag kom ut till bilen och öppnade dörren varpå jag möttes av ett svart rökmoln som kom från skarvsladden jag hade hängt in genom dörren till kupévärmaren då jag inte hittar min Calix-sladd.
Det var bokstavligt talat ett hål i honkontakten där det pyrde svart rök samt lyste blått
Några minuter till och brandkåren hade stått utanför mitt hus
Glad att det inte hann ta sig.
Dags att sluta med dyckert i proppskåpet?
Hehu, faderkakan lyckades steloperera sin motorvärmarsladd på förra bilen.
Kontakten pallade inte att kupévärmarn stod på 1800w + motorvärmare. En såndär gammal pålitlig tegelstenscalix med två knappar 1000w och 800w. Hade råkat komma åt båda två.
Sladden smalt fast i kontakten som smalt fast i fästet.
Men det fungerade fortfarande!
Japp men idag har jag sålt den första uppenbarligen för billigt med tanke på hur många som ringde men jag fick vad jag ville å mer så jag e nöjd! Nu ska bara den andra besiktigas och säljas sen kan jag hämta min "nya"Vafan, skaru köpa en TREDJE bil?!
Helt sjukt, kupévärmaren är bara på futtiga 1200W och proppen är på 10A, trög. Ligger på jordfelsbrytare.
Men det hjälper ju inte när antagligen bara fasen av någon anledning har blivit överhettad (klen kabel i kontakten?) och ingen kontakt med nollan än.
Jag kan lika gärna köra 7"-spik i det gamla skåpt i fortsättningen....
Lite otur dock, inga verktyg av värde fanns i bilen och brandförsäkring finnes. Jag gör ett nytt försök imorgon
Gamla prylar kan man lita på
När dom byggde om vid lassarettet/universitetet för länge sedan så var det en byggjobbare som skulle torka ur sin 245'a, så han ställde in en byggtork i bagageutrymmet och riktade den framåt.
Av något anledning misstog han 5kw för 500w, jag vet inte om den hade stått på en hel arbetsdag, men den stod kvar några dagar extra sedan.
Röktonade rutor och futuristiskt böljande inredning fick han på köpet.
Så en 60-tals volvo var för nytt alltså...Japp men idag har jag sålt den första uppenbarligen för billigt med tanke på hur många som ringde men jag fick vad jag ville å mer så jag e nöjd! Nu ska bara den andra besiktigas och säljas sen kan jag hämta min "nya"
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|