Vad fick dig att le idag?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
[YOUTUBE-ID]bnHTaz1LXVg[/YOUTUBE-ID]

BOOM :D

Såna (eller motsvarande) där har jag sett IRL!:D

Var i Kina över det kinesiska nyåret (i Peking), och var på väg hem från krogen. Smällare och fyrverkerier överallt, allt är bara ett smattrande inferno av rök och eld. Plötsligt kommer en gubbe gående rakt ut i gatan, och i famnen har han vad som ser ut att vara ett meterlångt stuprör. Han placerar det på marken, mitt i vägen, lutar sig ner, tänder stubinen och springer sen allt vad han orkar bortåt. därefter: BAM! En liten eldkula skjuts ur röret med en jävla smäll och fyra billarm går av. Sekunder därpå: GAAABOOOOOOM!! Eldkulan exploderar uppe i luften med en smäll som får åtta billarm till att gå igång!:D Helt sjuka smällare de har där borta, vill ha såna här hemma:D

R5+1

Guest
Blondinhistorier funkar alltid...

Det var snöstorm och Bettan Blondin körde vilse efter att ha varit och shoppat på ett välkänt varuhus.

Hon fick inte panik för hon kom ihåg sin fars ord: "Råkar du ut för en snöstorm så vänta tills det kommer en plogbil å följ den".

Ganska snart kom plogbilen å hon följde den ca 1 timme.

Till slut stannade den, och föraren klev ur och undrade vad hon gjorde.
Hon berättade då vad pappan sagt.

Föraren nickade och sa:
-Ok, jag är klar med IKEA:s parkering nu. Ska du med till MAXI också?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Det var snöstorm och Bettan Blondin körde vilse efter att ha varit och shoppat på ett välkänt varuhus.

Hon fick inte panik för hon kom ihåg sin fars ord: "Råkar du ut för en snöstorm så vänta tills det kommer en plogbil å följ den".

Ganska snart kom plogbilen å hon följde den ca 1 timme.

Till slut stannade den, och föraren klev ur och undrade vad hon gjorde.
Hon berättade då vad pappan sagt.

Föraren nickade och sa:
-Ok, jag är klar med IKEA:s parkering nu. Ska du med till MAXI också?

:gnissla

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Efter sju och ett halvt år inom produktionen på jobbet så gjorde jag idag min första dag med kontorstjänst :)

Håller koll på saldonivåer på ett par externa lager och ser till att det finns produkter att leverera till kunderna. Typ. Svenskarna är ju lite kåta på titlar, så jag fick en jag också. "Supply chain coordinator" kallas det tydligen.

Kul att man får möjligheten att utveckla sig vidare när man tar upp dialogen med chefen.
Varit en stimulerande dag med massor av nya intryck och erfarenheter :)

Imorn är det jobbardags igen :yoparty

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Efter sju och ett halvt år inom produktionen på jobbet så gjorde jag idag min första dag med kontorstjänst :)

Håller koll på saldonivåer på ett par externa lager och ser till att det finns produkter att leverera till kunderna. Typ. Svenskarna är ju lite kåta på titlar, så jag fick en jag också. "Supply chain coordinator" kallas det tydligen.

Kul att man får möjligheten att utveckla sig vidare när man tar upp dialogen med chefen.
Varit en stimulerande dag med massor av nya intryck och erfarenheter :)

Imorn är det jobbardags igen :yoparty

Bara att gratulera då och skönt att se att folk vågar tala med sina chefer istället för att bara gå och muttra i det tysta :)
Alltid kul med omväxling, speciellt till det bättre om det nu är så. Det visar sig om ett tag, du kanske längtar ner till golvet om en månad :D

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Roligaste titeln jag sett i en annons är "Manager of first impressions" dvs receptionist.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
grattis till nytt jobb! språket på din titel avslöjar från vilket land titelkåtheten har importerats ifrån :D

Ja inte anser då jag att svenskar är speciellt titelkåta.

Det kanske är annorlunda bland dom metrosexuella pojkarna som "nätverkar" på krogarna i stockholm....

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Läste nyss att Foppa ger upp efter två matcher :rofl Varför försökte han till att börja med, varför skämma ut sig på det viset istället för att lägga ner och inse att han är slut sedan länge?
För så jävla skoj kan det inte vara att lira i NHL jämfört med vilken rink som helst kan man tycka...

i_fieL_good

HBB 2006
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R6 -06
Ett av mina nyårslöften var att jag ska bli en fena på att ragga i vardagen, dvs i Ica butiken, på bussen eller i kön på systemet. För fakta är ju att dom snyggaste tjejerna aldrig syns på krogen utan på precis alla andra ställen. Att ragga på krogen är en barnlek, att ragga upp någon på stan är en helt annan match.

Igår sprang jag mitt livs första terrängmaraton. Efter knappt sex timmar gick jag i mål, och i målet bland alla personerna stod den vackraste tjej jag sett på år och dagar! "Dags att leva upp till nyårslöftet" tänkte jag... Gick fram och pratade med henne och hon var precis hur charmig som helst, föll som en fura. Efter lite flörtande frågade jag rakt ut "Du, är du singel?". Nej, det var hon såklart inte, men hon funderade på att bryta upp med sin pojkvän...

Hur historien kommer sluta är för tidigt att säga, MEN, jag är jäkligt glad att jag tog mig i kragen och gick fram och flörtade med henne, fastän jag var genomsvett, luktade skunk, och allmänt såg ut som något katten släpat in. Ett stort steg i rätt riktning för att infria nyårlöftet :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ett av mina nyårslöften var att jag ska bli en fena på att ragga i vardagen, dvs i Ica butiken, på bussen eller i kön på systemet. För fakta är ju att dom snyggaste tjejerna aldrig syns på krogen utan på precis alla andra ställen. Att ragga på krogen är en barnlek, att ragga upp någon på stan är en helt annan match.

Igår sprang jag mitt livs första terrängmaraton. Efter knappt sex timmar gick jag i mål, och i målet bland alla personerna stod den vackraste tjej jag sett på år och dagar! "Dags att leva upp till nyårslöftet" tänkte jag... Gick fram och pratade med henne och hon var precis hur charmig som helst, föll som en fura. Efter lite flörtande frågade jag rakt ut "Du, är du singel?". Nej, det var hon såklart inte, men hon funderade på att bryta upp med sin pojkvän...

Hur historien kommer sluta är för tidigt att säga, MEN, jag är jäkligt glad att jag tog mig i kragen och gick fram och flörtade med henne, fastän jag var genomsvett, luktade skunk, och allmänt såg ut som något katten släpat in. Ett stort steg i rätt riktning för att infria nyårlöftet :)

Men kom du ihåg att lämmna ditt nummer till henne då, eller på något annat sätt etablera en kontaktmöjlighet?

Är hon smart och sugen så kollar hon upp ditt startnummer, men om ett halvår när hon är singel är det glömt.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Ja inte anser då jag att svenskar är speciellt titelkåta.

Det kanske är annorlunda bland dom metrosexuella pojkarna som "nätverkar" på krogarna i stockholm....

Ptja, om en sopgubbe kallas sanitetstekniker för att det ska låta bättre så kan vad som helst ske. Vem som helst norr om Dalälven kan börja gilla Apples produkter tex.

Bara att gratulera då och skönt att se att folk vågar tala med sina chefer istället för att bara gå och muttra i det tysta :)
Alltid kul med omväxling, speciellt till det bättre om det nu är så. Det visar sig om ett tag, du kanske längtar ner till golvet om en månad :D

Tackar tackar :)

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ptja, om en sopgubbe kallas sanitetstekniker för att det ska låta bättre så kan vad som helst ske. Vem som helst norr om Dalälven kan börja gilla Apples produkter tex.

Det betvivlar jag, det bor mest vettigt folk norr därom.

Det här klippet fick mig att le, speciellt från 1:27 och framåt...

[YOUTUBE-ID]sYIyCmcuQno&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Den stöddige nyanställde typen sade upp sig idag, det fick mig att le. Hoppas jag får dela rum med en vettig människa framöver.

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Tanken på min kompis som fick nytt jobb, men han ville inte beställa några visitkort innan han fått någon "häftig" titel. :D

i_fieL_good

HBB 2006
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
R6 -06
Men kom du ihåg att lämmna ditt nummer till henne då, eller på något annat sätt etablera en kontaktmöjlighet?

Är hon smart och sugen så kollar hon upp ditt startnummer, men om ett halvår när hon är singel är det glömt.

Jag lämnade inget nummer, men tog reda på vart hon jobbar (butik). Planen är att svänga förbi där nästa vecka, spela på volley, och försöka få till någon smidigare kontaktväg. När vi skiljdes åt var det med ett "Vi ses!" så det blir ingen överraskning när jag dyker upp, förhoppningsvis bara världens charmigaste "Heeeeej!" :kär

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning