Vad fick dig att le idag?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
En person med sånhär.

Förresten. Får man fortfarande säga rullstolsbunden eller är det rullstolsburen som gäller? Tänkte på att begrepp ändras med åren. På gott och ont.

För egen del tror jag att jag skulle beteckna mig som bunden om jag, gud förbjude hamnade i en rullstol.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Förresten. Får man fortfarande säga rullstolsbunden eller är det rullstolsburen som gäller? Tänkte på att begrepp ändras med åren. På gott och ont.

För egen del tror jag att jag skulle beteckna mig som bunden om jag, gud förbjude hamnade i en rullstol.

Det enda man absolut inte får säga är "invalid".

Det är så fult och nedlåtande att man borde få en käftsmäll om man använder det.

I dag log jag åt att dottern fixade till sin parkeringsplats inför vintern, det behövde markplaneras lite....

Bifogat

• vlcsnap-2011-09-06-20h13m01s3.jpg
    vlcsnap-2011-09-06-20h13m01s3.jpg
    25.1 KB · Visningar: 155

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det enda man absolut inte får säga är "invalid".

Det är så fult och nedlåtande att man borde få en käftsmäll om man använder det.

I dag log jag åt att dottern fixade till sin parkeringsplats inför vintern, det behövde markplaneras lite....

Det finns väl ett par fler saker man ska undvika. Min vana trogen så trampar jag i klaveret hela tiden, och lyckas inte lägga på minnet vad jag inte ska säga.

Men rullstolsburen är väl antagligen helt okej. De kan ju använda andra saker än rullstol, så de är ju inte helt bundna. Sedan finns ju en del som rejsar runt i rullen men kan stå/gå kortare sträckor.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Att jag börjar se möjligheter i misären, får se hur mycket jag svär åt det imorn :D

Sen börjar jag komma ikap med alla små sidoprojekt så imorn kan nog vuxenmecanot få lite uppmärksamhet igen, vore ju kanon om man kunde få ut det ur köket i helgen :tuttar gillar inte motordrivna saker i köket har jag märkt, märkliga tingestar det där:va

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Swing_web1.jpg

En person med sånhär.

Hjulbent heter det.
Grattis.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Om några minuter börjar Aschberg på Radio 1. Alltid värt. Folk ringer in och ibland är det hur kul som helst. För er som aldrig lyssnat kan jag tipsa om denna länk där två av frekventa inringare ryker ihop i en äkta catfight!
http://catchup.radio1.se/catchup_radio.php?id=2825&category=24&type=audio

Lyssna på klippet och sen är det bara att lyssna på Aschbergs direktsändning. Det slår Ring P1 som var min tidigare favorit.

Edit:
Dagens program har börjat. Idag är ämnet 9/11 och "Kriget mot terror" :fakta

Last edited:

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Synundersökning - hade inte blivit allt för mycket blindare sen senast. :tummenupp

Så nu ska det fixas körkortstillstånd, sen backas med släp :)
Vilket iofs har sina nackdelar, inget mera:
"Nej, det är för tungt, det får inte jag köra." Sen sätta sig i passagerarsätet och knäcka en öl. :rolleyes:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Solen :)

Bifogat

• CIMG3474remake.jpg
    CIMG3474remake.jpg
    245.3 KB · Visningar: 75

Sparvöga

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Hoj
KTM 640 SM
Sitter på tunnelbanan, inte så mycket folk ute = en egen liten "fyrgrupp" bara för mig.

Vid nästa station kliver en mamma, pappa och dotter på. Dottern var 5 år cirkus. Mamman sätter sig bredvid mig, pappan mittemot henne och dottern klättrar in för att klämma in sig mellan mig och sin mamma. Jag tittar ner på henne och säger "hej". Hon tittar upp. Hon är tyst, men hela hennes ansikte ser ut att säga "det blir fan inte bättre än såhär!"

Hon såg så nöjd ut med tillvaron att jag själv blev glad.

Snarret

Guest
Jag ler åt att jag iallafall lyckades teckna en fin tårta, även fast den jag bakat blev lite sådär...
14119vo.png

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...