Vad fick dig att le idag?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Schysst tomtläge :tummenupp

Inga problem med översvämning?

Näe, inte dom senaste 15 åren, innan dess reglerades vattennivån i sjön med en damm, och då hände det att det steg oroande mycket (vi byggde huset för 18 år sedan).

Men dels höjde vi tomten en meter när vi byggde, dels är dammen borta nu, så nu varierar knappt vattennivån alls.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Borta bra men hemma bäst :) Fy fan vad skönt att komma hem till ett nystädat hus utan leksaker överallt. Dock kommer det se ut som ett bombnedslag om en timme när ungen har vaknat med det är skönt så länge det varar.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Var lite sorgsen när jag vaknade imorse eftersom att jag saknade det där förbannade fruntimret jag gått och kärat ner mig i...
Så jag tog en liten omgång bensinterapi, med en alldeles väl tilltagen hastighetsdos. Nu ler jag brett igen, som sig bör.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Skärdetröska, grävling, barn,cyklister o en o annan polis samt x antal koppar kaffe..

:rofl ibland händer allting på en o samma gång ..

Vi var ute med en sväng runt kinnekulle. Fint väder o en o annan hoj såg man allt :tummenupp. Kommer körades på goa vägar,tog det försiktigt då det var skyltat cykeltävling. Plötsligt kommer vi bakom en stor skördetröska, inget konstigt med det förutom att den tar upp HELA vägen, möte men en sådan är inte roligt :brinnerup

Nåväl till slut delar sig vägen och vi väljer att köra åt andra hållet...kommer till slut ut på "stora" vägen (90 väg). Kör en stund o då ser vi farbror polisen..antagligen pga cykeltävlingen...hinner inte mer än ett par meter så ser vi en bekant syn..nämen är det inte skördetröskan igen..har ögonen på den då den väljer att köra ut o precis just då får en grävling för sig att springa ut ngn meter framför oss....tvärnit....den klarade sig..liksom bilen..puh...

Åker vidare mot Vara och på vägen hem väljer vi lite mer goa vägar....upmärksammar en skylt som det står "barnfestival" på.
..o se där har vi polisen igen :hej ..åker till Varnhem klosterkyrka...o medans kaffet beställs kollar jag i gästboken...nämen va sjutton...en "polisinsats" har varit där..

Så summan av det hela..polisen har varit på barnkalas, fikat i varnhem och vaktat cykellopp ...o grävligen ja...vart han var på väg..det förtäller inte historien...

Dagen avslutades med en :öl och god mat och många skratt åt dagens alla händelser..:)

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Skivstången med tillbehör har inte kommit hem än, och det är sol ute. Inget som hindrar från en riktigt härlig hojtur med andra ord. :)

Stampep

but why?
Gick med
28 Feb 2009
Hoj
XRV750
Träningsvärken från gårdagens cross/enduroträning, sen kommer en av tjejerna på jobbet vid 14.00 "fan vad risig du ser ut! hård helg?"
kan du ge dig på:D

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...