Icke, turister och stekare hänger i Tylösand, locals hänger på Östra stranden.
Chefen är på semester och jag hade gjort att jag hade att göra redan på förmiddagen så jag stämplade ut kl 13, åkte till stranden med en semesterfirande kompis och kunde för första gången den här sommaren njuta av sandstrand och sol
Jag har blivit morbror
Östra Stranden e nice. Låg där och skräpade en hel sommar som deltidsarbetande student.
Efter å precis nyss sett ett obehagligt störande avsnitt av Arkiv x så hoppas ja inte att du blev far i samma veva
Detta hände visserligen igår men det fick mig att le. Jag körde in i en liten stad i Småland och precis när man kör in så finns det en parkering med lite gräs bredvid. En gubbe har parkerat på parkeringen och gått ut i gräset, dragit ner byxorna och står med röven i luften och skiter, fullt synlig från alla håll. Jag hade nog valt en lite mer diskret plats att göra detta på.
(Gissa staden Ulvhamne!)
Jadu du har tur du. Min chef är också på semester, men för mig innebär det att jag måste vikariera min chef, såväl som chefen för en annan avdelning (transport/logistik), på samma gång som jag sköter mitt fulltidsjobb, har huvudansvaret för försäljningen (som också är underbemannad), samt är dagistant åt ett gäng sommarextror. Täcker upp 4-5 tjänster för tillfället, så brist på saker att göra har jag då inte, fått tagit hälften kortare lunch, jobba som ett djur, och ändå hare blitt övertid för att försöka hålla alla bollar någorlunda svävande....
Känns som att mina 18papp före skatt är lite magert just nu.
Nåja, nu har man iaf varit ute på stan och snackat med en polare & sitter och varvar ner med en bärs, så så illa är det väl inte. Lönen känns ju som ett rätt dåligt skämmt jänte mot jobbet man utför och ansvaret man har dock...
Fan, jag lider med dig.
Min chef är snål och har hittills inte tagit in några sommarjobbare. Alla jobbar dubbellt eller trippeln just nu men klagomålen har varit så massiva i år så han skulle tänka på att skaffa sommarjobbare till nästa år.
Provreste tältet inför den stundande hojsemestern.
Nr 2 för året och den bär av till Gotland
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |