Vad fick dig att le idag?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Noterade polisbilen som smög i döda vinkeln på Bergslagsvägen. Firar med Whiskey nu.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Chefen är på semester och jag hade gjort att jag hade att göra redan på förmiddagen så jag stämplade ut kl 13, åkte till stranden med en semesterfirande kompis och kunde för första gången den här sommaren njuta av sandstrand och sol :)

Jadu du har tur du. Min chef är också på semester, men för mig innebär det att jag måste vikariera min chef, såväl som chefen för en annan avdelning (transport/logistik), på samma gång som jag sköter mitt fulltidsjobb, har huvudansvaret för försäljningen (som också är underbemannad), samt är dagistant åt ett gäng sommarextror. Täcker upp 4-5 tjänster för tillfället, så brist på saker att göra har jag då inte, fått tagit hälften kortare lunch, jobba som ett djur, och ändå hare blitt övertid för att försöka hålla alla bollar någorlunda svävande.... :3freak

Känns som att mina 18papp före skatt är lite magert just nu. :huvet

Nåja, nu har man iaf varit ute på stan och snackat med en polare & sitter och varvar ner med en bärs, så så illa är det väl inte. :tummenupp Lönen känns ju som ett rätt dåligt skämmt jänte mot jobbet man utför och ansvaret man har dock... :dummer

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Drog väl lite på smilbanden när den söta tjejen i glasskiosken tyckte jag hade snygg hoj! :rodnar made my day :banana

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Civilbilen med uniformerad polis i som körde om mig på väg hem från jobbet och lade sig framför och fes i lite lägre hastighet än tillåtna. Jag hade inget emot att fisa lite lugnt hemåt heller, så jag log glatt i hjälmen och höll mig bakom honom hela vägen. :tummenupp

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Detta hände visserligen igår men det fick mig att le. Jag körde in i en liten stad i Småland och precis när man kör in så finns det en parkering med lite gräs bredvid. En gubbe har parkerat på parkeringen och gått ut i gräset, dragit ner byxorna och står med röven i luften och skiter, fullt synlig från alla håll. Jag hade nog valt en lite mer diskret plats att göra detta på. :)

(Gissa staden Ulvhamne!)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag har blivit morbror :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Detta hände visserligen igår men det fick mig att le. Jag körde in i en liten stad i Småland och precis när man kör in så finns det en parkering med lite gräs bredvid. En gubbe har parkerat på parkeringen och gått ut i gräset, dragit ner byxorna och står med röven i luften och skiter, fullt synlig från alla håll. Jag hade nog valt en lite mer diskret plats att göra detta på. :)

(Gissa staden Ulvhamne!)

Hade ju inte blivit nämnvärt förvånad om det är Vimmerby.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Jadu du har tur du. Min chef är också på semester, men för mig innebär det att jag måste vikariera min chef, såväl som chefen för en annan avdelning (transport/logistik), på samma gång som jag sköter mitt fulltidsjobb, har huvudansvaret för försäljningen (som också är underbemannad), samt är dagistant åt ett gäng sommarextror. Täcker upp 4-5 tjänster för tillfället, så brist på saker att göra har jag då inte, fått tagit hälften kortare lunch, jobba som ett djur, och ändå hare blitt övertid för att försöka hålla alla bollar någorlunda svävande.... :3freak

Känns som att mina 18papp före skatt är lite magert just nu. :huvet

Nåja, nu har man iaf varit ute på stan och snackat med en polare & sitter och varvar ner med en bärs, så så illa är det väl inte. :tummenupp Lönen känns ju som ett rätt dåligt skämmt jänte mot jobbet man utför och ansvaret man har dock... :dummer

Fan, jag lider med dig.
Min chef är snål och har hittills inte tagit in några sommarjobbare. Alla jobbar dubbellt eller trippeln just nu men klagomålen har varit så massiva i år så han skulle tänka på att skaffa sommarjobbare till nästa år.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Fan, jag lider med dig.
Min chef är snål och har hittills inte tagit in några sommarjobbare. Alla jobbar dubbellt eller trippeln just nu men klagomålen har varit så massiva i år så han skulle tänka på att skaffa sommarjobbare till nästa år.

Aj fan, jonå för mig innebär ju tyvärr sommarextrorna mest extra arbete, då de inte klarar av att sköta sina kunder själva så jag får bolla mellan mina & deras kunder, en 3-4 åt gången, och ingen har ju självklart tid att vänta...

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Soligt ute, 2,5 veckor kvar på semestern, Norge och trollstigen nästa vecka och har på det tydligen fått en semesterbonus nu när jag kollade saldona..
Gött! :)

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Provreste tältet inför den stundande hojsemestern.

Nr 2 för året och den bär av till Gotland :)

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
ja jag fick faktiskt le två gånger idag. Har ett par getingbon i varsitt hörn av farstukvisten men har inte brytt mig så mycket i det. Ger jag fan i dom så ger dom fan i mig.. Trodde jag. Mina söner var ute å slet lite på sina fiddys och måste ha retat upp dom för när jag gick ut så genomförde dom ett organiserat anfall..

Det är ju inte alltför ofta som man blir stucken så man glömmer hur jävulskt ont det gör.
Nåja, backade in igen, slickade såren och förklarade helt sonika krig.
Rotade i gamla lådor på vinden där jag sett en GAMMAL sprayburk med insektsbekämpning, sån där med dödskalle på.. Jorå, hittade den och drog planer för ett blitzkrieg.
Två djupa andetag sen ut med språng och sprayade rakt in i bägge bona och sänkte de som kom flaxande på volley.
Detta blev snabbt till en sport som drog ut på tiden..
Log en segrares hånfulla leende när jag gick runt (hostande) och förseglade de sårades öde.:smasha

Nu känner jag mig jättekonstig.. Fnittrig, darrig, hjärtklappning och alldeles förtvivlat svettig.. Tror jag ser saker som inte riktigt borde finnas också.:3freak :crash

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati