adrian_vg
Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Han bor ju i Finland. Det räcker att vara nykter.
Bullshit.
Jag har sett flera finska lastbilschauförer.
Omöjligt att kraven är så höga.
Jadu, det är ju det jag inte riktigt begriper.Vad är kriterierna då??
Jadu, det är ju det jag inte riktigt begriper.
Trodde liksom det var en grundförutsättning för att klara kortet...
Nåja, det råder väl viss debatt om hurvida man faktiskt behöver vara nykter i Finland, men den _svenske_ chaufför som idag fick mig att dra den slutsatsen var då en riktig klåpare!
Visst, att en långtradare med släp som har hjul fram + bak och därför 2 leder i ekipaget kan vara lite trixig ibland när man är grön kan jag köpa, men detta var ju dragbil +trailer, alltså egentligen lättare än att backa med personbil & vanligt släp (tar mer plats, men).
Först kommer han in och frågar stammande om man kan hjälpa honom att titta när han skall backa, vad han har speglarna till vet inte jag. I vilket fall tar det minst 17 försök att backa från vägen in genom grindarna på kneget (ca 10m bred väg, och en 8-9m grind), varav 4-5 av gångerna han rattar ut dragilen i diket. Snubben stänger av vägen i säkert 15 minuter, och vad jag vinkar åt honom skiter han visst fullständigt i. Inte kunde han höger & vänster heller.
Nåja, det råder väl viss debatt om hurvida man faktiskt behöver vara nykter i Finland, men den _svenske_ chaufför som idag fick mig att dra den slutsatsen var då en riktig klåpare!
Visst, att en långtradare med släp som har hjul fram + bak och därför 2 leder i ekipaget kan vara lite trixig ibland när man är grön kan jag köpa, men detta var ju dragbil +trailer, alltså egentligen lättare än att backa med personbil & vanligt släp (tar mer plats, men).
Först kommer han in och frågar stammande om man kan hjälpa honom att titta när han skall backa, vad han har speglarna till vet inte jag. I vilket fall tar det minst 17 försök att backa från vägen in genom grindarna på kneget (ca 10m bred väg, och en 8-9m grind), varav 4-5 av gångerna han rattar ut dragilen i diket. Snubben stänger av vägen i säkert 15 minuter, och vad jag vinkar åt honom skiter han visst fullständigt i. Inte kunde han höger & vänster heller.
Hade hoppats på att reta upp dig.
Det sketo sig.
Var rätt många finnpajsare här och körde timmerbil efter stormarna.
Mycket duktiga.
det är bara hoppa in i bilen och göra det själv istället. Backa är fan inte hjärnkirurgi ens med en lastbil.
det är bara hoppa in i bilen och göra det själv istället. Backa är fan inte hjärnkirurgi ens med en lastbil.
Det är förvånansvärt många lastbilschaffisar som bara kan köra rakt fram.
Tredje dagen på nya jobbet (Xbox Billing Sverige)
Än så länge har dom gått igenom vad en Xbox är halva dagen, sen spela resten.
Tjejen som lär ut oss är galet grym på Gears Of War 2. Hon lirar på Hardcore-level.
Kommer man försent så måste man sjunga Karaoke.
Jag fick sjunga en Robbie Williams-låt när jag kom tre minuter försent efter lunchen.
Tredje dagen på nya jobbet (Xbox Billing Sverige)
Än så länge har dom gått igenom vad en Xbox är halva dagen, sen spela resten.
Tjejen som lär ut oss är galet grym på Gears Of War 2. Hon lirar på Hardcore-level.
Kommer man försent så måste man sjunga Karaoke.
Jag fick sjunga en Robbie Williams-låt när jag kom tre minuter försent efter lunchen.
Och om man har sex med dem, räknas det som trekant då?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|