Ägge
Tutlurad
Tänkte förmedla en rätt annorlunda historia jag var med om igår! Var på väg hem mot mina päron för att hämta å lämna ett par prylar, körde på rätt rejält eftersom man kan vägen ut dit med förbundna ögon så det gick undan! kommer fram mot en rätt lång raka med ett krön mitt på. Där bakom krönet ligger vägen jag ska svänga in på där päronen bor. MEN där bakom krönet mitt på landsvägen står en helikopter! Tror först det är polisen men det visar sig att det är ambulansen's. "Glad" för det svänger jag runt den och sen in på vägen jag skulle till. (kan sägas att helikoptern stod såpass att den täckte av 1 ½ körfält! Tur det fanns en bussfil brevid den där bilar etc kunde ta sig förbi.
Sen när jag väl är uppe på tomten och ska skruva dit en miniskylt jag fått kommer en polis krypande precis vid hörnan av uppfart på tomten och sneglar mot mig. Tänker då: " Det var då fan att det skulle dyka upp poliser när man fixar med miniskylten. TYPISKT! inte för att dom kan göra nått men det var ju rätt roligt i den situationen. Sedan backar dom tillbaka och börjar rota i våran brevlåda.
Kanske har dom blivit brevbärare när dom har mindre att göra!
Det var helt enkelt för mkt konstigt på så kort tid för att vara normalt. Där brukar det vara en nyhet och sensation när glassbilen kommer så det här var ju helt klart onormalt för kvarteret!
Sen när jag väl är uppe på tomten och ska skruva dit en miniskylt jag fått kommer en polis krypande precis vid hörnan av uppfart på tomten och sneglar mot mig. Tänker då: " Det var då fan att det skulle dyka upp poliser när man fixar med miniskylten. TYPISKT! inte för att dom kan göra nått men det var ju rätt roligt i den situationen. Sedan backar dom tillbaka och börjar rota i våran brevlåda.
Kanske har dom blivit brevbärare när dom har mindre att göra!
Det var helt enkelt för mkt konstigt på så kort tid för att vara normalt. Där brukar det vara en nyhet och sensation när glassbilen kommer så det här var ju helt klart onormalt för kvarteret!