Vad fick dig att le idag?

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Jo, man får scanna in sina varor och betala själv utan kassör i kassan men ibland blir det kontroll så man verkligen scannat alla sina varor och inte bara ”glömt” scanna en del varor. Nu var det bara en liter mjölk som det blev kontroll på och det var det som var så roligt att det bara var en vara och inte en hel vagn att kolla upp. Äsch, vi som brukar handla vet vad detta är. ;)

Vi som stämmer av vet också :) Att stämma av typ 60-70 varor är inte kul...

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Bläddrade lite på tvn precis och hamnade på kanal 10. Det handlar om oljeborrare. En ny blev instruerad: "Here you have a valve that should be closed" Översättningen blev: "Det här valvet måste vara stängt". Jag undrar hur översättarens CV ser ut egentligen. :D

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Bläddrade lite på tvn precis och hamnade på kanal 10. Det handlar om oljeborrare. En ny blev instruerad: "Here you have a valve that should be closed" Översättningen blev: "Det här valvet måste vara stängt". Jag undrar hur översättarens CV ser ut egentligen. :D

Det är såna saker som gör att jag nu på allvar ska skicka in ansökan för att i framtiden plugga till översättare.

Stör ihjäl mej på såna som inte kan översätta rätt.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Den som översätter Wheeler Dealers på Discovery kan inte ha sett en bil i verkligheten....det är riktigt dåligt...

Flywheel = flyghjulet, t.ex.....
Rocker cover = stenskyddet...

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Den som översätter Wheeler Dealers på Discovery kan inte ha sett en bil i verkligheten....det är riktigt dåligt...

Flywheel = flyghjulet, t.ex.....
Rocker cover = stenskyddet...

Ja men precis. I min värld ska ju den som översätter ha åtminstonde någon liten aning om vad det handlar om.

Jag skulle exempelvis inte ta ett uppdrag att översätta en medicinsk tidskrift eftersom jag inte kan någonting om sånt.

Folket på undertexter.nu gör ju ett bättre jobb i regel.

sportbike

Guest
Tjejen i 19 -20 årsåldern som världsvant gled runt på systembolaget, hårt sminkad och mycket tunt klädd.
Tränger sig i kön med en snorkig uppsyn, fiskar upp två flaskor vin i kassan, flippar ut sitt kreditkort och utan att ens se på kassören knappar in koden och väntar sig ovationer från kön.

Kassören säger lugnt: det finns inte tillräckligt med pengar på ditt kort, ska vi nöja oss med en flaska?

Ja tack pep den rodnande världsvana lilla damen :hihi

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Tjejen i 19 -20 årsåldern som världsvant gled runt på systembolaget, hårt sminkad och mycket tunt klädd.
Tränger sig i kön med en snorkig uppsyn, fiskar upp två flaskor vin i kassan, flippar ut sitt kreditkort och utan att ens se på kassören knappar in koden och väntar sig ovationer från kön.

Kassören säger lugnt: det finns inte tillräckligt med pengar på ditt kort, ska vi nöja oss med en flaska?

Ja tack pep den rodnande världsvana lilla damen :hihi

Hoppas hon va i 20-21 årsåldern annars lyckades kanske hennes manöver att lura till sig en flaska vitt fast hon var 19 bast genom att "göra bort sig" så kassören glömde legitimationen :D

sportbike

Guest
Hoppas hon va i 20-21 årsåldern annars lyckades kanske hennes manöver att lura till sig en flaska vitt fast hon var 19 bast genom att "göra bort sig" så kassören glömde legitimationen :D
Han frågade inte ens, undrade nog hur hon lyckats få de en decimeter långa ögonfransarna att sitta kvar.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Han frågade inte ens, undrade nog hur hon lyckats få de en decimeter långa ögonfransarna att sitta kvar.

Ja du ser, då lyckades hon nog med sin manöver, den var säkerligen väl planerad o nu sitter ett par 18-19 åriga småtjejer o blir full på en pava vitt.
Clever bitches them dära.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Med den utseendebeskrivningen låter det rätt troligt att det var någon ganska mycket för ung som "sminkat sig gammal"... Vet ett flertal kvinnor som jag kände innan jag fick handla lagligt på systemet som gjorde så för att komma in på puben, handla cigg och diverse annat...
Nästan så man skulle säga att det är social engineering, genom att ge personen som ska hålla koll något annat att tänka/titta på så kanske man kan få ut något man inte borde ur en situation...

Men det kan ju ha varit nån allmänt snorkig bimbo som åkte på en nit med. :D Mycket roligare så.

sportbike

Guest
Ja du ser, då lyckades hon nog med sin manöver, den var säkerligen väl planerad o nu sitter ett par 18-19 åriga småtjejer o blir full på en pava vitt.
Clever bitches them dära.
Japp, det är dom som ska ta över samhället :fyllisar

sportbike

Guest
En annan grej jag blev glad över idag, jag mötte en tjejkompis på gatan som hade en pytteliten fransk bulldog-valp i famnen, jävlars va söt den va.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
En annan grej jag blev glad över idag, jag mötte en tjejkompis på gatan som hade en pytteliten fransk bulldog-valp i famnen, jävlars va söt den va.

Heh, på tal om de så log ja lite när jag traska ut från garaget där min sambo stod med våran lilla valp öga mot öga på en stor jävla sankt bernard o min lille krabat skällde som bara fan.
Hans kropp är för fan mindre än huvudet på den andra hunden :gnissla
Snart är han stor nog att äta upp alla hundar i grannskapet.

sportbike

Guest
Heh, på tal om de så log ja lite när jag traska ut från garaget där min sambo stod med våran lilla valp öga mot öga på en stor jävla sankt bernard o min lille krabat skällde som bara fan.
Hans kropp är för fan mindre än huvudet på den andra hunden :gnissla
Snart är han stor nog att äta upp alla hundar i grannskapet.
Sort?
Bild?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Sitter och asgarvar åt en tråd på flashback om ett gäng gangsterwannabes i Vimmerby som kallar sig GangLand. WTH. :rofl

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Japp, det är dom som ska ta över samhället :fyllisar

Ja, då är det väl ändå bäst att de lär sig supa i tid!

Jag och polaren var ut & tomtade på de sedvanliga fjortis-fylle-ställena efter en blöt kväll i garaget här för några veckor sedan. Och vi kom fram till att dagens ungdom kan inte detta. :dummer

Annat var det när jag var ung! :yoparty

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hela dagen på gelleråsen med 640n. Ja, det går utmärkt att spaka motard där. För min förmåga behöver jag inte häftigare än att jag toppar på start/målrakan. När jag inte skrek åt mig själv att titta, svänga och gasa så log jag mest hela tiden.

Just det ja. Lyckades köra om en R-hoj på rakan också. Den lödde nog inte stumt...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år