Vad fick dig att le idag?

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Tv-shop. En tysk kille som försökte sälja el-cigg. Höll på att dö av skratt :hihi

R5+1

Guest
Glömt skriva en sak som fått mig le flera ggr sen i söndags.
Jag kommer av Gröndals-Knixens typ andra pass. Där står Maud.
Lite upprört och på bred göteborska: "Men va göörru?!? Du skä ju gäässa!!"
:D
Love u babe! :krama

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Har äntligen tid till att börja simma igen! Weiiii simhallen here we go! Fick åka lite hoj igår med i det underbara vädret! :banana

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
En helt osalig mängd väldigt suspekt Java. Den är så konstig att jag öht inte förstår hur (eller ens ATT) det funkar.
:banana

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

I det här fallet är nog spaghettikod missvisande, för spaghetti får en ju att tro att det finns några flöden att följa om än i en stor kladdig rörig hög.
Inte här inte. :D Det är någon som öht inte har grepp om OOP eller trådning som har knåpat ihop det här.
Betalar min lön däremot, och man får en del material till tdwtf, eller om man ska ta och starta en egen blogg om fulkod iom att de aldrig tar med mina kodsnuttar.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
I det här fallet är nog spaghettikod missvisande, för spaghetti får en ju att tro att det finns några flöden att följa om än i en stor kladdig rörig hög.
Inte här inte. :D Det är någon som öht inte har grepp om OOP eller trådning som har knåpat ihop det här.
Betalar min lön däremot, och man får en del material till tdwtf, eller om man ska ta och starta en egen blogg om fulkod iom att de aldrig tar med mina kodsnuttar.

Jahaaa Java!
Jag börja undra varför ni snackar kaffe o spaghetti o köttfärssås :näsblod

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

66 nästlade "if"-satser i en och samma metod är mitt rekord än så länge..
...och en annan metod där koden på avstånd snarast liknande någon form av indenteringsslalom hittade jag kod som blivit indenterat 28 gånger och började på tecken 56.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

...och en annan metod där koden på avstånd snarast liknande någon form av indenteringsslalom hittade jag kod som blivit indenterat 28 gånger och började på tecken 56.

När jag pluggade programmering så roade jag mig med att skriva hela programmet i ett stycke genom att använda paranteser istället för att anropa underprogram skrivna för sig. Jag tyckte att det blev mer lättskrivet på det viset eftersom jag bara kunde "mata på", det tyckte inte min kursledare... Vet inte hur många paranteser jag lyckades få till som mest, men det var många. Så många att min kursledare underkände ett par av mina uppgifter på ren princip.
- men vadå underkänt? Programmet fungerar felfritt, precis som du instruerade!
"Möjligt, men jag kan fan inte se hur..."

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Fick ett mail:
"-Hej! Kan du ringa mig? Du fick jobbet." :banana

4 månaders kontrakt på SAP med chans till förlängning.
Och typ högsta lönen jag nånsin haft. €30-34K/år.
Får se vad papperet säger.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850

Makaronkod?

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Objektorienterad kod = Ravioli-kod

Jag har jobbat mycket med protokollstackar men det är mer som Lasagne-kod.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj

Objektorienterad kod = Ravioli-kod

Jag har jobbat mycket med protokollstackar men det är mer som Lasagne-kod.

Bra namn. :D

När jag pluggade programmering så roade jag mig med att skriva hela programmet i ett stycke genom att använda paranteser istället för att anropa underprogram skrivna för sig. Jag tyckte att det blev mer lättskrivet på det viset eftersom jag bara kunde "mata på", det tyckte inte min kursledare... Vet inte hur många paranteser jag lyckades få till som mest, men det var många. Så många att min kursledare underkände ett par av mina uppgifter på ren princip.
- men vadå underkänt? Programmet fungerar felfritt, precis som du instruerade!
"Möjligt, men jag kan fan inte se hur..."

När jag pluggade och läste OOP så satte sig läraren och tittade på koden, gillade han inte hur den såg ut körde han den inte ens. Mycket duktig programmerare och lärare. Resten av lärarna brydde sig itne ett vitten om hur koden såg ut, bara den funkade.

Mitt rekord är nog en klass som vägde in på 12000 rader, med en metod på 7000 rader kod. C++, så en hel del pekararitmetik skriven av folk som inte visste vad pekare var eller hur de funkar. Buffrar som skrevs till med memset och annat skoj. Plus en helt galen mängd copypasta. :)

Den här javakoden jag meckar runt i nu är mest lite mysigt krånglig på ett sånt där tankespelsaktigt sätt, så det är roligt att sitta och lista ut den. Till skillnad från tidgare nämda c++, som bara var ren och skär ångest. :död

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC