Vad fick dig att le idag?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Självklart, har ni inte gjort det än!??!:brynad

Nä. :gråta
Lagt alla enduropengarna på bensin den här lönen, blir inte billigt att kuska upp till sthlm från kkna med släp ett par varv. :3freak
Men med lite tur kanske det blir pengar över på decemberlönen, annars är det dubbel lön som gäller i januari, och då jävlar i det. :mad:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hah! Har tagit ledigt hela december i år. Passade på när jag ändå hade en jävla massa dagar kvar på semestern, och ändå hade sagt upp mig... Runt klockan 10 idag så slog rastlösheten till (även om den inte jobbat upp sig till den där nivån när man klättrar på väggarna)... En hel månad? Jisses!
Tur att det finns isolering som ska läggas i garaget, och väggar som ska monteras. Så jag har något att göra en dag eller två iaf. XD

Men jävlar vad jag ler. :D

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Hellre det än en mogen Ardbeg, den jäveln är så rökig att den luktar häst...:zpy

Ardbeg är ju bland det bästa som finns. Avslutade lördagskvällen med att korka upp en oöppnad Ardbeg som är min huswirre. Dags att köpa en till. Vill alltid ha en oöppnad som backup för att slippa risken att det tar slut.

Du borde testa Ardbeg Supernova eller varför inte Octomore, då snackar vi rök. :)

Men så kan man väl konstatera att de flesta buteljer hemma hos mig innehåller betydande rökighet då två tredjedelar av dem från Islay..

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Nä. :gråta
Lagt alla enduropengarna på bensin den här lönen, blir inte billigt att kuska upp till sthlm från kkna med släp ett par varv. :3freak
Men med lite tur kanske det blir pengar över på decemberlönen, annars är det dubbel lön som gäller i januari, och då jävlar i det. :mad:

Då blir det kanske till att ut o sladda i januari då! :crash

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ardbeg är ju bland det bästa som finns. Avslutade lördagskvällen med att korka upp en oöppnad Ardbeg som är min huswirre. Dags att köpa en till. Vill alltid ha en oöppnad som backup för att slippa risken att det tar slut.

Du borde testa Ardbeg Supernova eller varför inte Octomore, då snackar vi rök. :)

Men så kan man väl konstatera att de flesta buteljer hemma hos mig innehåller betydande rökighet då två tredjedelar av dem från Islay..

Njae... :gnissla

Vetefan vilken variant det var vi hade vid middagen hos morföräldrarna senast, men när den korkades upp spred sig en stark doft av tjära, stall och häst i hela rummet. Min lillasyster kunde inte vara kvar, hon gick ut :D Jag är i normala fall inte särskilt "klen" av mig, men även jag fann det lite jobbigt att sitta bredvid morfar medan han smuttade på fanskapet...:näsblod Så nej, jag tror inte att det är för mig dessvärre :D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
På frågan om huruvida det känns som ett stort ansvar att folk förväntar sig att han har svaren på alla livets mysterier svarar Stephen Hawking såhär:

I certainly don't have the answers to all life's problems. While physics and mathematics may tell how the universe began, they are not much use in predicting human behaviour because there are far too many equations to solve. I am no better than anyone else at understanding what makes people tick, particularly women.

:hihi

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Fått snö, var ute på förmiddagen å sladdade med bilen :D det går fastän den är framhjulsdriven! :yoparty

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90

Njae... :gnissla

Vetefan vilken variant det var vi hade vid middagen hos morföräldrarna senast, men när den korkades upp spred sig en stark doft av tjära, stall och häst i hela rummet. Min lillasyster kunde inte vara kvar, hon gick ut :D Jag är i normala fall inte särskilt "klen" av mig, men även jag fann det lite jobbigt att sitta bredvid morfar medan han smuttade på fanskapet...:näsblod Så nej, jag tror inte att det är för mig dessvärre :D
Har heller aldrig förstått grejen med rökig wirre. Det är typ som att hångla med en alkis som precis spytt efter att ha dragit i sej ett helt paket gula blend. :spy

När jag bodde i korridor var där en kompis som fick en riktigt "fin" whisky i födelsedagspresent. Han drack lite av den ur ett vanligt nubbeglas som fick stå kvar på TV-bordet efter vi drog vidare till krogen. Dagen efter letade vi förgäves efter råttan som gnagt på elledningarna, eller gratängen som glömts i ugnen, eller vad fan det nu var som lyckats stinka ner hela korridoren med röklukt så till den grad att man knappt orkade vistas där. Visade sej att lukten kom från den lilla mängd whisky som blivit kvar på kanten av nubbeglaset...

Whisky (speciellt rökig sådan) är för wannabe-machomän. Jag tar hellre en god rom vilken dag som helst i veckan.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Whisky (speciellt rökig sådan) är för wannabe-machomän. Jag tar hellre en god rom vilken dag som helst i veckan.

Jag gillar iofs rom jag med, har ett par riktigt goda sådana. Zacapa, Plantation XO, Angostura 1919 m.fl.
För mig har det andlig handlat om att rökig whisky skulle vara mer matcho eller finare eller något sådant. FÖr mig handlar det om att jag egentligen inte gillar whisky och behöver rök och tjära för att slippa whiskysmaken. :)

....men jag håller på jobbar mig ner i rökighet så jag har börjat uppskatta ett par icke rökiga varianter, gärna Irländskt eller på årets varma månader, en bourbon on the rocks.

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Visserligen några veckor sedan, men faan så stort! För mig och tjejen i alla fall, och det får mig att le varje dag :)

20121123_020152.jpg

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...