Vad fick dig att le idag?

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Mina fd enhetskollegor va ute på krogen igår varvid de koreanska lokalbolags-killarna lät hälsa att de saknade mig, citat:

Tell her we miss her, she is sunshine and she drinks soooooo much like a man!"

Öh, haha, ok. :hihi
Sen åker de hem till Korea och säger; 스웨덴의 여성은 남성처럼 마실

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Lillkillen gjorde en ofrivillig kullerbytta ned från soffan, rätt ner i golvet med huvudet före. Jag stod och lagade mat och tänkte att snart blir det livat men ungen reser sig upp efter en stund, kollar på soffan och klättrar upp igen, nu med en bula rikare. Inte en min gjorde han och han var lika glad som vanligt :D

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Jag tänkte nästan det. :hihi

Tja det började i Taiwan 2006, vi drack öl och körde nåt som ja uppfattade som Wonsha! vilket tydligen var en koreansk-engelsk version av One shot! typ Lambo på svenska. Det lustiga var att vi drack TW beer som är typ som svensk folköl i små larviga glas som rymde inte ens 33 cl och den skulle man svepa, sätt över huvet för att bevisa att man svept o den som var minst full när man var klar vann... Vem vann? :va:7peta

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Tja det började i Taiwan 2006, vi drack öl och körde nåt som ja uppfattade som Wonsha! vilket tydligen var en koreansk-engelsk version av One shot! typ Lambo på svenska. Det lustiga var att vi drack TW beer som är typ som svensk folköl i små larviga glas som rymde inte ens 33 cl och den skulle man svepa, sätt över huvet för att bevisa att man svept o den som var minst full när man var klar vann... Vem vann? :va:7peta
Men supa ikapp med asiater är väl knappast en konst. Det sägs ju att de inte tål alkohol. Fast vem fan gör det egentligen? :confused:

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Lillkillen gjorde en ofrivillig kullerbytta ned från soffan, rätt ner i golvet med huvudet före. Jag stod och lagade mat och tänkte att snart blir det livat men ungen reser sig upp efter en stund, kollar på soffan och klättrar upp igen, nu med en bula rikare. Inte en min gjorde han och han var lika glad som vanligt :D

Har du hört uttrycket tappad på huvet....!?!! :crash

Men supa ikapp med asiater är väl knappast en konst. Det sägs ju att de inte tål alkohol. Fast vem fan gör det egentligen? :confused:

Så sant. Men det finns en 20% som faktiskt tål o det har jag bittert fått erfara... försök sup en koreansk kille utan gendefekten som är 1.90 m lång under bordet om du själv är 1.67, 50 kg+....:3freak

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
image.jpg

Så jävla bakis idag efter tjejkvällen igår. Jävla tequila haha... Att man aldrig lär sig xD Så idag gick vi till frissan istället för krogen haha. Bästa bakfyllan ever! Fick sitta i en massagestol medan jag fick håret tvättat. Måste göras igen haha. Skönt att vara tjejig en dag som denna!

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S

Han hade ingen publik. Då skriker de inte. Har noterat samma sak här borta. :-}

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Han hade ingen publik. Då skriker de inte. Har noterat samma sak här borta. :-}

Det kan ligga något i det, eller så vet han att pappa inte mesar med ungarna när de ramlar och slår sig utan de får gråta bäst de vill och blöder det så kan de få plåster. Hade mamma varit hemma kanske det hade sett annorlunda ut.
Ungar som gråter för minsta lilla har oftast skämts bort av mesiga föräldrar och de kommer säkerligen bli osäkra när de blir äldre. Åtminstone är det min teori...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det kan ligga något i det, eller så vet han att pappa inte mesar med ungarna när de ramlar och slår sig utan de får gråta bäst de vill och blöder det så kan de få plåster. Hade mamma varit hemma kanske det hade sett annorlunda ut.
Ungar som gråter för minsta lilla har oftast skämts bort av mesiga föräldrar och de kommer säkerligen bli osäkra när de blir äldre. Åtminstone är det min teori...

Men att låta dom skrika av sig om dom slår sig får dom att bli säkra?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Men att låta dom skrika av sig om dom slår sig får dom att bli säkra?

Nej, men man behöver inte vara en hönsmamma som springer och frågar om de slog sig varje gång de ramlar. Du förstår nog hur jag menar, jag syftade inte på att man ska skita i ungarna.

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S

Innan vi fick vår första, trodde både jag och frun att det var *jag* som skulle bli hönsig. Det visade sig bli precis tvärtom. Jag är mer av typen "livets hårda skola", medan mamma tröstar och ojjar sig. :-D

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Går igenom lite papper å kom till min sjuk-ock olycksfallsförsäkring, går igenom villkoren (har haft den sedan 1993 å kommer aldrig byta), ser att " vi har inte längre någon begränsning för sporter som boxning, fallskärmshoppning och motorsport".:) sjukhusersättningen har höjts från 100 till 250 kr/dygn.
Vid sjukskrivning i 30 dagar eller mer får man 3000 oavsett om det är pga sjukdom eller olycka.

Denna försäkring blev ngt sämre när den gick från barn till vuxen men nu e den riktigt bra igen :)

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
View attachment 377484

Så jävla bakis idag efter tjejkvällen igår. Jävla tequila haha... Att man aldrig lär sig xD Så idag gick vi till frissan istället för krogen haha. Bästa bakfyllan ever! Fick sitta i en massagestol medan jag fick håret tvättat. Måste göras igen haha. Skönt att vara tjejig en dag som denna!

Härligt!

Det enda som fattas e en karl som masserar dina fossingar

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad