Vad fick dig att le idag?

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Människor som blir kränkta av att det inte längre läggs upp bilder på fb föreställande ens husdjur eller vad man ätit till middag är roliga.

Saxat från Facebook:

"Facebook har blivit så sjukt oinspirerade. Tröttnat på alla bilder med snyft-historier som gillas och delas till höger och vänster, som tigger likes för "en god sak". Vad händer efter att ni gillat och delat bilden? Skulle ni någonsin bry er i "verkliga" livet? Skänka en slant osv...
Sen har jag ingen aning om varför all denna reklam för diverse produkter som jag inte har något som helst intresse för dyker upp i min feed. Klarar mig bra ändå tack.

Nej, jag saknar tiden då det lades upp vettiga saker. Typ vad folk ätit till middag, hur mycket det tränats och en miljon bilder på söta husdjur. Hur mycket somliga än ondgör sig över att detta är onödigt vetande och "jag skiter väll i din jäkla katt" attityden så tycker jag att Facebook var en mycket trevligare tid när det var dessa saker som gillades och delades. Helt ärligt, jag vill inte se bilder på döende svältande barn, på misshandlade djur och andra bilder tagna under miserabla förhållanden. Kalla mig hjärtlös, men jag anser att dessa inlägg är fruktansvärt kränkande — inte bara för de som drabbas personligen av dessa uthängningar utan även för oss som publik som tvingas ta del av det." :rofl

Själv blir jag sjukt kränkt av att ha patetiska människor i min bekantskapskrets. :mattias

Hondafredde

Medlem
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
Hynda lowrider byggprojekt, Suzuki flash.
Varit på Emirates roadshow i CPH och sökte jobb på deras MCC i Dubai. Skall bli skönt att slippa snö och kyla:yoparty

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Glad över att jag börjar hitta formen igen, sprang åtta km i ett sträck ikväll!:banana och ja, det är jag lite nöjd med... Är bra för att vara jag iallafall... :rodnar

Skrev uppsägningspapper i förrgår gentemot en arbetsgivare jag haft sedan sent 90-tal och det känns fortfarande rätt. Trodde att vemod, saknad och ånger skulle vara mer märkbart. Men en stor omorganisation för några år sedan fick mig att börja tänka om så beslutet har nog mognat fram.

Flertalet gamla kollegor, både fortfarande anställda och sen tidigare slutade, är numera "bara" mina nära vänner.

Sluta med gröna verksamheten? Är det bara för att jag ska börja?:gnissla

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Det är så mkt fail i dedär klippet så man blir bara trött varje gång.
Fel ljud, maxbroms vid stoppien o kopplingen indragen i slutet bland annat, jävla hollywood motorcykelscener.

Kanske skulle lägga notis på det om det på något sätt varit avsett för att vara seriöst i ämnet... Anledningen är naturligtvis att roa publiken och då behöver väl den där luftkylda moppen lite ljudeffekter :tummenupp

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Kanske skulle lägga notis på det om det på något sätt varit avsett för att vara seriöst i ämnet... Anledningen är naturligtvis att roa publiken och då behöver väl den där luftkylda moppen lite ljudeffekter :tummenupp

Den ligger ju i denna tråd o det får mig fan inte att le!
:D

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Skitglad att jag fick igång kvadden imorse på bara elen, utan kickhjälp. Efter en stund iaf... :yoparty

Och imorse var jag glad att jag alls hade kick för att mjuka upp oljan i motorn först innan jag körde slut på batteriet...

:banana

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Idag är det fredag och ikväll är det konsert med Skitarg på rockstället.
Perfekt aktivitet efter en knasig arbetsvecka :yoparty

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
En norsk gammal man som stod och matade ankorna i hamnen. Han gav min vovve bröd och massa klappar och vi hade en trevlig konversation i ca en halvtimme :) Han hade mycket att säga, den gamle mannen! Det var trevligt. Det tyckte vovven med.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Sluta med gröna verksamheten? Är det bara för att jag ska börja?:gnissla

Jepp, en era gick tillslut i graven. Hittade annat att fylla tiden mellan sömn och jobb med... Tiden får visa om beslutet att målväxla till civil verksamhet var klokt. Har på inga villkor önskan om att ha det gröna ogjort, det var utvecklande och förbannat kul. Inte bara det praktiska i fält utan också de rent teoretiska utbildningarna också.

Sa till min plutonchef -Det är inte du, det är jag. Jag vill göra slut.
Sen grät vi, såg varandra djupt i ögonen och omfamnade varandra i bästa bromance stil.
(Ok, det där hittade jag på.)

Idag är jag glad över att en skicklig motorkirurg transplanterat in nya organ i min 640. Den är så gott som ny och ska hämtas i nästa vecka. Kommer att vara till salu till våren om jag inte får separationsångest.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Avnjuter en mörk Ale och en dryworst när jag får frågan varför jag äter upp hundarnas godis.:rofl

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
image.jpg

Kände mig lite gammal igår när jag insåg att jag snart kan gå på krogen med min lillasyster. Var tvungen att ta en liten nostalgitripp tillbaka i tiden. Underbart kort. :)

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
image.jpg

Hittade en bild på en teckning jag gjort :) Måste rita mer... Oh well. Nostalgimoment over. Nu: supa :D Schkål!

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Tappat en klädstorlek på två veckor som en liten "biverkan" efter att ha testat lchf mot "känslig" mage.

Var på dop å den kvinnliga prästen läste från bibeln i en ipad :D

Glad över att jag börjar hitta formen igen, sprang åtta km i ett sträck ikväll!:banana och ja, det är jag lite nöjd med... Är bra

:tummenupp

Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Yngsta jäntan som jag kliver upp med 05:00 varenda morgon, hon blir ett om en månad och håller på utvecklas till ett riktigt charmtroll!:)

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA