Vad fick dig att le idag?

sportbike

Guest
Mötte en gammal dam som stod och höll sig i räcket i en brant backe.
- Tänk att behöva vila nerför, hur ska detta sluta, sa hon.

Söder-andan va :tummenupp

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
21.jpg

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Träffade en dömysig hårdrockstjej på konserten i fredags som fick mig att känna mig speciell :kär
Nu lyssnar jag på hennes på band på Spotify.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Idag har jag varit på antagningstester inför gmu och blivit godkänd och preliminärt antagen till gruppbefäl markstrid!:banana saknade en poäng hos psykopaten och kunde därför inte söka jägartrupp, vilket var lite synd då det var det jag helst av allt ville. Men markstrid får gå :) hade ju tyvärr lite otur i mitt val av gmu omgång, missade den senaste och vill inte vänta på nästa då jag har lite tidspress på mig om jag ska hinna in på mitt önskade officersprogram. Just denna utbildningsomgång var ovanligt fattig på alternativ som ger heltidstjänst efter avslut, så jag får gå omvägen via deltid och sen söka heltid innan jag kan söka till officer. Men på det här sättet hinner jag iallafall, så även om det väl kunde gått bättre idag så gick det helt ok. Jag är nöjd :)
Mina resultat:
Styrka 9.
Perfekt syn, färgseende och hörsel.
Kondition 7.
Teoritest 8 (9 på verbal förmåga, 9 på spatial förmåga och 8 på iq).
Befälslämplighet 6.
Psykisk funktionsförmåga, stresstålighet etc 6.
Sammanvägd tjänstbarhet A.

Helt ok :)

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Min yngsta är hemma igen! Hämtades från kirurgen igår. Hon är litet medtagen men vid gott mod. Tro fan det efter ett par månader i väntan på operationstid och donerade organ. Just nu sitter hon i rullstol i väntan på arbetsterapi och dialys.

Jag är så glad att ha fått hem min åttaåring igen. Men till våren säljer jag min KTM... Jag får nöja mig med en hoj. Två är litet ansträngande.

Ifall läsaren ej förstått det så är den utlöst från verkstaden (kirurgen).

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Min yngsta är hemma igen! Hämtades från kirurgen igår. Hon är litet medtagen men vid gott mod. Tro fan det efter ett par månader i väntan på operationstid och donerade organ. Just nu sitter hon i rullstol i väntan på arbetsterapi och dialys.

Jag är så glad att ha fått hem min åttaåring igen. Men till våren säljer jag min KTM... Jag får nöja mig med en hoj. Två är litet ansträngande.

Ifall läsaren ej förstått det så är den utlöst från verkstaden (kirurgen).

åh lilla snutt!:kär

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
åh lilla snutt!:kär

Jag eller hojen? :tungan

Skämt åsido, känns skönt att kunna börja käka ute igen efter en höst/vinter med matlådor för att spara deg till verkstaden. Hammarströms motor i Trosta, i höjd med Arlanda rekommenderas varmt. Johan där är en reko kille.

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Jag eller hojen? :tungan

Skämt åsido, känns skönt att kunna börja käka ute igen efter en höst/vinter med matlådor för att spara deg till verkstaden. Hammarströms motor i Trosta, i höjd med Arlanda rekommenderas varmt. Johan där är en reko kille.

Haha, åttaåringen fstås! Men du kan få va snutt åsså om det känns bra. :tungan

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Vovven gav tågkonduktören en high five när hon frågade om han ville jobba med henne och ta hand om busar som inte ville betala biljetter. Jag höll på att skratta ihjäl mig.

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Mina fd enhetskollegor va ute på krogen igår varvid de koreanska lokalbolags-killarna lät hälsa att de saknade mig, citat:

Tell her we miss her, she is sunshine and she drinks soooooo much like a man!"

Öh, haha, ok. :hihi

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Skrev uppsägningspapper i förrgår gentemot en arbetsgivare jag haft sedan sent 90-tal och det känns fortfarande rätt. Trodde att vemod, saknad och ånger skulle vara mer märkbart. Men en stor omorganisation för några år sedan fick mig att börja tänka om så beslutet har nog mognat fram.

Flertalet gamla kollegor, både fortfarande anställda och sen tidigare slutade, är numera "bara" mina nära vänner.

Möjligtvis försvarsmakten?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...