Vad fick dig att le idag?

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Förra året var min bästa varvtid på ringen strax över 14 minuter. Igår sa laptimern 12:03 på ett halvbra varv (två olyckor som jag fick bromsa in för o glida förbi samt några snabba kurvor jag fick ta uselt spår o bromsa för att släppa förbi snabba bilar i o på rakorna hade jag mer att ge)... kanske 30-60 sek mer att pressa. Ja jag vet att 11-12 sek inte är något rekord att skryta om, men för en rädd morsa är det mycket bra. Så stolt :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jävlar vad varmt det var idag. Fartvinden kyler inte ens i 240 km/h. Dags att kliva av banan (jaaa, det är "allmän väg") och ta en lugn dag vid sidan om istället, och kanske titta lite på den vackra omgivningen istället för cockpit på hojen. Men jag har iaf börjat få lite begynnande känsla för grüne hölle. :yoparty:crash
Kul som fan!:tummenupp

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Apexbombning, färskrökt lax med färskpotatis och en fryst jordgubbs-daiquiri. Och soffhäng med frugan...till väl vald musik. Grymt.

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hemma, nyvaken och träningsvärkad efter tvådagars på Gelleråsen. Semesterns höjdpunkt!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Sista turerna på nürburgring blev lite sådär, bilarna sprängde motorer på löpande band, de släppte ut så in i helvete med fordon art det blev den snabbaste kön i Tyskland från påfarten. Eller ja, så jävla snabbt gick det ju inte egentligen, men det blev många galna omkörning på de allra konstigaste platser...
Men, jag lyckades till slut komma framför en tok på en zzr1400 som verkade försöka att aktivt ligga ivägen för alla bakomvarande, sedan var det plötsligt fritt spår riktigt långt. Passade på att köra om en R1, som verkade ta illa vid sig att döma av hur galen omkörning av mig han gjorde precis förbi en olycka med bilar och hojar.
Förutom alla dumheter jag såg så var det ett par riktigt härliga passager idag med.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Sista turerna på nürburgring blev lite sådär, bilarna sprängde motorer på löpande band, de släppte ut så in i helvete med fordon art det blev den snabbaste kön i Tyskland från påfarten. Eller ja, så jävla snabbt gick det ju inte egentligen, men det blev många galna omkörning på de allra konstigaste platser...
Men, jag lyckades till slut komma framför en tok på en zzr1400 som verkade försöka att aktivt ligga ivägen för alla bakomvarande, sedan var det plötsligt fritt spår riktigt långt. Passade på att köra om en R1, som verkade ta illa vid sig att döma av hur galen omkörning av mig han gjorde precis förbi en olycka med bilar och hojar.
Förutom alla dumheter jag såg så var det ett par riktigt härliga passager idag med.

Helgerna sägs ju vara lite sådär vad gäller touristenfahrten...jag pangade på två kvällskörningar, var klart trevligt gott om utrymme då. :)

Jag är där i maj nästa år, en vecka, helst 2... :bomba

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
En mysig tur med oväntat sällskap på hojen. Fick bli bjuden på lunch och gratis är ju gott, så inte tackade jag nej.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Fick äntligen igång ZX10an igen :kär Får bara hoppas allt jag beställt anländer snart med så bygget kan få lite fart :)

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Lagom till alla turister lämnat stan också :tummenupp

Förresten har du en momentnyckel att låna ut?

Vi var ute i Tönnersa, tunt med folk fast det brukar inte vara mycket folk där vanligtvis heller. Men jag hörde ståckhålmska.

Har tyvärr ingen momentnyckel. Har på jobbet även om jag ogärna åker dit förrän om en månad :crash

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Vi var ute i Tönnersa, tunt med folk fast det brukar inte vara mycket folk där vanligtvis heller. Men jag hörde ståckhålmska.

Har tyvärr ingen momentnyckel. Har på jobbet även om jag ogärna åker dit förrän om en månad :crash

Okej, ja jag fick höra stockholmska i helgen också. Var på öland en sväng.

Satt och filosoferade i gräset utanför mitt tält när en kille kommer och snackar lite. Han har en golfklubba i ena handen och ett gäng bollar i andra.
-Vad är bollar till om inte för att skjuta iväg? Undrar om jag kan träffa segelbåten därute?

Haha jag brukade tycka det var gött att vara på jobbet när man var ledig. Det är nåt visst med att vara där utan att man behöver lyfta ett finger :näsblod
Behöver iaf en momentnyckel för att spänna kedjan på hojen men det kanske är lika bra att man investerar i en.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Behöver iaf en momentnyckel för att spänna kedjan på hojen men det kanske är lika bra att man investerar i en.

Är väl bara att dra åt lite sådär lagom? Har själv aldrig använt en momentnyckel till det och tror knappt jag sett någon annan göra det heller.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Suttit och grävt igenom bilder från Nürburgring idag, första dagen hemma igen... Det gick fort, och det får mig fortfarande att le. På't igen nästa år!
Med rejsbuss för resan ner. 150 mil på raken är fan lite långtråkigt.
claire's_1023-(ZF-0308-35673-1-001)_liten.jpg

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...