Vad fick dig att le idag?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Mina kollegor fick mig att mysa och le idag av en massa beröm för hur bra jobb jag gör på min nya tjänst. :kär

Håhå, så en varelse av kvinnlig fägring får spontankomplimanger alltså... :hihi Nej, det finns nog inga bak-tankar alls. :glömdet:borra

Men det behöver ju å andra sidan inte vara något negativt heller.

/smolket i bägaren

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Håhå, så en varelse av kvinnlig fägring får spontankomplimanger alltså... :hihi Nej, det finns nog inga bak-tankar alls. :glömdet:borra

Men det behöver ju å andra sidan inte vara något negativt heller.

/smolket i bägaren

Komplimanger brukar jag få men dom tar jag inte upp här för jag är inte den ytliga typen som behöver skryta om sånt.
Att man blir glad över att man får höra att man gör ett bra jobb är något helt annat. Mina kollegor tassar inte som katten runt het gröt utan de säger vad de tycker oavsett om det är komplimanger för utseende eller prestation.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
http://www.svd.se/naringsliv/bransc...-kreditkort-nu-stammer-han-banken_8411962.svd

[h=1]Skapade eget kreditkort - nu stämmer han banken[/h] När Dmitry Argarkov fick ett brev med ett kreditkortserbjudande från banken, tyckte han att villkoren var för dåliga. Så han ändrade dem, skickade tillbaka kontraktet påskrivet – och den ouppmärksamma banken skickade honom ett kreditkort. Nu stämmer Argarkov banken på knappt 5 miljoner kronor för att bryta mot villkoren, skriver The Telegraph.

kreditkort_1063354c.jpg
Scanpix

10 augusti 2013 kl 08:52 , uppdaterad: 10 augusti 2013 kl 09:22
Den 42-årige ryssen Dmitri Argarkov fick kreditkortsvillkoren alla drömmer om: ingen ränta, inga avgifter och obegränsad kredit. Hur han fick dem? Enkelt. Han tog det befintliga kontraktet, med betydligt sämre villkor, scannade in på sin dator och skrev in sina egna villkor.
Men som om ett kreditkort helt utan ränta eller avgifter inte räckte, skrev också Argarkov in villkor om vad som skulle ske om banken bröt mot reglerna i det ingångna kontraktet. Varje gång de misslyckades med att följa villkoren i kontraktet skulle banken böta tre miljoner rubel, motsvarande 592 000 kronor. Att bryta kontraktet skulle kosta banken det dubbla, motsvarande knappt 1,2 miljoner kronor.
Argarkov skrev ut kontraktet, signerade det och skickade in till banken, Tinkoff Credit Systems. Väl där agerade personalen som vanligt - de skrev under kontraktet och skickade ett kreditkort, med obegränsad kredit, till Dmitry Argarkov.

– Banken godkände överenskommelsen med kunden och skickade honom ett kreditkort och en kopia på den godkända kreditkortsansökningen. Krediten var obegränsad. Han skulle ha råd att köpa en ö någonstans i Malaysia och banken skulle enligt lagen vara skyldig att betala för den, säger Argarkovs advokat Dmitry Mikhalevich till tidningen Kommersant.
LÄS OCKSÅ Småspararen vann mot norsk bankjätte
Tinkoff visade dock tidigt att de inte tänkte följa villkoren i kontraktet. I stället försökte de stänga krediten när Argarkov inte betalade fakturorna – och stämde sedan Argarkov på 45 000 rubel, knappt 9000 kronor, för avgifter som inte fanns i det kontrakt som Argarkov skrev under.
Men nu gick det inte riktigt som banken hade tänkt. Tidigare i veckan dömde en rysk domastol till Argarkovs fördel. Tinkoff hade skrivit under kontraktet och var bundet till de villkor som stod i det.
– De skrev under kontraktet utan att titta. De sade vad deras låntagare ofta säger i rätten: ”Vi har inte läst det”, kommenterar advokaten Dmitry Mikhalevich.
Helt Argarkovs väg gick det dock inte heller. Han dömdes att betala de 19 000 rubel, motsvarande 3750 kronor, som han hade använt.
LÄS OCKSÅ Banken registrerade kunder i hemlig bok
Men nu är detta heller inte slutet på historien. Banken hade inte följt de villkor som Argarkov skrivit in i kontraktet. Det kunde inte Argarkov acceptera – och har därför valt att stämma Tinkoff på 24 miljoner rubel, motsvarande 4,75 miloner kronor, för att ha brutit mot villkoren.
Banken har svarat med samma mynt och har startat en rättslig process där de anklagar Argarkov för bedrägeri. Bankens ägare och grundare, Oleg Tinkov, har också tagit slaget till Twitter.
– Våra advokater bedömer att han inte kommer att få 24 miljoner, utan i stället 4 år i fängelse för bedrägeri. Nu handlar det om principer för Tinkoff Credit Systems, skriver han.
Fortsättning i kampen mellan Argarkov och Tinkoff – eller ska vi säga David och Goliat? – följer under september. Då tas fallet upp i rysk domstol.

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Dagens hojtur fick mig att le, det var precis vad jag behövde efter första jobbveckan efter semestern.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Fö fan

Snutfläkten låg och gubbflög bredvid vägen i sådär 62,5km/t bland träden , jag kom där i sådär 160.
Höll fan på och köra om dom så dundra:3freak

Kunde blitt intressant - lite svår och skaka av:hihi

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Bläddrade runt bland bilderna från tysklandsresan, och längtar tillbaka lite... Härligt ställe det där Nürburg, med omnejd. Ler fortfarande av det. :dummer
IMG_0048_liten.jpg

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...