Vad fick dig att le idag?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det är det. :) Synd bara att man måste igenom så mycket Tyskland och Danmark för att komma dit. :(

Jo, spanar runt efter en skåpbil som ska bli en rejsbuss med plats för två hojar, så nästa gång blir det att köra ner med den, så slipper man iaf nöta motorväg med hojen i 150 mil. Plus att man kan bytas om med nötandet av motorvägen...

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Ersatte taklampan i vardagsrummet med en roterande LED-lampa från ebay.
Så sjuuuukt utflippat ljus! Älskar det!
Kanske ska göra såhär i hela lägenheten?
P1010741.jpg

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jo, spanar runt efter en skåpbil som ska bli en rejsbuss med plats för två hojar, så nästa gång blir det att köra ner med den, så slipper man iaf nöta motorväg med hojen i 150 mil. Plus att man kan bytas om med nötandet av motorvägen...

Visst, men det är ju minst lika tråkigt i bil.
För att inte nämna bränslekostnaden.

:(

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Visst, men det är ju minst lika tråkigt i bil.
För att inte nämna bränslekostnaden.

:(

Yes, det är lika (mer?) tråkigt, men man nöter inte däcken platta, hojarna drar tillsammans ungefär 1.5 liter milen (mer när vi eldar på för kung och fosterland på autobahn) vilket jag nog tror att en tråkig skåpbil kan hålla sig under, samt att den ena personen kan sova och den andra köra. :) Plus att man kan prata lite under de 150 milen motorväg, förutom när man stannar för att tanka. Och äta under tiden man kör, vilket minstar stopptiden med ett par timmar...

Visst kan man ju ta ett par veckor extra semester och köra de roliga vägarna ner också, och göra en hel semester av det också...

Dessutom tänkte jag ändå börja jobba på att ta licens och köra banhoj, så då behöver jag ändå något att köra runt den i. ;) Då kan jag lika gärna se till att få något ordentligt...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Yes, det är lika (mer?) tråkigt, men man nöter inte däcken platta, hojarna drar tillsammans ungefär 1.5 liter milen (mer när vi eldar på för kung och fosterland på autobahn) vilket jag nog tror att en tråkig skåpbil kan hålla sig under, samt att den ena personen kan sova och den andra köra. :) Plus att man kan prata lite under de 150 milen motorväg, förutom när man stannar för att tanka. Och äta under tiden man kör, vilket minstar stopptiden med ett par timmar...

Visst kan man ju ta ett par veckor extra semester och köra de roliga vägarna ner också, och göra en hel semester av det också...

Dessutom tänkte jag ändå börja jobba på att ta licens och köra banhoj, så då behöver jag ändå något att köra runt den i. ;) Då kan jag lika gärna se till att få något ordentligt...
Jo apsolut, säger inte att det är fel med rejsbuss utan att även med rejsbuss är det synd att man måste igenom så mycket av Tyskland & Danmark för att komma dit.
Då det dels blir dyrt (landade på runt 15k i soppa när jag var ner för nått år sen), och dels är det inte direkt nått nöjje.
:crash

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Jo apsolut, säger inte att det är fel med rejsbuss utan att även med rejsbuss är det synd att man måste igenom så mycket av Tyskland & Danmark för att komma dit.
Då det dels blir dyrt (landade på runt 15k i soppa när jag var ner för nått år sen), och dels är det inte direkt nått nöjje.
:crash
Herre nille, 15k soppa? Hur mycket drog den rejsbussen? :crash Jag måste upp i en soppaförbrukning på typ 3-4 liter milen för att komma upp i den soppabudgeten ToR. :D (Bombandet på ringen åsido...)
Och enligt utsago ska den jag tänkt skaffa (renault master) dra straxt under litern, dvs mindre än att parköra två hojar som istället får åka i skåpet.

Naeh, nåt nöje är det inte att nöta motorväg/autobahn. XD

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Herre nille, 15k soppa? Hur mycket drog den rejsbussen? :crash Jag måste upp i en soppaförbrukning på typ 3-4 liter milen för att komma upp i den soppabudgeten ToR. :D (Bombandet på ringen åsido...)
Och enligt utsago ska den jag tänkt skaffa (renault master) dra straxt under litern, dvs mindre än att parköra två hojar som istället får åka i skåpet.

15' lät stöddigt...det lär ha varit med genvägen via Turkiet? :hihi

Jag funderar jag med, skall tillbaka i maj nästa år, antingen tar jag tag i gamla funderingar på crossbuss, eller så blir det släp efter bekväm S80...fuska lite och ligga i nästan-100 med farthållare och skinnfåtölj...eller skramla ned i 130 i crossbuss med tvivelaktig komfort.

Decisions, decisions...

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
15' lät stöddigt...det lär ha varit med genvägen via Turkiet? :hihi

Jag funderar jag med, skall tillbaka i maj nästa år, antingen tar jag tag i gamla funderingar på crossbuss, eller så blir det släp efter bekväm S80...fuska lite och ligga i nästan-100 med farthållare och skinnfåtölj...eller skramla ned i 130 i crossbuss med tvivelaktig komfort.

Decisions, decisions...
Ulvis o jag funderade på att dra ihop en gruppresa till Ringen nästa år, roligt att få dela upplevelsen med fler hojpiloter, sitta o gagga hojar, dagens körning o bärsa på kvällarna å så. Skulle det vara intressant?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ulvis o jag funderade på att dra ihop en gruppresa till Ringen nästa år, roligt att få dela upplevelsen med fler hojpiloter, sitta o gagga hojar, dagens körning o bärsa på kvällarna å så. Skulle det vara intressant?

Absolut...tänkte försöka gneta ihop lite lek-slantar att lägga på ett årskort på ringen, hade tänkt vara där en vecka i maj (beroende på hur kalendern ser ut nästa år för turistkörningar), helst 2.

Och det lär inte räcka för att stilla behovet. :crash

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj

Nja körde ned i bil, min mc har inte varit i det skicket att jag skulle våga mig på en sådan resa med den. (tanka olja & glykol, kolla soppan) Har ju lite längre att åka från Åland. 15k kan vara lite i överkant med dagens kurs, men runt 1500€ landade det på. Tur och retur självklart.
Gammal BMW e36 som jag har både som brukis och som ban/hillclimb bil vid tillfälle. 30Liter timmen, liknande tempo upp & ned som på ringen får jag väl medge, 200+.
Förutom trafikstockningarna gud glömde, 2 timmar i Stockholm, 6 i Hamburg....... :gnissla

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
30 gader varmt kl 19, olen oppnad och strax ska jag ata och dricka mig matt for sisadar 7 EUR pa restaurang :)
Sockor och skor hade man kunnat lamna hemma. skal pa er alla som har semester :fyllisar imorgon blir det stranden.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
- Jävlar vad full min mage är!
..sa lillkorv och gick ut genom dörren för att åka mer Bobby Car efter att ha sprungit in och druckit tre glas vatten..
Samtidigt konstaterar jag att
- Jävlar vad full min mage är!
..är helt rätt ordval för att beskriva vad jag känner efter att nyss ha plöjt en jätteportion med beefchili, guckelimux och nachos..
: jäsa

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Nja körde ned i bil, min mc har inte varit i det skicket att jag skulle våga mig på en sådan resa med den. (tanka olja & glykol, kolla soppan) Har ju lite längre att åka från Åland. 15k kan vara lite i överkant med dagens kurs, men runt 1500€ landade det på. Tur och retur självklart.
Gammal BMW e36 som jag har både som brukis och som ban/hillclimb bil vid tillfälle. 30Liter timmen, liknande tempo upp & ned som på ringen får jag väl medge, 200+.
Förutom trafikstockningarna gud glömde, 2 timmar i Stockholm, 6 i Hamburg....... :gnissla

Aha, jaa, du har ju den stora turen att få njuta av får kontinentala trafikstockning i Sthlm på vägen. XD
Ja, eldar man på allt vad tygen håller får på autobahn lär det ju gå åt lite mer soppa, helt klart. Med rejsbussen lär jag väl toppa ganska mycket lägre hastigheter. :D Men känner lite att det kan vara värt att slippa sitta och elda på med öronproppar i öronen i 15 timmar.
Men nog är det värt resan ner att köra därnere. Skön bana som fan att köra på med hoj.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin