Vad fick dig att le idag?

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Oj oj, ibland har man tur.

På väg hem från jobbet idag laddade jag lite på motorvägen för att hinna hem och se fotbollsmatchen mellan Montenegro och Sverige.

Det började med att jag körde i vägrenen för att komma förbi bilkön, en bit efter Danderydskyrka laddar jag på lite extra i vägrenen för att komma förbi en långtradare innan jag viker in i filen då köbildningen började släppa.

Kommer förbi tradaren och ser då att en mc polis ligger en bil framför kastar in hojen och bara väntar på att han skall glida ut i vägrenen och vinka in mig, tänker nu blir plånboken lite tunnare.

Men vid nästa avfart viker mc polisen av och pulsen på mig saktar sakta men säkert ner, men det var bara början.

Svänger av innan Gillingebanan och kör gamla Norrtälje vägen för att slippa vajerräcket som är på E18, stannar vid Roslagstoppet för att tanka, då ser jag att matchen skall börja snart, nu gäller det att gasa lite.

Glider fram runt 130-140 km och småsjunger lite bakom visiret, men mellan Rösa och Norrtälje ser jag den svarta Volvon försent, ser hur han riktar lazern mot mig och automatiskt slår jag av gasen ser polisbilarna längre fram svänger in i högerfilen och bara väntar på att bli in vinkad.

Men poliserna bara står där och jag kan köra förbi, vad hände tänker jag?

Kör hemåt och då ser jag att en grön Volvo är efter och den följer mig ända in på gården, fan de tänker ta mig när jag parkerat så jag inte kan dra iväg tänker jag.

Kliver av hojen tittar mot Volvon och ser då en barnstol i framsätet, skrattar lite för mig själv och tänker att ibland har man en jävla tur. :D

Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Alla nyfikna som går fram och frågar hur man gör för att få katten att gå i koppel (utan att lägga sig platt och spela död :rolleyes: )

ler över att han e så tuff/nyfiken så han ville leka med en amstaff idag (amstaffen ville dock inte leka med honom utan drog svansen mellan bena :va )

Last edited:

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Jag står i köket och pratar med frugan och hör lite svagt att lilltjejen ropar på mej. Sedan går jag in i hennes rum (hon är 4 år).

-Pappa, jag har ropat på dej flera gånger. Du MÅSTE komma när jag säger till dej. Jag blir så trött på att tjata hela tiden.

Jag bara står där som en fågelholk..... Jag känner igen vart enda ord,... så låter jag själv alltså.... Sedan fick jag fly brottsplatsen för att brista ut i gapskratt.... :D

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Förstår att du ler. Ledig, fått tbx datorn (antar jag) & ut på körning ikväll...typ NU :)

Jag ler om två veckor igen, då är mina hundveckor över.

:D Japp semester och fått tillbaka datorn och jag körde i går :) gick riktigt bra måste jag erkänna trotts våta vägar :)

Nog kan jag tro att du ler när dom veckorna är över då är de kört för då är de spam på nätet från uppsalagettot ;)

Mrs. Laphroaig

Guest
Ha! Skickade precis in ett bidrag till ytterligare en design tävling.
Jädrar vad bra detta kan bli :tummenupp

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Felet som gjorde att min cykel betedde sig som ett dåligt flipperspel, med blinkande lampor och fläkten som gick igång i tid och otid, verkar ha hittats. Så det är bara att åka plåtlåda dit för att hämta pärlan. :)

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Idag fick valparna komma ut en stund för första gången, de är verkligen små festliga morrhoppor! :D

Bifogat

• PICT0010 (Small).JPG
    PICT0010 (Small).JPG
    66.9 KB · Visningar: 74

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Jag log när jag läste att det var en tjej som var så glad & kaxig för att hon (jag citerar) "gasade på så det hette duga" & körde om hela SH,s onsdagskörningsgäng på bogen igår. Det som får mej att le mest är att det var snigelgruppen hon nästan lyckades gasa om, så när som på ett par stycken :)

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Jag log när jag läste att det var en tjej som var så glad & kaxig för att hon (jag citerar) "gasade på så det hette duga" & körde om hela SH,s onsdagskörningsgäng på bogen igår. Det som får mej att le mest är att det var snigelgruppen hon nästan lyckades gasa om, så när som på ett par stycken :)

Haha...och nu ler jag oxå eftersom det bara var 2 SH-grupper ute, jag var i den "långsamma"...men hon måste verkligen kört foooort för jag såg henne aldrig på bogan iaf... :confused: trist....coolt med tjejer som "gasar på så det heter duga"... :D :D :D ...hon får gärna köra om mig när som helst... :tungan

//// ....faan förlåt då....nån skvallrade...jag körde visst i den snabba gruppen.... //// :tungan

Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R

vem? vem? :-D

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Lite positivt mitt i en förkylning...

Kollade tempen och såg att det inte var någon fara. Blott 37,5 grader. Utmärkt! Nu är det bara huvudvärken och halsontet kvar... :yoparty

Kia

Guest
PM får mig ofta att le. Idag var det några som delade min åsikt som PM:ade sitt stöd. :)

Sen får jag fortfarande "Gratulations PM" och jag blir lika glad varje gång. Tack till alla Er som PM:at. Tack snälla. :)

Dominator-Rocks

Guest
Idag ler jag fortfarande igår log :) jag riktigt ordentligt då jag en en gång med min manliga intututi... fuckit.. med min manliga polisradar upptäcka dem.. så jag åkte förbi Polisera med 2 däck i backen samt 45 km/h på mätarn Gud vad jag smajlade! Åkte och tankade och åkte tebax samma väg igen och vände och åkte tebax igen å igen... :D Varje gång jag började närma mig så koppplade jag och varvade lite Xtra varpå polismannen med laserpickan siktade galet... det spelade ingen roll om han höll på å mäta åt andra hållet när han hörde knarr ljudet så vände han som på befallning och lasrade mig... :D synd för honom att jag då åkte i ca 35-40 knyck! :lol

HA HA jag var så jäävla nöjd!

Efter fyra gr fram o tebax så vågade jag inte mer :näsblod

Konstapeln såg minsann lite :mad: ut :brynad

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...