Vad fick dig att le idag?

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Resan till fjollträsk avslutades idag med ett besök på K1 och hästarna på den beridna högvakten där :kär gjorde sin värnplikt för x antal år sedan (militärpolis). Roligt och mycket lärorikt.
...

Nu ler jag!
Jag var där för några år sedan för att skolan "hyrde in sig" så att vi skulle kunna få mer undersökningsmaterial till en kurs i klinisk anatomi.
Små söta pojkar som varnade oss för endel av hästarna... :hihi Gulligt! :pannkyss

(Sedan att jag läser av hästar snabbare än människor och ytterst sällan har problem med att handskas med dem... det står ju inte skrivet i pannan på mig. "Ridskolehästarna" i högvakten är verkligen inga ohanterliga vildpållar.)

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Nu ler jag!
"Ridskolehästarna" i högvakten är verkligen inga ohanterliga vildpållar.)

Skrattar gött när jag får berättat några roliga händelser då han var där, en av dem var t ex när han red "sin"häst "hem" med en ledhäst brevid....en var långsam den andra snabb...och de bestämde sig för att gå på var sin sida av en trafikskylt..:D Eller den gången han red Marry (shirepukhästen som nu är i pension och ersatt av Goliat och en till yngre förmåga) ville hem till maten ...då var det bäst att hålla i sig, :näsblod.

De värnpliktiga har det för bra där nu, de slipper skitjobbet då mockningen sker med automatik liksom utfodringen och vattningen. Men ärligt talat så såg en del av dem skitskraja ut när de gick fram till de stora (o)djuren.

http://www.beridnahogvakten.se/

Bifogat

• gulliver2.jpg
    gulliver2.jpg
    41.5 KB · Visningar: 155
Last edited:

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Var arg som f*n (se förbannadtråden) men musik på hög volym och några samtal med RIKTIG FÖRSTÅENDE VÅRDPERSONAL gör mig på bra humör igen :)
(får boka ett nytt besök på vc *suck*förhoppnings är han/hon då insatt, för mer än en sak i taget klarade inte nöten i fråga inte av trots att hon var tjej :rolleyes: )

Pappersadministrationen löser sig säkert, det gäller att veta sina rättigheter även om det ska krävas att man får ryta till lite.

Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Att jag precis bokat två veckors "semester" i Sverige. :tummenupp

Två veckor brukar räcka vid extrem hemlängtan. Sen vet man varför vi valde att flytta igen... :D

Flamma77

Gick med
24 Sep 2003
Hoj
Tog åter kontakt med VC, fick prata med en man o vips så löste det sig.

:pussa svenska män som förstår :tuttar behov

Pytt heller... han var nog vårdutbildad i Ungern. :tungan

(Kunde inte låta bli fast det är löjligt som fan. Alltihopa.)

Flamma77

Gick med
24 Sep 2003
Hoj

Å vad ska det betyda då? Är Ungern en garant för bra vårdutbildning?
(vad har jag missat??) Att Lill-BOris går där vet jag - men han snarare HÖJER väl deras kvalite´! :D

Du har inte missat något, jag lovar... :D

Shit-Break

fd. Jordfräs
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
FZ6-n
Att jag slapp undan med en varning efter lite aktiv körning i min nya bil på götgatan/skanstullsbron/nynäsvägen, trots detta var poliserna de trevligaste jag mött någonsin. Tjejen garvade o undrade om jag snott bilen och tyckte att jag iaf kunde lägga framskylten i rutan o inte på golvet i baksätet, killen undrade hur många hästar den hadde. :D

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Att jag slapp undan med en varning efter lite aktiv körning i min nya bil på götgatan/skanstullsbron/nynäsvägen, trots detta var poliserna de trevligaste jag mött någonsin. Tjejen garvade o undrade om jag snott bilen och tyckte att jag iaf kunde lägga framskylten i rutan o inte på golvet i baksätet, killen undrade hur många hästar den hadde. :D

Vad för bil??

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...