Vad fick dig att le idag?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
SMC-kursens 7:e pass idag. Körde väl inte riktigt på 70% av min förmåga... Men satan vad det gick!

Glad åt att jag har fler hjälmar så att man kan få en torr hjälm efter halva dagen.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Skall ni köpa ett vin till det grillade, köp det här:
390909.jpg


Skall du köpa en skvätt till jordgubbarna köp den här skvätten:
3338.jpg


Skall du bara köpa en skvätt alla kategorier så är det det här som kommer göra dig religiös i sommar:
zacapa23neu.jpg


Gör som du vill men ovanstående är en samling som fått mig att le i kväll.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Gör som du vill men ovanstående är en samling som fått mig att le i kväll.

Korvis! Du verkar ha lite koll på det där med rom. Såg på TV4:s nyhetsmorgon i morse om någon svensk "rom" som var gjord på sockerbetor (därav ""). Är den något att ha? Besvikelsen efter svensk single malt har introducerat viss skepsis...
Den ligger på 400.- för 50 cl, men kan vara en kul present. Men vill ju gärna att den är rätt hyffsad då.
 
Last edited:

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Korvis kommer le ännu bättre när han testat Angostura 1824. Sådeså!

Dagens leendeframkallande:

Träffa kärringen för första gången på flera dagar.
Perfekt väder.
Sonisphere.
Kall öl till bra musik.

Man blir glad. :)
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
"...att se två tjockisar tjafsa om huruvida LCHF eller GI är bästa sättet att bli smal är lite som att se två blinda bråka om vilket som är bästa sättet att backa med släp."



Fredrik Backmans blogg/krönika i City.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Nedanstående formulering och ordval. (Saxat från "blocketnyheter") Term som "Vilda Västern- bråket" är ju underbart målande och kontrahenter är ett ord som alldeles för sällan används. :)

Polis pepparsprejade bråkstakar
Sverige 09 jul 11:17


Vid halvtvåtiden natten mot lördag uppstod ett jättebråk med mellan 40 och 50 ungdomar inblandade, uppger SR Jönköping.

Bråket uppstod utanför hotell Högland i Nässjö och polisen fick rycka ut för att skingra kontrahenterna. Bråkmakarna lät sig inte imponeras av ordningsmakten, utan förstärkning fick tillkallas och till slut fick polisen ta till pepparsprej och då lugnade slagkämparna ned sig, för att i stället torka tårarna.

Sex polispatruller krävdes för att bringa ordning på platsen. Vad orsaken till Vilda Västern-bråket var vet inte polisen. Fem personer omhändertogs och minst en av dem var under 18 år.

De två som blev sprejade med pepparsprej lyckades ta sig från platsen och sålunda även från polis.
 
Last edited:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Blivit morbror, igen :)

Hoppas ungen blir frisk bara... kejsarsnitt 10 veckor för tidigt.
 

R5+1

Guest
Satt och stektes i bilen och blev förbannad på en brudjävel som fan inte hade koll på hur man beter sig i trafiken.:mad:
Men så märkte jag att det är för varmt för att va arg.
Då började jag le i stället. :)
 

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
Hade dragit upp dörren ut på baksidan och hunden gick naturligtvis ut för att göra vad han nu gör därute om dagarna. Efter några minuter så kollar jag ut för att se vad han gör och ser att han står och stirrar surt rätt in i häcken. Börjar fundera på om det brunnit fullständigt i huvudet på byrackan och går ut till honom och ställer mig bredvid och glor in i häcken. Då ser jag att det inne i i häcken sitter en igelkott och blänger tillbaka, lika surt som hunden. Hund avancerar då till att skälla varpå igelkotten rullar ihop sig och fräser som en katt. Jag tog in byrackan då jag misstänker att igelkotten hade vunnit den bataljen om det gått till handgemäng. Nu kommer hund tro att igelkotten sitter därinne i två veckor framöver och sticka direkt dit och glo så fort man öppnar dörren. Han är intelligent min hund... :näsblod
 

PatrickR6

Blå Vit !
Gick med
22 Sep 2008
Ort
Huddinge
Hoj
CB1000R
Dom fula original skivorna är väck och nya galfers sitter på :D inga fler vibrationer vid inbromsningar :D att ett par wave skivor gör hojen så jävla snygg :D
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
In Flames ("Jag ska spela in en video till mamma") och Slipknot (herrejävlajössessatan).

:D
 
  • Gilla
Reaktioner: sky
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top