Vad fick dig att le idag?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ny armatur till uteplatsen LED på 12W istället för 70W Kvicksilver. Inbyggd skymningsrelä var en praktisk bonus.

Skönt att ha god kontakt med leverantörer. :)

Här ska kopplas! :banana

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hehe, hur kunde jag så enkelt lista ut att speciellt DU skulle bli så upprörd av att det inte var mannen som körde :rofl

Men för att berätta sanningen: Det var Erik som körde hela vägen dit och nästan hela vägen hem (bytte vid Uppsala?)

Hur som helst, du gjorde min dag :tummenupp

Jag låter min kvinna köra så ofta jag kan, problemet är att hon aldrig vill köra när jag är med. Hon påstår att jag bidrar till en dålig förarmiljö med min aura, jag förstår inte vad hon menar med det riktigt.

Och ett leende som har med ovanstående att göra; Jag hämtade min nylackerade bil idag och trots att jag med mitt extremt pedantiska lacköga hittade någon liten miss så blev jag glad ändå för de hade gjort ett jävligt bra plåtjobb och de har varit seriösa nog att fixa till hela huven och kofångaren riktigt ordentligt och inte bara de skador som uppstod när min kvinna valde att köra ut framför en bil.

Snyggt jobbat Härnborg, om det nu var du som höll i spackelspaden och hammaren :tummenupp

Nu ska det bli intressant att se hur länge den får vara så här fin och felfri innan det är dags igen.

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Jag låter min kvinna köra så ofta jag kan, problemet är att hon aldrig vill köra när jag är med. Hon påstår att jag bidrar till en dålig förarmiljö med min aura, jag förstår inte vad hon menar med det riktigt.

Samma här. :hihi

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Låter ni även era kvinnor gå och tvätta bilen åt er? (Brukar faktiskt se det varenda gång jag ska tvätta bilen att mannen bara står och kolla på, när kvinnan tvättar bilen).

On topic: Såg att vågen snart visar under 90 kilo sträcket!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Låter ni även era kvinnor gå och tvätta bilen åt er? (Brukar faktiskt se det varenda gång jag ska tvätta bilen att mannen bara står och kolla på, när kvinnan tvättar bilen).

Ja, men endast iförd en minimal stringbikini och mycket lödder.

Nej, självklart tvättar jag bilen själv men det har att göra med att om man vill ha något gjort på ett korrekt sätt så gör man det själv. Jag bäddar även sängen samt dammsuger/skurar för annars blir det inte som jag vill ha det. Jag har försökt lära min sambo att bädda sängen på mitt sätt i 12 år nu men det funkar bara inte så jag har gett upp.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

On topic: Såg att vågen snart visar under 90 kilo sträcket!

Tvätta bilen? Varför i hela världen skulle jag (eller någon annan) tvätta den? :D

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Fuck yeah! :yoparty

""80-åringar på rymmen togs av polis
RelateratDe två männen i 80-årsåldern tröttnade på sjukhemmet och rymde. På fredagskvällen sparkade de sönder ett staket och smet i väg från avdelningen på ett sjukhem i Ulleråkersområdet i Uppsala, skriver Unt.se. I den hastiga flykten glömde en av dem att ta på sig ytterkläder.
Polis tillkallades och lyckades efter en halvtimme spåra upp de båda rymlingarna, som inte hade hunnit så långt. De har nu förts tillbaka till sjukhemmet.""

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Fuck yeah! :yoparty

""80-åringar på rymmen togs av polis
RelateratDe två männen i 80-årsåldern tröttnade på sjukhemmet och rymde. På fredagskvällen sparkade de sönder ett staket och smet i väg från avdelningen på ett sjukhem i Ulleråkersområdet i Uppsala, skriver Unt.se. I den hastiga flykten glömde en av dem att ta på sig ytterkläder.
Polis tillkallades och lyckades efter en halvtimme spåra upp de båda rymlingarna, som inte hade hunnit så långt. De har nu förts tillbaka till sjukhemmet.""
Vad fick dej att le där? Att de kom tillrätta igen?

Dementa rymlingar är knappast något att skratta åt om vi skall vara allvarliga. Sker det vintertid är det tyvärr inte ovanligt att de återfinns ihjälfrusna.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Vad fick dej att le där? Att de kom tillrätta igen?

Dementa rymlingar är knappast något att skratta åt om vi skall vara allvarliga. Sker det vintertid är det tyvärr inte ovanligt att de återfinns ihjälfrusna.

Det är ju kul oavsett om de fryser ihjäl, de har ju ändå upplevt 80 år och då kan det vara dags att hänga av sig rocken.
Det roliga är ju att de verkligen tog till flykten. Var det Carema-boende månntro :va

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Sålde hojen idag. Tog 9 timmar från att annonsen kom ut tills att pengarna satt på kontot :banana

Nu börjar letandet efter ett lämpligt nyförvärv :)

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
2st. spränghandgranat m/56. "-Handgranat, färdiga. Handgranat, eld!"
Det blir inte mycket mer allvar i livet än när man står med granaten i ena handen och säkringsringen i den andra.

Ler ordentligt åt hela dagen faktiskt. Inte nog med granaterna. Några turer på en skjutbana och öva skytte litet mer tillämpat än vanligt gjorde ju inget alls.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Plockat igenom bilen i helgen, monterat diff med broms, monterat om lite värme sköldar och klämmt på sommarsulorna. Så nu har jag vart på testrunda & lagt lite lakrits. Nu jävlar blir det två breda svarta sträck & ett stort rökmoln när man trampar djupt på högerpedalen. :yoparty

Bara byta den supsluta hardyskivan till så.:)

Nu måste man ta & ta tag i hojjen med och göra klart för sesången. :näsblod

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Plockat igenom bilen i helgen, monterat diff med broms, monterat om lite värme sköldar och klämmt på sommarsulorna. Så nu har jag vart på testrunda & lagt lite lakrits. Nu jävlar blir det två breda svarta sträck & ett stort rökmoln när man trampar djupt på högerpedalen. :yoparty

Bara byta den supsluta hardyskivan till så.:)

Nu måste man ta & ta tag i hojjen med och göra klart för sesången. :näsblod

Ligistjävel:mad: :tungan

Skämt åsido, men jag stör mig lite mer än vanligt på burnande volvoraggare just nu... Satan vad jag fått merjobb ikväll på grund av deras lilla "träff" på köpcentrats parkering precis bredvid mitt jobb:mad:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Ligistjävel:mad: :tungan

Skämt åsido, men jag stör mig lite mer än vanligt på burnande volvoraggare just nu... Satan vad jag fått merjobb ikväll på grund av deras lilla "träff" på köpcentrats parkering precis bredvid mitt jobb:mad:

Japp. :tummenupp

Hahah som tur är tjör jag ju inte volvo. :)
Varför har du fått jobba så mycket mer på grund av det dock? :va

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Japp. :tummenupp

Hahah som tur är tjör jag ju inte volvo. :)
Varför har du fått jobba så mycket mer på grund av det dock? :va

För att samtliga ska inom macken och handla cigg, snus, dricka och/eller korv, gå på dass, kolla luft, kolla olja, tanka... Det är liiiite mycket för mig som ensam anställd såhär på kvällen att ta hand om över 200 återkommande volvoraggare:gnissla Samtliga är ju dessutom knappt ens 18 fyllda så det är ständiga kontroller av leg för cigg och snus och det ena med det femte... Gav upp vid sisådär halv åtta och körde nattlucka resten av kvällen då jag helt enkelt inte känner att jag har koll på 20 pers som springer rundor i butiken (folk kan ju plocka på sig vafan som helst om jag inte kan vara uppmärksam på alla samtidigt, vilket jag inte kan), men det får också till följd att man själv får springa rundor i butiken och hämta vad folk nu vill ha... Duger det som förklaring?:)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
För att samtliga ska inom macken och handla cigg, snus, dricka och/eller korv, gå på dass, kolla luft, kolla olja, tanka... Det är liiiite mycket för mig som ensam anställd såhär på kvällen att ta hand om över 200 återkommande volvoraggare:gnissla Samtliga är ju dessutom knappt ens 18 fyllda så det är ständiga kontroller av leg för cigg och snus och det ena med det femte... Gav upp vid sisådär halv åtta och körde nattlucka resten av kvällen då jag helt enkelt inte känner att jag har koll på 20 pers som springer rundor i butiken (folk kan ju plocka på sig vafan som helst om jag inte kan vara uppmärksam på alla samtidigt, vilket jag inte kan), men det får också till följd att man själv får springa rundor i butiken och hämta vad folk nu vill ha... Duger det som förklaring?:)

Visst gör det det, även om kunder normalt brukar ses som positivt.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA