Vad fick dig att le idag?

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
09 Kawasaki Z1000
- "Hej chefen, jag har fått ett annat erbjudande så jag tänkte bara berätta att jag säger upp mig!"

Nu hoppas jag bara att det visar sig vara så bra som det verkar så jag slipper ångra mig, men det blir ett långt senare problem. Tjoho, idag skall jag öppna min sparade whisky och fira. :banana
Ja me!

Eller kommer göra nästa vecka, är fan nära euforisk nu så detta är fel tråd. :banana:fyllisar

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Grymt! :tummenupp
Och för att citera BlöjRäsern
- Vad blev det för kneg då?
Lämnar den ack så populära bank/finansbranchen som man konsultat i snart ett decennium och hoppar på ett av dom största företagen inom IT.. Lite hemlig får man vara. :)

Last edited:

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
... tänker inte göra om misstaget att stanna år på ett skitjobb bara för det är bekvämt
Önskar jag vore lika modig som dej! :(
Skillnaden för mej är att jag gillar mina chefer och kollegor, men dem träffar jag bara 1 timme varannan vecka och jobbet i sej har jag ruttnat på för länge sedan.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ledig idag, så jag passade på att dra mig in till stan och besöka en barberare i höststormen, när en stackars tjejjs (runt 23-25?) skjorta blåser upp över huvet på henne.
Sånt förgyller vardagen.
:tuttar

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Önskar jag vore lika modig som dej! :(
Skillnaden för mej är att jag gillar mina chefer och kollegor, men dem träffar jag bara 1 timme varannan vecka och jobbet i sej har jag ruttnat på för länge sedan.

Hade kollegor jag gärna velat ha kvar och hade det inte varigt för att jag fick lite perspektiv på det när jag blev sjukskriven så hade jag nog fortsatt lura mig att allt va ok. Dock bör man kanske ha nytt innan man hoppar av båten:gnissla (jag mådde dock så skit bland annat över jobbet att jag va tvungen att hoppa först för att inte göra nått riktigt dumt)

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Same same but different.
Jobbar med sådana däringa datorer och the internetz men det lär bli kortvarigt för högst sannolikt är det bara en fluga.

Grattis! Ta ett glas för mig med, ska smaka lite på min islay malt med och filosofera över nästa steg innan man trynar i.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tog en kaffe med en VD, och kom fram till att jag säger upp mig och börjar nytt jobb. Blir intressant att se hurmin gamla chef reagerar på det på måndag. ;D

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Ännu en person, denna helt okänd för mig tar kontakt och tycker jag ska börja tävla
Jättekul att höra men har lite svårt att hantera det.

:confused:

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Varit ute o kört på bogesundsvägen i 4-5 timmar, och börjar faktiskt få någorlunda ordning på hela spårvalsbiten! :D

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati