Vad fick dig att le idag?

View attachment 498917
Själv är jag lite undrande över hur miljövänligt det är att bara punktera tankarna (utan att bränna upp Biogasen). Den har ju hög växthuseffekt, 20 till 30 ggr högre än CO2.
Eller iden är kanske att punktera gastanken på Fiat Ducato'n och sedan antända gasmolnet ? ? Och det är då det när man antänder gasmolnet det kommer att LÅTA !

Jag var några hundra meter ifrån när första bussen explodera. Kan intyga att det var en rejäl smäll. Den stod parkerad vid deras depå jag cyklade en bit därifrån ingen visste först vad som small upptäcktes först några timmar senare

Jag var några hundra meter ifrån när första bussen explodera. Kan intyga att det var en rejäl smäll. Den stod parkerad vid deras depå jag cyklade en bit därifrån ingen visste först vad som small upptäcktes först några timmar senare
När var det den 1:a exploderade ?
Finns det nått foto på hur en Fiat Ducato ser ut efter "Explosion" ? :Bugar Nyfiken ! :rodnar

Jag brukar inte le åt prishöjningar, men försäkringen på min CBR1000F har gått upp. Från 594 kr/år till 610 kr/år...🙃

När var det den 1:a exploderade ?
Finns det nått foto på hur en Fiat Ducato ser ut efter "Explosion" ? :Bugar Nyfiken ! :rodnar

Den jag hörde var den som small den 27/4 såg någon bild i lokaltidningen men var långt ifrån. Har sett en bild inifrån den första som exploderade i Västervik förra året där ser man några säten som är bortslitna och en bakskärm/hjulhus som är deformerat. Bilarna ser inte ut som explosioner på film.

Detta gav ett stort leende.

Edit:
OBS det finns en snabb kändis från Sporthoj.com som syns en kort stund vid känt ställe i Stockholm där många har taget en rast.

Last edited:
Den jag hörde var den som small den 27/4 såg någon bild i lokaltidningen men var långt ifrån. Har sett en bild inifrån den första som exploderade i Västervik förra året där ser man några säten som är bortslitna och en bakskärm/hjulhus som är deformerat. Bilarna ser inte ut som explosioner på film.
Det verkar alltså som gastankarna spricker och ger skador på bilen men Metangasen fattar inte eld.
Det råkar väl inte vara så att Kalmars Biogas innehåller små mängder vatten och syre som korroderat Biogastankarna av stål(?) innifrån ?

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back