Vad fick dig att le idag?

Mätningen ser inte lovande ut på tomgång åtminstone.
Däremot så tycker victron att batteriet är fulladdat efter en par start och varmkörning, så frågan är om det kan vara min 150kr multimeter som är mer multi än meter? :va
Min billiga multimeter gav fel när den hade för gammalt batteri. Kan vara vär att testa med ett nyare

..alltid under belastning, på med helljus åtminstone dock först efter att det fått en chans att ladda någon mils körning. Motor avstängd, nominellt är 12.7V och dyker den direkt under 12V med belastning är batteriet tveksamt.

Aprilian servad, smord & justerad, klar för testrepa! :yoparty
Och besiktning bokad! :)

Lite tveksam till att den laddar dock. :( Lär väl visa sig med en provkörning.
När jag hade lite funderingar om hur Sprint RS laddade skaffade jag en sådan här Voltmeterpropp och satte i 12 Volt Uttaget / Cigguttaget (Ja jag hade ju monterat ett Cigguttag på Sprint RS för både ladda batteriet och kunna koppla in 12 V tillbehör.)

Loud Pipes save Life är ett argument som diskuteras För och Emot på motorcyklar.
Det har visat sig att Elbilar (eller förarna ?) har en obehaglig förmåga att ta livet av fotgängare.
Citat:
Fotgängare löper dubbelt så stor risk att bli påkörda och omkomma i olyckor med en el- eller hybridbil jämfört med en bensin- eller dieselbil, enligt en brittisk studie. Högst var risken i stadsmiljö där det var tre gånger högre risk att fotgängare omkommer efter att ha blivit påkörda av en elbil än en bil med fossila bränslen.
Slut Citat

Loud Pipes save Life är ett argument som diskuteras För och Emot på motorcyklar.
Det har visat sig att Elbilar (eller förarna ?) har en obehaglig förmåga att ta livet av fotgängare.
Citat:
Fotgängare löper dubbelt så stor risk att bli påkörda och omkomma i olyckor med en el- eller hybridbil jämfört med en bensin- eller dieselbil, enligt en brittisk studie. Högst var risken i stadsmiljö där det var tre gånger högre risk att fotgängare omkommer efter att ha blivit påkörda av en elbil än en bil med fossila bränslen.
Slut Citat
En cykel är ju också läskig pga tystnaden, många bruna upplevelser när man har promenerat, speciellt i stan när det ska cyklas på trottoarer.

Citat:
Slut Citat
Alltså dubbla miljövinsten. En win-win situation ändå på något sätt kan man väl säga.

En cykel är ju också läskig pga tystnaden, många bruna upplevelser när man har promenerat, speciellt i stan när det ska cyklas på trottoarer.
Jag och mina brorsdöttrar höll på att bli nermejade av en ljudlöst elcyklande kvinna som höll stumt och körde slalom mellan oss. Jag tänker att nån så empatidöd måste gå på crack.

Bilarna, i den med mån de låter, har plingande leksaksläten inte någon förknippar med ett par ton död i rörelse. Sagt det förr, gör en kulturhistorisk välgärning och ta tillvara klassiska motorljud från bil ch mc. Förutom att sprida välljud riktar omgivande, oskyddade trafikanter uppmärksamheten mot vad som kan döda dem, ren självbevarelsedrift. Motorljuden gör att vi förstår att skydda oss. Det kan inte plingandena eller plongandena åstadkomma eftersom vi inte förknippar ljuden med massa i rörelse.
Citat:
Slut Citat

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S