Vad fick dig att le idag?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Mätningen ser inte lovande ut på tomgång åtminstone.
Däremot så tycker victron att batteriet är fulladdat efter en par start och varmkörning, så frågan är om det kan vara min 150kr multimeter som är mer multi än meter? :va
Min billiga multimeter gav fel när den hade för gammalt batteri. Kan vara vär att testa med ett nyare

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
..alltid under belastning, på med helljus åtminstone dock först efter att det fått en chans att ladda någon mils körning. Motor avstängd, nominellt är 12.7V och dyker den direkt under 12V med belastning är batteriet tveksamt.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Aprilian servad, smord & justerad, klar för testrepa! :yoparty
Och besiktning bokad! :)

Lite tveksam till att den laddar dock. :( Lär väl visa sig med en provkörning.
När jag hade lite funderingar om hur Sprint RS laddade skaffade jag en sådan här Voltmeterpropp och satte i 12 Volt Uttaget / Cigguttaget (Ja jag hade ju monterat ett Cigguttag på Sprint RS för både ladda batteriet och kunna koppla in 12 V tillbehör.)

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Loud Pipes save Life är ett argument som diskuteras För och Emot på motorcyklar.
Det har visat sig att Elbilar (eller förarna ?) har en obehaglig förmåga att ta livet av fotgängare.
Citat:
Fotgängare löper dubbelt så stor risk att bli påkörda och omkomma i olyckor med en el- eller hybridbil jämfört med en bensin- eller dieselbil, enligt en brittisk studie. Högst var risken i stadsmiljö där det var tre gånger högre risk att fotgängare omkommer efter att ha blivit påkörda av en elbil än en bil med fossila bränslen.
Slut Citat

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Loud Pipes save Life är ett argument som diskuteras För och Emot på motorcyklar.
Det har visat sig att Elbilar (eller förarna ?) har en obehaglig förmåga att ta livet av fotgängare.
Citat:
Fotgängare löper dubbelt så stor risk att bli påkörda och omkomma i olyckor med en el- eller hybridbil jämfört med en bensin- eller dieselbil, enligt en brittisk studie. Högst var risken i stadsmiljö där det var tre gånger högre risk att fotgängare omkommer efter att ha blivit påkörda av en elbil än en bil med fossila bränslen.
Slut Citat
En cykel är ju också läskig pga tystnaden, många bruna upplevelser när man har promenerat, speciellt i stan när det ska cyklas på trottoarer.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Citat:
Slut Citat
Alltså dubbla miljövinsten. En win-win situation ändå på något sätt kan man väl säga.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
En cykel är ju också läskig pga tystnaden, många bruna upplevelser när man har promenerat, speciellt i stan när det ska cyklas på trottoarer.
Jag och mina brorsdöttrar höll på att bli nermejade av en ljudlöst elcyklande kvinna som höll stumt och körde slalom mellan oss. Jag tänker att nån så empatidöd måste gå på crack.

Bilarna, i den med mån de låter, har plingande leksaksläten inte någon förknippar med ett par ton död i rörelse. Sagt det förr, gör en kulturhistorisk välgärning och ta tillvara klassiska motorljud från bil ch mc. Förutom att sprida välljud riktar omgivande, oskyddade trafikanter uppmärksamheten mot vad som kan döda dem, ren självbevarelsedrift. Motorljuden gör att vi förstår att skydda oss. Det kan inte plingandena eller plongandena åstadkomma eftersom vi inte förknippar ljuden med massa i rörelse.
Citat:
Slut Citat

Last edited:

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Tog sin andra seger för en stund sen i Senior sedan Hicky gick omkull i Ginger Hall. Men han har verkligen blommat ut iår 🤘🤘🤘
Imponerande, han verkar ha hittat något slags snabbspår mot legendstatus.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Andra ironbuttkörningen godkänd. Faktiskt en rätt rolig grej att planera och genomföra. Meditativt och man är utomhus och får se mycket av omgivningarna under dygnets alla timmar.

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Hoj
700 CL-X Sport, 500W Bafang
Min tjejs glada reaktion på födelsedagspresenten (presentkort på beauty saloon) trots att jag höll på att stegla mig själv genom att säga:
"min morgongåva till mig själv på sätt o vis" ..OCH besvara hennes:
"vi kanske ska gå tillsammans?"
med: "nä jag behöver inte".

Tack Gud för ännu en dag i vår herres hage.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år