Vad gör man åt oserösa säljare?

Status
Ej öppen för fler svar.

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
-
Tråkig historia detta! Han kommer nog INTE svara på denna tråd alls...

Nåja jag hoppas trådskaparen hittar en annan hoj och att den säljaren är hyvens.

Ja det kan man ju hoppas men det är fortfarande en person som förlorat en del pengar, tid och besvär.
Har själv råkat ut för en liknande grej och man kan hålla sig för skratt!:huvet

Andrésen

återfallet är nära!
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
just nu... ingen
Det där med att lägga handpänning är ingen garanti! Sambon la en handpenning på en SP1:a i sommras vi bestämde en dag vi skulle hämta hojen vi ringde på morgonen vi skulle åka och får då inte tag på killen! jagade honnom med blåslampa i 2 veckor men han var borta med både våra stålar och sin hoj! Så handpenning till privatpersoner har jag slutat med helt nu!

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Så sant så men att riskera 100 tusentals kronor för att få en resa på ca 4000 betald!!!!!.:va
Dessutom med skitkassa odds på att vinna!! :huvet
Nu får vi ta till det sunda förnuftet igen.
Jag ville igentligen bara poängtera att det är lätt att prata om att stämma nån i ett sånt här sammanhang men en helt annan sak att göra verklighet av det. Tro mig jag vet!!

Varför skulle det behöva kosta 100k att stämma någon inför tinget?? Låter som om man måste ha Leffe Silbersky med sig...:confused: :rolleyes:

MC-Gurra

Ad omnia paratus
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
Yamaha R1.-02 + KTM 640 -02
Varför skulle det behöva kosta 100k att stämma någon inför tinget?? Låter som om man måste ha Leffe Silbersky med sig...:confused: :rolleyes:

Du behöver nog i vart fall en advokat om du ska upp i tinget o dom kostar vare sig det är nämnda Leffe eller nån annan.
Att överhuvud taget få upp ett sånt här fall i en rättsal i sverige det finns inte på kartan. Så vi kan glömma det nu :)

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Jag skulle åka och köpa en smälld R1-02 av en här på forumet. Hade kontakt via PM och telefon angående skick och pris. Den var ganska rejält smälld och kamkedjan hade gått av så det var väl ventilsallad mm. Men vi kom överens om tid, plats och att han ville ha 5000 spänn för hojen.
Han sa: Vill väl ha 5-6000 spänn för hojen men det kan vi ju diskutera på plats. Fint tyckte jag och tog min skåpbil och åkte de 18 milen dit. Kom fram och skulle möta upp hans farsa som skulle visa upp hojen då ägaren satt i rullstol och kunde inte komma dit.
Tittade på hojen och konstaterade att jag ville ha den. Då säger hans farsa att han inte vet vad vi kommit överens om men för 5000 kr kunde han inte sälja den. Då hade han ringt någon firma och frågat vad de ville ge. De sa 14000 spänn:skrämd .
Men vad i helvete tänkte jag och blev jävligt besviken och arg. Jag ringde upp killen och undrade vad det var frågan om. Då sa han att vi hade ju sagt att priset skulle diskuteras på plats. Men vem FAAAAN diskuterar upp priset:huvet :huvet :huvet . Höjden av dumhet alltså. Då kunde han ju kläckt ur sig det på telefon så jag slapp åka nästan 40 mil. Tog mitt pick och pack och åkte till Biltema istället och handlade. Kom något sms sen att jag fick ta den för 7000 spänn tror jag. Men i ren protest så vägrade jag. Tänker inte gynna någon dum fan som lurat dit mig i onödan.
Se upp för såna säljare!!!

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Det där med att lägga handpänning är ingen garanti! Sambon la en handpenning på en SP1:a i sommras vi bestämde en dag vi skulle hämta hojen vi ringde på morgonen vi skulle åka och får då inte tag på killen! jagade honnom med blåslampa i 2 veckor men han var borta med både våra stålar och sin hoj! Så handpenning till privatpersoner har jag slutat med helt nu!

Måste bara fråga...hur mkt la hon i handpenning???
oavsett summa så hade ja lagt ner mkt tid för o hitta fanskapet o lärt honom att man inte blåser folk!!! :mad: ni hade väll ett regnr på hojen??

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
VT-750, NV-11
Du behöver nog i vart fall en advokat om du ska upp i tinget o dom kostar vare sig det är nämnda Leffe eller nån annan.
Att överhuvud taget få upp ett sånt här fall i en rättsal i sverige det finns inte på kartan. Så vi kan glömma det nu :)

Ärenden som rör ett halvt basbelopp eller mindre tas upp som ett så kallat förenklat tvistemål.
Du behöver ingen advokat utan kan föra din talan själv och om du förlorar så kostar det ingenting, motparten har ingen rätt att kräva ersättning för eventuella advokatkostnader i ett förenklat tvistemål.

Dominator-Rocks

Guest
spamma på där..

tror att han verkar göra sitt bästa att sticka huvudet i sanden och hoppas att stormen blåser över..

Hade han varit smart hade han i alla fall tagit kontakt med köparen och försökt rätta till skiten.
el skirvit ngt i tråden.

Du menar att folk skall skriva vad dem tycker i hans GÄSTBOK

:cdevil

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Sedan kan man ju diskutera hur smart det är att lägga handpenning på nåt.
Många som har blivit blåsta på pengarna den vägen...

Jo, men nu finns ju det förträffliga INTERNET! Om du skickar en viss summa som handpenning till en säljare och skriver "Handpenning REG NUM" i medelanderutan så lär det ju inte vara så svårt att få hjälp att få tillbaka pengarna...eller :va

Jerry#1

To fast for me.whadever.
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Aprilia SXV550 och en RG 500 Gamma från 1985 som INTE är till salu och ännu en <yamaha RD500
Jag hoppas att han inte har ett yrke som säljare.
För då hade han nog blivit sparkad ofta.
För då hade den:arsele varit blå alltid.:D
Nä du R1lillen.Ibland kan man få ideer men nästa gång får du nog ringa
köparen före avfärd.
Jävligt dålig stil.

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
En liten ung grabb. Vad kan man mer förvänta sig? De är ju som många babes - veliga o vet knappt vilket ben de ska stå på! :D ;)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM