Jag skulle åka och köpa en smälld R1-02 av en här på forumet. Hade kontakt via PM och telefon angående skick och pris. Den var ganska rejält smälld och kamkedjan hade gått av så det var väl ventilsallad mm. Men vi kom överens om tid, plats och att han ville ha 5000 spänn för hojen.
Han sa: Vill väl ha 5-6000 spänn för hojen men det kan vi ju diskutera på plats. Fint tyckte jag och tog min skåpbil och åkte de 18 milen dit. Kom fram och skulle möta upp hans farsa som skulle visa upp hojen då ägaren satt i rullstol och kunde inte komma dit.
Tittade på hojen och konstaterade att jag ville ha den. Då säger hans farsa att han inte vet vad vi kommit överens om men för 5000 kr kunde han inte sälja den. Då hade han ringt någon firma och frågat vad de ville ge. De sa 14000 spänn
.
Men vad i helvete tänkte jag och blev jävligt besviken och arg. Jag ringde upp killen och undrade vad det var frågan om. Då sa han att vi hade ju sagt att priset skulle diskuteras på plats. Men vem FAAAAN diskuterar upp priset
. Höjden av dumhet alltså. Då kunde han ju kläckt ur sig det på telefon så jag slapp åka nästan 40 mil. Tog mitt pick och pack och åkte till Biltema istället och handlade. Kom något sms sen att jag fick ta den för 7000 spänn tror jag. Men i ren protest så vägrade jag. Tänker inte gynna någon dum fan som lurat dit mig i onödan.
Se upp för såna säljare!!!