Torpalasse
Gudomlig sporthojare
skrapsår får man väl när man trillar när man trippar omkring i 3 promilles fylla.
brännskador blir det i kanterna av såret. Det mesta blir bara slafsigt öppet skitigt sår
skrapsår får man väl när man trillar när man trippar omkring i 3 promilles fylla.
Det kan va jorden runt oxå (max 1 varv dock) men skriver man: "Men ponera att man ska till exempel skjutsa en kompis från A till B och man kör från deras egna hus. Har de jeans på sig kan de lätt springa upp och byta om till något mer "säkert"." så får man väl anta att det är en kortare sträcka?
För att få ett bättre svar kan du kanske förtydliga med:
1) Hur lång sträcka det rör sig om.
2) Vilka hastigheter det rör sig om.
ja klart, men sthlm är jävligt stort och det är rätt stora avstånd till d mesta. och även om man "bara" kör i stan så är det inte speciellt ofta folk håller en hastighet på 50km/h. Inte ens jag som TOM är tjej håller den hastigheten när ja kör bil, ännu svårare när ja kör hoj.![]()
Ah, tack. Det jag hade i tankarna på denna fråga är såhär:
1) Hur lång sträcka det rör sig om.
- En kortare sträcka, tänk ner till badplatsen eller liknande. Max 5 kilometer.
2) Vilka hastigheter det rör sig om.
- Max 70km/h.
"Vad ger bäst skydd när man inte har skinnställ?"
Det bästa skyddet är att låta bli att sätta sig på hojen.
Jo klart! Men om man nu drar på jeansen istället för stället så kanske man kan tänka såpass att man kan hålla 50 pga det?
Det bästa skyddet är att låta bli att sätta sig på hojen.
jo klart, men hur stor e chansen att man verkligen håller den hastigheten? i dom 3 första minuterna kanske men sen tänker man inte på d längre. brukar sjlv köra i jeans o vanlig jacka med bara ryggskydd o hjälm, men det är mitt eget val. men jag hade aldrig skjutsat någon utan helskydd.
Jo såklart! Men som om ingen nånsin kört till macken, från garaget osv utan ställ?
Jo såklart! Men som om ingen nånsin kört till macken, från garaget osv utan ställ?
pessar?
Nope!
Jag har lite svårt att förstå hur man kan vara så dum att man sätter sig på hojen utan korrekt klädsel. Urbota korkat, imho.
Sen finns det dem som har på sig skinnställ och rubbet men glömt sina handskar. Hmmm!? Vad tar man oftast emot sig med om man mot förmodan skulle falla!? Kan det vara det händerna kanske, du vet där handskarna brukar sitta.
Ja det e ju du, det kan inte jag svara på! Hade jag gjort detsamma hade jag tänkt lite längre...men det är ju jag....
Sen är det inte riktigt ditt eget val heller för den delen...för du betalar inte 100% av din eventuella sjukhusräkning själv...
hahahahh va?! d e väl klart det är mitt eget val att ta på mig min utrustning eller inte!! va fan kom sjukhusräkningen in?
så nu är det fel av mig att inte ta på mig min utrustning men han som BARA ska SKJUTSA en bit, d e lugnt??! Bestämd dig!
Någon som inte är insatt i hojande tänker inte på riskerna vid en eventuell olycka. Så att skjutsa någon utan full utrustning är ju bara idiotiskt. TS skriver sjlv att han alltid kör med full mundering så varför ska inte hans polare göra det? ÄVEN om det är en kort sträcka!
![]() |
Bike på CFMOTO världslansering!
675SR-R Bike är på plats... |
![]() |
Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska
Ny design, ny motor och bät... |
![]() |
MP-Mässan lockade 55.000 besökare!
Hela 55.000 besökte finska ... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Jacob Sjöman Under... |