Vad gjorde du när du tänkte att det var kört?

RobinHolmström

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2009
Ort
Åkersberga
Hoj
Hojlös:O
Åkte på en riktigt skön landsväg som jag åkt 1000 gånger.
Buskörde lite, så låg i sisådär 160-170 kanske.
Ser ca 100 meter framför mig att en bil står och väntar på att få svänga ut på landsvägen. Jag var helt övertygad om att han såg mig, så jag höll hastigheten jag hade.
Då börjar han smyga ut, när jag var ca 20 meter bort i 160-170km/h
Inser att jag aldrig kommer hinna bromsa, så jag gasar fullt för att försöka hinna förbi.
Slutar med att jag hinner förbi med ca 3-5cm till godo i 200km/h på varvstoppet.

Kan tänka mig att snubben i bilen höll på att skita ner sig.
Där trode jag fan att det var kört för mig.
 

Dr_C

Mulle-mek
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Harlösa
Hoj
Ducati 888SP5, Ducati Hypermotard 1100S, DRC680
1. Jag torpederade Arvid 79år i sidan när han körde över vägen i sin gamla Mazda. Som tur var prickade jag långt fram på bilen så jag for som en projektil över motorhuven. Hade det tagit mitt på sidan, hade jag gjort ett mindre lyckat försök att cabba av bilen. När jag öppnade ögonen, direkt efter "impact", flög jag fram över asfalten på låg höjd och var nöjd med att ha överlevt.

2. Klöv ett rådjur i 2 delar när jag höll ca 150, men höll mig på hjulen. Det var blod och köttslamsor framtill på hojen, grön ävja på mitten och bajs baktill på hojen. Det stod blod inuti mina stövlar. På asfalten såg det ut som man slängt en vattenballong med slakteriavfall. 45m diagonalt ut i diket låg rådjurets huvud, bröst och båda frambenen. 45m diagonalt ut på andra sidan låg rumpan med ett bakben. Resten var lite varstans.

Annars har jag vurpat 2-3ggr per säsong sedan 1997 inom roadracing, men aldrig tänkt så vid dessa tillfällen.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top