Kris955 skrev:
2593080 Jag tycker inte motrderna borde förbjudas....yada-yada-yada.... I kurvorna har motarderna så låg hastighet att dom blir rundade på yttern...yada-yada-yada...Finns nog ingen regel att man måste ha fötterna på fotpinnarna....
Många felaktiga antaganden där du!!
Jag har kört vansinnigt mycket supermoto på rr-banor så jag har ett hum om vad jag snackar om när jag säger att du har fel.
Bromsarna på en aprilia / sv / er6 är inte i världsklass. Det är dom på en supermoto.
Ingångshastigheten i kurvorna är mycket högre på en supermoto och det går att köra riktigt fort utan att släppa fotpinnarna, vilket för övrigt är tydligt reglerat i regelboken.
Kåphojarna vinner på rakorna men rent krasst är det så att en halvmedioker förare (b-förare) kör snabbare på en supermoto än en sp. Inte för att motarden har bättre prestanda utan för att den är mycket mer lättkörd.
Någon som sett mig, zeb_macahan eller ecce (det var väl ingen hemlis va?) på en supermoto på en bankörning i sommar vet vad som kör om vad på yttern / innern osv.
Jag tror inte det är bra att blanda rr och supermoto men det är inte första gången. I supermono händer det att det dyker upp supermoto-hojar och krattan kom väl 3:a på gälleråsen för några år sedan i regn. (på en husa).
OM det inte stoppas är det dock inte omöjligt att jag ställer upp med min 560 bara för att bevisa det jag just skrivit.
/HW