Vad händer med SP-klassen 2008?

Peterrr

Medlem
Gick med
1 May 2005
Ort
Västkusten
Hoj
Honda igen!!!
Maila gärna brånalt så det inte bara är jag som mailar hela tiden. Har inte hört något nytt ännu tyvärr :(

Hej.

Klistrar in mitt mail till Hans.

Hej.
En massa rykten florerar angående SP-klassens vara eller icke vara
Hur blir det nästa år?
Kommer klassen finnas kvar?
Och i så fall, samma reglement som tidigare?

MVH Peter


Svaret från Hans lyder:

Hej

Det är inte beslutat än om den kommer vara kvar.
Det är dock beslutat om ett par regeländringar.
De är:

1. Sp kommer vara öppet för A-förare.
2. Icke original ljuddämpare kommer vara tillåtet.
3. . Power Commander kommer tillåtas.

Med vänlig hälsning

Hans
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Hej.

Klistrar in mitt mail till Hans.

Hej.
En massa rykten florerar angående SP-klassens vara eller icke vara
Hur blir det nästa år?
Kommer klassen finnas kvar?
Och i så fall, samma reglement som tidigare?

MVH Peter


Svaret från Hans lyder:

Hej

Det är inte beslutat än om den kommer vara kvar.
Det är dock beslutat om ett par regeländringar.
De är:

1. Sp kommer vara öppet för A-förare.
2. Icke original ljuddämpare kommer vara tillåtet.
3. . Power Commander kommer tillåtas.

Med vänlig hälsning

Hans

Intressant att klubba igenom regeländringar för en klass innan man säger om den ska köra eller inte.. nåja.
 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
ja det verkar lite lurt. jag har oxå mailad hans men inget svar än, det börjar bli dags leta fram hoj o bygga om till race, om jag ska köra sp nästa säsong. men då måste jag jo veta om klassen kommer fortsätta.
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Pratade med Hans, varför det inte är sagt än att SP blir av är för att avtalen med arrangörer inte är färdigt än.

Dock så verkade det som att de regländringar som Peter listade är de som gäller.
 
Last edited:

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Jag tror att det dröjande svaret betyder att man försöker få bort klassen från ERF. Jag gissar att det blir samkörning med SOS nästa år.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Jag tror att det dröjande svaret betyder att man försöker få bort klassen från ERF. Jag gissar att det blir samkörning med SOS nästa år.

Jag tror att du gissar fel. Svaret dröjer för att det finns planer på att få in en stor sponsor i klassen som dessutom förstorar startfältet avsevärt.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Jag tror att du gissar fel. Svaret dröjer för att det finns planer på att få in en stor sponsor i klassen som dessutom förstorar startfältet avsevärt.

Oh La La! Betyder det att vi kommer att få se motorcyklar av "Supermoto-typ" i startfältet? För vilken annan sponsor av betydande mått skulle vara intresserad av att skicka in några pengar i klassen. Testet med ER-6 blev ju flopp, SV650 har slutat tillverkas och än så länge har vi inte sett skymten av någon Comet. Den enda realistiska kandidat jag kan se är SXV550. Har jag missat någon?
 

mangeek

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2008
Ort
oslo
Hoj
rs 250
vi är 2-3 st från Norge som väntar spänt på var om framtiden... är det någon som har hört sig omkring med de som körde i år och de som körde 125jr vad de vill till 09. jag förstår inte att det är så lite intr runt klassen, det kostar ju nästan inget att köra jämfört med andra klasser, så vore det väl ok för de förbundet att veta vad förarna vill....
 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
ja jag sitter oxå o vänter på va som ska hända har en kawa 400 på gång men lite menings löst att handla om det inte blir av eller dom ändrar reglementet totalt. tyckar det verkar som en bra klass att tävla i för små kostnader
 

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Jag vill åxå veta hur de går. Detta kanske e den enda klassen man har råd att köra nästa år. Då vill man ju ha tid på sej om man ska handla hoj.
 

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
Ja. Kan tyvärr inte skriva vilken, eftersom kontrakten inte är påskrivna ännu. Det ligger ganska snart iallafall.

För att dra igång spekulationerna till till nästa nivå så tänkte jag dela med mig av mina egna funderingar:

Hänger de nya sponsoravtalen som är på gång ihop med SVEMO:s reglementsändringar? Att det har gått i genom med A-förare är bra tycker jag, men powercommander och effektsystem, det är så vitt jag vet inget som vi förare som kört i år har efterfrågat, lr något som vi skulle ha någon större nytta av. Det vi har diskuterat har mest handlat om ev. slicks och att få byta bakstötdämpare och kitta om befintlig framgaffel.

Jag hoppas att vi snart får veta mer vad som händer, det verkar ju vara storslagna planer på gång i alla fall....
 

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
men powercommander och effektsystem, det är så vitt jag vet inget som vi förare som kört i år har efterfrågat, lr något som vi skulle ha någon större nytta av. ....

Det kanske har med den nya sponsdealen att göra. Nån ny modell som kan behöva detta? Aprillia SWX? Men då blir det ju dyrt

Du e för tjock för nåt annat än 1000 cc. :tungan

STICK!








:D
 
Last edited:

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Lycke / Kungälv
Hoj
Italienska moppar......
Det kanske har med den nya sponsdealen att göra. Nån ny modell som kan behöva detta?

I KTM supermono-cup så har ju KTM tillåtit att man byter till KTM`s egna powerparts, där bland annat trimsystem och en annan mappning finns :va
Dom kanske vill hoppa av supermono/classic cirkusen och vara med dom lite coolare i ERF och Bott - gänget.....
Bara spekulationer och gissningar, inga fakta......
 

Jocke_K

Goddag
Gick med
12 May 2007
Ort
Vetlanda
Hoj
SV650s Cbr600rr
Det kanske har med den nya sponsdealen att göra. Nån ny modell som kan behöva detta? Aprillia SWX? Men då blir det ju dyrt

Ja, men det antyddes ju att det inte va SXW tidigare. Det kanske är den stinna duccemaffian som ska börja köra med ducati monsters, vem vet:D

Nog spekulerat för min del, jag brukar ju bara uppfattas som sur o gnälig av somliga iaf. Det är bara o avvakta o se vad som händer. Hoppas vi snart vet vad som händer kommande säsong....
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top