Vad händer med SP-klassen 2008?

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
-
Det nytillverkas inga 2T 250 eller 4T 400 men väl hojar som uppfyller kravet 2 cyl 4T max 650cc. Fast de som nu finns och är tillåtna (ex ER-6, SV650, Comet) har inte riktigt slagit igenom bland förarna. SXV550 skulle nog kunna bli en hit om man bara tog bort den urlöjliga regeln om förbud för hojar av "Supermototyp", för den hojen är till skillnad från övriga en riktig racehoj. Även om det är en fyrtaktare förstås...

Det kan jag hålla med om att sxv 450/550 utstrålar RACING i varenda detalj jämfört med t.ex SV 650, ER 6

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många
tja va ska man säga 50000 danska kroner ca 63000 skr är väl knapast någon billig peng, o gillar inte konceptet att dom ska bestämme vilka kläder jag ska köra i. sen står där inget om, om man får behålla grejorna eller om man ska lämna tillbaka allt. får säga om det är detta som är på gång så är jag nock inte intr av sp längre

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Man får beholde allt... Jag tyckar inte specielt om dette men det kan ju vära samme grej som är på väg till sverige ?
Var det inte så här SP böjat (?) i 90-talet ?

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
tja va ska man säga 50000 danska kroner ca 63000 skr är väl knapast någon billig peng, o gillar inte konceptet att dom ska bestämme vilka kläder jag ska köra i. sen står där inget om, om man får behålla grejorna eller om man ska lämna tillbaka allt. får säga om det är detta som är på gång så är jag nock inte intr av sp längre

Var nånstans kan du köra billigare racing än 63K för en komplett hoj inkl allt? Bara den personliga utrustningen kostar ju 20K om man köper allt nytt? Och ja, man får behålla allt.

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Dett enda jag ser som et set-back är att det är en Hyosung.... Det är ju inte en rigtig mc.
Det är ok man får beholde den men, man har ju mc for "the rest of your life".... Vem vill köpe en Hyosung ??

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-

Det är ju inget som säger att du måste köra koreanskt i SP. Du får ju fortfarande köra andra hojar också.

Dett enda jag ser som et set-back är att det är en Hyosung.... Det är ju inte en rigtig mc.
Det är ok man får beholde den men, man har ju mc for "the rest of your life".... Vem vill köpe en Hyosung ??

Kanske någon som vill börja köra RR för en billig peng?

Last edited:

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
63000 kr för en flång ny hoj och personlig utrustning är nog så billigt det kan bli. En oskrapad hoj borde gå att sälja efter avslutad säsong för åtminståne 40000 kr. Och nog borde det gå att åka fort på GT650 också, kolla bara hur Magnus och Jocke kör med sina SV650. Det här kan vara det bästa som hänt klassen sedan Aprila uppdaterade sin RS250 1998. :)

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Jag har en förutfattad mening. Der finns ingen importör i Sverige och bara dërfor är den ju ömöjlig att komme av med ...
Men, om jag skulle köra i DK kunne den ju vära ok.

Nu förstår jag inte, om du kör i DK så är den OK, men inte om du kör i Sverige?:confused:

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Jeg bor och jobbar i SE. Jag är inte interesseret i att köre till DK bare for at få dele til min hoj. Och, jag skal inte köra race i DK, bara i SE
Och, om jag vill köre ERF/Rookie eller annat i 2009/10, då är en Hyosung nok ikke mitt första valg... Plus, jag kan ömöjligt sälja den i Sverige om inte der finns en klass for den. Och, ingen importör, ingen dela = intet salg i SE.

Om klassen finns i SE (Hyosung Cup) då är mc'n givetvis helt ok.

Nu förstår jag inte, om du kör i DK så är den OK, men inte om du kör i Sverige?:confused:

Den er jo egentlig meget fin :)

Bifogat

• hyosung.jpg
    hyosung.jpg
    66.3 KB · Visningar: 75
Last edited:

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85

Sådär sa man ju om japshojjar i början på 70-talet:tungan

Jag har en förutfattad mening. Der finns ingen importör i Sverige och bara dërfor är den ju ömöjlig att komme av med ...
Men, om jag skulle köra i DK kunne den ju vära ok.

Jag har för mej att det finns en svensk importör:va

..................

Den er jo egentlig meget fin :)

Hojen e ju som du säger riktigt fin . uppsidedowngaffel o grejer:)

Last edited:

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många
Var nånstans kan du köra billigare racing än 63K för en komplett hoj inkl allt? Bara den personliga utrustningen kostar ju 20K om man köper allt nytt? Och ja, man får behålla allt.

möjligt men utrustning o sånt har jag, allt jag behöver för att köra sp i sin nuvärande form är en hoj till ca 15000 kr. vete fan om inte det är lite skilnad på 15 0 63 pap

Det är ju inget som säger att du måste köra koreanskt i SP. Du får ju fortfarande köra andra hojar också.

ok då har jag misupfattad det lite fattade det som en ren hoysung cup

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
möjligt men utrustning o sånt har jag, allt jag behöver för att köra sp i sin nuvärande form är en hoj till ca 15000 kr. vete fan om inte det är lite skilnad på 15 0 63 pap

Du väljer ju själv om du vill köra nytt eller beggat. Det går att hitta beggade hyosung-moppar i tyskland också.
Aprilian låg på ungefär samma pris om man köpte den för racing ny..

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000

Du hittar ingen ny hoj för 15 lakan. Jämför inte äpplen och päron.

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Hoj
alldeles för många

Du hittar ingen ny hoj för 15 lakan. Jämför inte äpplen och päron.

jag jämför INTE äplen o päron men min kostnad o plånbok det trode jag du förstod, om jag är tvungen att köpa en ny hoj för 63 pap då är det inget för mej men för runt 15 pap är det intr. annars får jag köra erf vilket jag oxå har en racehoj till gixer 750 07. men tyckte sp var lite roligare för mej då jag bara har kört bana i lite över 1 år o inte är så där in i helvete snabb än

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Hyosungcupen ingår väl isf. i sp-klassen. Som en cup i cupen. som ktmcupen i sos-klassen. Så det är ju fritt att köra med samma mtrl. som förra året.

Men öppnas det för a-förare + att denna cupen blir verklighet så blir det säkert ett bättre startfält i klassen:tummenupp

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring