Nr:18
Snabbare än Don Queer
Kaxa inte upp dig nu - med lite eftertanke måste även du förstå att hans inlägg inte hade ett dyft med ämnet att göra? Eran personliga sandlåda kan ni väll hålla via PM? Eller flytta till Fragbite där det är jätte populärt med att skriva "word" till föregående talare hela tiden.
Framtiden ligger, eller låg inte i ERF. Saken är inte den att ERF-organisationen hanterar klassen fel (kan räkna upp ett antal förbättringar men hör inte hit), utan hur klassen hamnade där den är idag. Förstår att det inte är lätt, långdistanslopp bör inte beblandas med sprintlopp - inte om man vill ha en harmoni i schemat och nöjda förare.
Men som det är nu är det väll ingen fråga om klassen ska strykas eller inte? Som du säger, en klass utan deltagare går ju inte. De få som vill tävla kan säkert ställa upp i någon classic-klass om inte hojen är för ny. Klassen hade kunnat räddats innan den dödades - inte efter...
Att dra en intresseanmälan på Sporthoj känns väll inte riktigt hundra heller va? Eller kan sporthoj.com ses som en opinion av Sveriges roadracingförare? Publicera en anmälan till Anderstorp istället, är det tillräckligt många som anmäler sig är det bara att köra klassen, annars stryks den. Simpelt. Som det ska vara. Folk ska alltid komplicera saker och ting och då blir det som det blir.
Peace.
Handlar inte om att kaxa sej eller ej. I den klassen höll du en egen nivå.
Det hade varit en enkel utväg att göra så som du säger, bara starta anmälan och stänga när för få vill vara med. Problemet är bara att Svemo vill vara med och bestämma. Brånalt har tagit på sej att ha med klassen. Att stänga klassen en vecka innan racet som reglerna medger är ingen bra lösning eftersom det då är försent att ersätta den med något annat. I det läget är det bara missade intäkter för en arrangör och förarna blir sura. om man istället meddelar i tid att det blir inget och sätter in en annan klass så är förarna kanske lite mindre sura och arrangören får in startavgifter så att det täcker kostnaderna. Dessutom anser jag att detbehövs en enkel billig klass, därför vill jag helst inte stänga dörren för SP.
Menar du att klassen skulle växa om man flyttade den till SM-helgerna? Problemet är ju i första hand att det finns för få som kör klassen på för gamla hojar. Reglementet är ju öppet för nyare maskiner, men det är väl bara nån enstaka som har en yngre maskin än 5 år?