Vad händer med SP-klassen 2008?

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Konstigt. Det vi skriver här kommer inte upp på startsidan i rutan för senaste inlägg:va

Skriver mest detta för att kolla om det jag säger verkligen stämmer
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Wow, många svar, såhär efter 20-30 minuter! Tack så mycket! :tummenupp
15 år alltså. Då är det ju som gjutet! Detta måste gå att ordna... :yoparty
Om ni undrar så är SKOMAKARN farsan min, så han snackar alltså om "sin 15 årige son", dvs. mig!:tungan

jag är också lite sugen på 250sp , billigt och säkert en kul klass att köra i :)

mvh//PB
 

FlyingPig

Micha #59
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Honda CBR 600 + Kawasaki ZXR 400 1997 (Till salu)
Jag har kört SP -05, -06 och nu kör jag 125GP. En sak är säker, så mycket som det skruvades i SP har jag nog inte sett i någon annan klass.

Men det är nog bara du.
Min hoj har vi inte behövt skruva på, på hela säsongen mer än att ha bytt olja, och förrutom allra sista racet som var nyss, så gick en packbox sönder till vattenpumpen. Men inte så konstigt, när hojen är från 97 och jag kör på för fullt med den.
Till hösten nu blir det ju att kolla igenom den, renovera och byta grejer, men annars går den som en dröm! Ändå är min hoj en gammal Kawasaki ZXR 400. :p :yoparty :tuttar

Serru. Jag skulle vilja se reglementet för SP, finns det på internet?:confused:
Nästa år är jag 15, och jag skulle vilja veta vart åldersgränsen ligger. (samt andra saker!)
Var det möjligtvis du på den rosa hojjen i 125 Junior förra året? :tungan

Hehe. Japp Det var jag den. "Den flygande grisen". :tummenupp
Du kan börja köra SP nästa år om du vill. Jag började när jag skulle fylla 15 (i år). :yoparty
 
Last edited:

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Hehe. Japp Det var jag den. "Den flygande grisen". :tummenupp
Du kan börja köra SP nästa år om du vill. Jag började när jag skulle fylla 15 (i år). :yoparty

Hehe, tänkte väl det!:)
Jo, VILL, det gör jag. Det är väl mest en fråga om kostnader för min del..:huvet
Och sen ska ju farsan köra med, och då måste ju han byta klass, eftersom det blir väldigt mycket åka omkring om han kör Tjockie tusen och jag SP.:mad: :D Så vi får se. Men det hade varit fett!:yoparty
 

FlyingPig

Micha #59
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Honda CBR 600 + Kawasaki ZXR 400 1997 (Till salu)
Hehe, tänkte väl det!:)
Jo, VILL, det gör jag. Det är väl mest en fråga om kostnader för min del..:huvet
Och sen ska ju farsan köra med, och då måste ju han byta klass, eftersom det blir väldigt mycket åka omkring om han kör Tjockie tusen och jag SP.:mad: :D Så vi får se. Men det hade varit fett!:yoparty

Hehe ok. :) Ja vi får hoppas, det behövs folk ju! :D
Dessutom vill jag inte känna mig så liten. ;P
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Hehe, tänkte väl det!:)
Jo, VILL, det gör jag. Det är väl mest en fråga om kostnader för min del..:huvet
Och sen ska ju farsan köra med, och då måste ju han byta klass, eftersom det blir väldigt mycket åka omkring om han kör Tjockie tusen och jag SP.:mad: :D Så vi får se. Men det hade varit fett!:yoparty

Finns nog en del SP-hojar till salu. Vill du köra samma som det FlyingPig så köp min hoj =)
 

FlyingPig

Micha #59
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Honda CBR 600 + Kawasaki ZXR 400 1997 (Till salu)
Alltså, igår så sa min pappa att det ser ut som om ALLA, eller ja, alla, ska sälja hojarna nu till höst. (?) För då blir det ju ingen stor chans att klassen kommer fortsätta ju... Åh jag vill verkligen få fortsatt ett år till i klassen. :(
 

Peterrr

Medlem
Gick med
1 May 2005
Ort
Västkusten
Hoj
Honda igen!!!
Alltså, igår så sa min pappa att det ser ut som om ALLA, eller ja, alla, ska sälja hojarna nu till höst. (?) För då blir det ju ingen stor chans att klassen kommer fortsätta ju... Åh jag vill verkligen få fortsatt ett år till i klassen. :(

Man får ju hoppas att de som köper hojarna
kör SP nästa år.
Några andra alternativ finns väl inte...
Eller?
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Min ligger kvar på annons bara om ifall att klassen inte finns. Så fort jag hör att klassen får leva så försvinner iaf min annons. Inom 10dar eller nåt borde vi ju veta enligt va brånalt trodde innan, annars drar ja iväg ett mail o kollar status :)
 

FlyingPig

Micha #59
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Honda CBR 600 + Kawasaki ZXR 400 1997 (Till salu)
Man får ju hoppas att de som köper hojarna
kör SP nästa år.
Några andra alternativ finns väl inte...
Eller?

Njaae faktiskt inte.

Min ligger kvar på annons bara om ifall att klassen inte finns. Så fort jag hör att klassen får leva så försvinner iaf min annons. Inom 10dar eller nåt borde vi ju veta enligt va brånalt trodde innan, annars drar ja iväg ett mail o kollar status :)

Okej. Jo vi har redan en som vet några som är intresserade av min så jag har mailat och kollat honom och om klassen försvinner så gör min hoj också det. Och då blir det en 600!!! :D
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Njaae faktiskt inte.



Okej. Jo vi har redan en som vet några som är intresserade av min så jag har mailat och kollat honom och om klassen försvinner så gör min hoj också det. Och då blir det en 600!!! :D

samma här, dock bara träning :( om det inte dyker upp många trevliga sponsorer... :huvet
 

FlyingPig

Micha #59
Gick med
27 Aug 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Honda CBR 600 + Kawasaki ZXR 400 1997 (Till salu)
samma här, dock bara träning :( om det inte dyker upp många trevliga sponsorer... :huvet

Okej. :(

Men jag frågar såhär till.... alla!?

-Är det någon som ska köra nästa år? Eller har tänkt göra det om inte klassen läggs ner???
 

Tillerås

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Ort
Varberg
Hoj
03 Aprilia rs
Jag kommer eventuellt köra som komplement till huvudklassen, men då behövs de ju lite ändringar i reglementet om ja ska få va med med A-licensen....
 

Durasell

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2008
Ort
Tranås
Hoj
Ingen just nu :(
Hmmm...
Låter som en klass som inte direkt är på uppgång om man säger så!?!?!?

Men skit samma ja ska köpa hoj om ett par veckor så för min del blire att skrapa knäna nästa år :p
Förhoppningsvis då sittandes PÅ hojen...!

Någon som bor i närheten av Norrköping eller så somman kan teama ihop sig lite med kanske ?

-----------------------------------------------

Din bil är inte lik min bil för min bil är en likbil ...

/Backer
 

mangeek

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2008
Ort
oslo
Hoj
rs 250
vad hände.... vi körde 250prod -98 med fulla heat, 50-60 st hela tiden.. vad har hänt sen dess och vad händer i framtiden.. vilken klass kan jämföra sig ed sp ekonomiskt? så vart tog alla vägen

mange
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
vad hände.... vi körde 250prod -98 med fulla heat, 50-60 st hela tiden.. vad har hänt sen dess och vad händer i framtiden.. vilken klass kan jämföra sig ed sp ekonomiskt? så vart tog alla vägen

mange

Tyvärr är det inte ballt nog att köra standardhojar för en del.
Sen var Svemo lite sena med att släppa in nya hojar som man får köra med i SP. Borde ha gjorts tidigare samt att de var okloka nog att inte tillåta A-förare köra SP. Det var nog där de flesta försvann.
 

mangeek

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2008
Ort
oslo
Hoj
rs 250
ok.. ska svemo ta förnuftet till fånga och se vad som behövs.. vill ju tillbaka till rr men inte till vilken pris som helst, hur många kom till start i år?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top