Vad händer med vårt land? Sweden on fire

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
För omvärlden, så är Sverige blott ett skämt.

Reinfeldt ditt lilla svin, se vad din eminenta politik har lett till.

[video=youtube;HvmLl331Y0Q]https://www.youtube.com/watch?feature=player_

Varför skyller du på Reinfeldt? Det är väl knappast han, eller för den delen någon annan politikers fel.

Skall man se det om en filosofisk syn på att politiker är folkets röst och handling.:confused:

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Varför skyller du på Reinfeldt? Det är väl knappast han, eller för den delen någon annan politikers fel.

Gör han något åt situationen? Nej. Jag förväntar mig inte att han ska dra på sig kravallutrustning och börja svinga batong i luften, men det här har pågått länge men i mindre skala.

Dom bedriver den sjukaste jävla invandringspolitik som finns! Stoppa skiten era ryggradslösa jävla Pk monster.

Fyfan.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Gör han något åt situationen? Nej. Jag förväntar mig inte att han ska dra på sig kravallutrustning och börja svinga batong i luften, men det här har pågått länge men i mindre skala.

Dom bedriver den sjukaste jävla invandringspolitik som finns! Stoppa skiten era ryggradslösa jävla Pk monster.

Fyfan.

Det är fortfarande inte hans fel, eller någon annan tidigare politikers fel.

Folket har röstat fram dessa personer att härska. Folket vill tydligen lämna över deras självständighet, frihet och framtid som människa till den politiska eliten.

Så det är absolut fel att skylla på någon annan än sig själv om man fortsätter rösta fram sociopater. Du kan alltid avstå från att bidra till detta experiment.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Det är fortfarande inte hans fel, eller någon annan tidigare politikers fel.

Folket har röstat fram dessa personer att härska. Folket vill tydligen lämna över deras självständighet, frihet och framtid som människa till den politiska eliten.

Så det är absolut fel att skylla på någon annan än sig själv om man fortsätter rösta fram sociopater. Du kan alltid avstå från att bidra till detta experiment.

Jag röstade inte blått. Kommer aldrig göra heller.

Nu är tydligen ligisterna beväpnade också. Ska bli kul att läsa tidningen imorrn.

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
För omvärlden, så är Sverige blott ett skämt.

Reinfeldt ditt lilla svin, se vad din eminenta politik har lett till.

[video=youtube;HvmLl331Y0Q]https://www.youtube.com/watch?feature=player_

Arbetslösheten är skyhög, antalet hemlösa och utslagna stiger varje dag och skolor och sjukvård styrs av privata aktörer som drivs enbart i vinstdrivande syfte?
Folk i allmänhet saknar allt vad moral heter och skiter i ditt liv bara de tjänar 2 minuter.
Ge dig ut på hojen så lär du upptäcka hur merparten tänker...

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Vad som händer är att idioter till ungdomar har av aftonbladet/svenska dagbladet/expressen samt alla krönikörer fått en möjlighet att för skojs skull förstöra andras egendom och härja.
Och samtidigt åberopa att de är "missnöjda med politiken..brist på jobb..utanförskap och att polisen skjuter ihjäl oskyldiga".

..Dags att ta i med hårdhandskarna mot slöddret!!!

Det verkar som om du hade rätt i det!
Jag har inte läst hela tråden och någon annan kanske hann före, men håll tillgodo

http://hotlamotte.com/2013/05/24/aftonbladet-och-expressen-betalar-oss-for-att-branna-bilar-i-husby/

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Idag blev jag redigt förbannad. Så i en ren protestaktion så drog jag en luva över ansiktet, attacktände ett värmeljus och knöt näven hårt i fickan här hemma.

Det verkar som om vissa gör mer än så. Tydligen en del förortsligister som har åkt på rätt rejält med stryk inatt och många som fått retirera. Polisen agerar som fjollor - då poppar det upp medborgargarden som får göra deras jobb. Helt rätt.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Seriös journalist? I Sverige? :rofl

Däremot har nog inte medborgarna problem att tro på "ryktena".

Det ligger ju nära till hands att man faktiskt betalt för material under upploppen. Det är ju så de arbetar numera i kvällspressen och vanligtvis är det inget de hymlar om. Men nu är det ju en annan situation och då hade man ju hoppats på att de faktiskt tänkte till vilka eventuella konsekvenser det kan få för utvecklingen. Kan ungdomarna få ett par tusen i fickan som det nämndes då är det en hel del pengar för dem. Dessutom är de en aktiv part i det hela. Det blir ju lite win-win för dem att tända eld på ytterligare bilar och byggnader sett ur deras kortsiktiga perspektiv.

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
som andra har haft på tal. Inför undantagstillstånd i Husby med omnejd och skicka in beväpnad militär. Se hur jävla kul det är då att kasta sten mot auktoritet.:glömdet

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Och vem är då alltså skyldig till händelserna nu senaste veckan? :D Som sagt, det är inte svårt att räkna ut.

Invandrarna har själva gjort ett hästjobb med att skapa rasism. Ibland undrar jag fan om det inte var uträknat, är ju alltid bra att ha något att skylla på när livet inte går som man vill.
Skyldiga till själva lagbrotten är såklart ligisterna själva.
Skyldiga till segregationen (och därmed den uppkomna situationen) är både politiker och invandrarna själva. Vi har tyvärr ingen särskilt väl fungerande integration av invandrare i Sverige. Lägg till arbetslöshet och andra missgynande faktorer så går det som det går.

Att anklaga invandrare överlag för att skapa rasism tycker jag är orättvist. Den mesta rasismen skapas fortfarande av etniska svenskar som inte förmår bedöma andra människor utifrån personliga egenskaper utan istället bedömer dem utifrån deras "ras".
Tror de stenade ambulansförarna känner starkt utanförskap.
Det tror inte jag. Iallafall inte utanförskap gentemot samhället i stort, vilket var vad jag avsåg och som du nog också förstod.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
som andra har haft på tal. Inför undantagstillstånd i Husby med omnejd och skicka in beväpnad militär. Se hur jävla kul det är då att kasta sten mot auktoritet.:glömdet

Många varnade ju för detta scenarium redan för trettio år sedan med ett framtida svenskt samhälle med stenkastning mot polisen, brinnande bilar samt sönderslagen egendom med misshandlade människor mm i diverse kravaller / upplopp.Nu är vi uppenbart där till min stora förvåning när det visade sig att dessa farhågor var klart sanna och får skörda resultatet när man lät hela händelsrförloppet skena iväg efter bla en allt för stor misslyckad integration av folk som många gånger känner sig utanför samhället delvis beroende på hög arbetslöshet där industrin läggs ner eller flyttar utanför landet där bla många yngre uppgivet istället tar till tar till fysiskt våld när ingen annan lösning verkar möjlig.

Sverige är just nu ett av många länder som är expert på en misslyckad politik i ett flertal områden där landet samtidigt fylls på med mängder av nya människor där fler och fler arbeten försvinner för folk som redan är boende i landet.Säger ju sig självt att det scenariumet är ohållbart i det långa loppet.Det blir inga fler tidpunkter i historien där arbetaren står med mössan i handen och frågar om han/hon får stanna en dag till.Det blir istället rent våld från folk som tröttnat på att vänta på en förändring.Visa en smart lösning på detta ni politiker som är satta på er post för att ni påstod att ni skulle få ordning på landet Sverige vid varje val.Hur länge ska vi medborgare behöva vänta på denna lösning eller det krävs några fler tusen miljarder till EU klubben som ska förbättra allt som ni ständigt påstår, pffft !?. :fakta :crash

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC