Vad händer när man smiter från snuten?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
sandstream skrev:
Varför hatar du dem?

Filmerna har varit uppe tidigare i 3 olika trådar och så här skriver en som såg det "live":
Jag såg hela jakten eftersom jag bor i närheten och var i bilen när dom passerade mig ett antal gånger på samma gata.

Detta hände nåt år sedan, kanske förra året eller tillochmed året innan. Det var 3 rymlingar från en ungdoms anstalt uppåt Sverige. Dom hade varit på rymmen i 8 timmar i en Vectra GT tills dom nådde Malmö. Väl inne i Malmö hade dom polisen efter sig i mer än 30 min. Dom körde fram och tillbaka på nobelvägen och visste tydligen inte vart dom skulle ta vägen. Dom körde väldigt agressivt , över refuger och i motkörande riktning. Till sist förvirrade dom sig inne på Värhemsområdet som har massor av smågator och till slut åkte dom fast, skrikandes och blödandes. Det man inte ser i inslaget är när bilen prejas in av polisen mot en väg i hög fart. Det hela var väldigt våldsamt och det fanns blod runt om och i bilen. Det hela var nåt av det värsta jag sett.

Tyckte poliserna såg ut att använda mer våld än nödvändigt (onödigt)

Men trodde det var för endast trafikbrott men det var visst mer....

Bytt avatar nu
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Blondie skrev:
Så du menar att om du kör 20km/t för fort på 90 väg o det är trafik så är det vårdslöst?

Sen vad polisen tycker är inte intressant utan upp till en domstol att avgöra.

Tror inte en domstol i sverige fäller för det om du har en advokat som kan sitt jobb.

Lagar är inget som kan tillämpas efter eget tycke det finns stadgar för det mesta.

Har du blivit fälld för liknande så berätta gärna om det.


Ja ungefär så, vad polisen skriver i rapporten har ju betydelse för länstyrelsens beslut. Ja kan dra hela historian nån annan gång.
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Rigge skrev:
Ja ungefär så, vad polisen skriver i rapporten har ju betydelse för länstyrelsens beslut. Ja kan dra hela historian nån annan gång.

Men det gick inte till rättegång då eller?
 

sandstream

Guest
Mr Helmut skrev:
Tyckte poliserna såg ut att använda mer våld än nödvändigt (onödigt)
Såg inget våld alls som inte verkade befogat.
Om en förrymd brottsling vägrar kliva ur bilen så ska denne slitas ut, pungt!

Mr Helmut skrev:
Varför har du bytt avatar :va
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Tyckte poliserna gjorde rätt. Jävla svin. Trodde han skulle få sig ett ordentligt batongslag när han kallade henne "snuthora" .. :D
 

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
lorkan skrev:
Tyckte poliserna gjorde rätt. Jävla svin. Trodde han skulle få sig ett ordentligt batongslag när han kallade henne "snuthora" .. :D

AAHHH dubbelmoralllllllllllllllllll...

Dra snuten e helt ok men kalla henne snuthora går bort?

Skiter i vad de gjort man behöver inte sitta på huvudet o bryta då har de inte rätt utbildning!

//Blondie
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Blondie skrev:
AAHHH dubbelmoralllllllllllllllllll...

Dra snuten e helt ok men kalla henne snuthora går bort?

Skiter i vad de gjort man behöver inte sitta på huvudet o bryta då har de inte rätt utbildning!

//Blondie
Aj, fan vad långt upp den ena killen hade sin arm, han kunde ju lätt dra sig i nackhåren om han hade velat :hihi Jaja, knappast att jag tycker synd om killarna. Ger man sig in i leken... :lol
 

jlite

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
snart en 06a objekt hemligt
>> FARTGALEN << skrev:
Fan vad jag njuter när jag ser sånna där nollor åka på däng :D
jag såg det hela från en polares fönster det gick väldigt vilt till folk på trottoaren slängde sig in mot fastighets trappor o.s.v det var en jäkla massa poliser+civilare som jagade båda sidor agerade vårdslöst över trottarer refuger o.s.v det var 2polisbilar som airbagen gick på så där blev dom hehe var väldigt chockerande o kolla på från 1a parkett iaf :hihi
 

#acke#

Det spelar ingen roll vem som gör det...
Gick med
1 Nov 2005
Ort
Sthlm
Hoj
CBR 900, XR600
Utan att ha följt hela tråden kan jag bara säga att...

Vid det tillfället polisen väl får tag på dig så har du naturligtvis inte uppmärksammat att de påkallat din uppmärksamhet och försökt få dig att stanna.

Samma princip gäller i princip i alla fall då du befinner dig i trångmål med ordningsmakten.

Erkänn aldrig.

Kan inte sägas nog många gånger. De kommer försöka hota dig med diverse argument. Säg bara att du vill ha din sak prövad i rätten. Känner du att du inte klarar av att stå emot vid konfrontationen så begär i alla fall rådrum vilket de inte kommer neka dig. Därefter kan du i lung och ro åtminstone fundera över din situation och dina valmöjligheter (någonting som vid en direkt konfrontation kan vara nog så svårt om man är ovan med situationen och känner sig pressad)

Skriver du på så är du dömd på förhand = bara dumt.

Undantagsfall finns naturligtvis men detta är grundregeln.
 

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
philiph skrev:
du får fundera på om det e värt att dö istället för böter... tycker du inte livet e värt mer än 2-3000 spänn + en förlorad lapp så e det bara å gasa
Såklart att man gasar för hade man varit lite SMART så hade man inte kört hoj alls, då man hellre kört bil. För att köra hoj är ju inte direkt det billigaste och säkraste sättet att färdas :hihi! Följer du alla regler så missar du det roliga va de nån som sa! :hihi
 

amlin

Wheelie is tha shiiit
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Värmdö
Hoj
Såld

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Vad hände med tråden som fanns här i förrgår om någos son som blivit avprejad av snuten på motorvägen efter en mindre fortkörningen.
Har tråden tagits bort av någon anledning?
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top