"FUBAR"
Måste lära mig bromsa på slangen..
Mr Helmut skrev:låter nästan som att han blev inlåst
Jo, men det blev han ju också. 4 månader på "kåken" alltså.
Mr Helmut skrev:låter nästan som att han blev inlåst
Stuff skrev:Om någon bränner förbi en poliskontroll i 180 km/h på 70-väg men åker fast längre fram, vad händer då? Alltså, på vilket sätt blir det värre än att torska för själva fortkörningen?
Blondie skrev:Snabbcheck innan du vrider på rullen!
Lyser soppalampan?
Kan du vägen?
Åk inte hem!
Hur mycket över har du kört?Blir du inte av med kortet så är det ingen idé att dra i onödan.
Visst 4k e sura pengar men ett liv i rullstol e värre.
Dubbelmoralen e total jag stannar inte om jag vet att jag kommer undan!
Moralpredikningar undanbedes!
Fluxir skrev:man borde inte kunna åka dit för smitning, för då har man ju inte lyckats smita... försök till smitning borde det ju heta då, man borde kunna spela dum, å bara vinka glatt åt polisen när han sätter upp handen för att man ska stanna, å säga sen (om man åker dit) att man trodde han hejade på dig, för att du känner honom.
Wargen skrev:Bra skrivet! Håller me!
sandstream skrev:Om inte jag har fått det hela om bakfoten så har den patrull/bumse som jagar radiokontakt med ett befäl som säger till när det är dags att sluta.
En annan intressant detalj är att svenska polisen inte får sätta upp vägspärrar (när de jagar någon) som inte tillåter den jagade att ta sig förbi.
Det måste alltid finnas en öppning.
Aratron skrev:om man nu är ute och åker och ändå inte tänker stanna så har man väl inte regplåten på?
sirSmokealot skrev:öööhhh döö, no shit sherlock
(sorry, kunde inte låta bli)
Aratron skrev:om man nu är ute och åker och ändå inte tänker stanna så har man väl inte regplåten på?
Aratron skrev:tänkte mer på sydneys inlägg, att polisen hade mött upp hemma vid garaget.
Sydney skrev:En kompis blev tagen efter ca 45 minuters jakt på vägar i och kring storstad . Under jakten skedde ett par smärre närkontakter med andra fordon och i slutfasen var polisen mycket nära att krocka med mötande i samband med ett tvärt vägbyte. Väl hemma på tomten och i färd med att ställa in fordonet i garaget hittade polisen på honom. Handfängsel med dragen picka...Domen blev, böter, kurran 2 månader, ändrades sedan till vilkorligt, och 18 månader indragna körkort. Inget att sträva efter.
Se ett av mina tidigare inlägg (dock efter det du citerar) där jag gör avbön.Olzki skrev:Det är faktiskt jäkligt konstigt. Att avstå från spikmatta vid en hojjakt kan jag förstå men inte att de inte skulle få stänga av vägen helt med tex fordon.
/O
Stuff skrev:Om någon bränner förbi en poliskontroll i 180 km/h på 70-väg men åker fast längre fram, vad händer då? Alltså, på vilket sätt blir det värre än att torska för själva fortkörningen?
sandstream skrev:Det kallas för smitning och att inte stanna på polismannstecken är allvarligare än att bara ha kört för fort.
sandstream skrev:Se ett av mina tidigare inlägg (dock efter det du citerar) där jag gör avbön.
Kolla länken som någon la in till polisens riktlinjer för biljakter så ser du att de visst kan och får spärra av vägen helt, dock med hänsyn till att det inte får komma för plötsligt, ska bara synligt 250 meter före osv.
När det gäller prejning av bilar så är det klart att det förekommer men inte i den utsträckning som i tex USA.
Jag kunde ha varit tydligare där.
sandstream skrev:Se ett av mina tidigare inlägg (dock efter det du citerar) där jag gör avbön.
Kolla länken som någon la in till polisens riktlinjer för biljakter så ser du att de visst kan och får spärra av vägen helt, dock med hänsyn till att det inte får komma för plötsligt, ska bara synligt 250 meter före osv.
När det gäller prejning av bilar så är det klart att det förekommer men inte i den utsträckning som i tex USA.
Jag kunde ha varit tydligare där.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |