Vad hade ni för snitt?

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RSV 1000 -01
Hmm, det är inte utan att man känner sig lite halvkorkad här, det haglar MVG verkar det som.. Jag lyckades få ett enda, tack gode gud för att det finns högskoleprov så man kommer in på skola om man vill läsa vidare ändå.

15.00 i snitt och 1.7 hp

//J

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Ser man till betyg och grundskolan så känns det som ett förbannat nödvändigt ont. Egentligen är det korkat men vad ska man annars plugga för?

Högstadiet gick jag ur med 2,6 vilket gjorde att jag höll på att missa min gymnasieutbildning. Sen gick jag ur gymnasiets verkstadskola med 4,6 i medel för att därefter läsa 3-årig teknisk och slutade där med en enda fyra bland en skog av femmor vilket gav ett medel på 4.9 eller 5,0 och gav mig tillträde alla högskolor som fanns i stort sett.

Varför berättar jag det? Det är något skumt med ett skolsystem där jag som en skoltrött 15-åring var snuskigt nära att förstöra mina studier och vad som i slutänden gav ett "bra", välbetalt jobb.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Ähhhh, betyg är överreklamerade. Jag tog igen tre års slappande på en lördag förmiddag. Högskoleprovet är vägen till lycka och framgång.

(eller i alla fall vägen till högskolan för folk som inte orkar plugga på gymnasiet...)

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Hur räknar man ut snittet?

G = 10
VG = 15
MVG = 20 tror jag va?

Sen så skulle man räkna ut vad man hade för poäng i varje kurs?
Eller något?

Anna

tuff brud i lyxförpacknin
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Drag star 1100-03
Hrmmm.......
Fick 3,3 när jag gick ut 9:an år 1996....
Sen gick jag hotell o restaurang o fick 13,56 .......
Inte jätte bra betyg men jag har ju klarat mig!!!!!
:tummenupp

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Re: Re: Vad hade ni för snitt?

Anna skrev:
Hrmmm.......
Fick 3,3 när jag gick ut 9:an år 1996....
Sen gick jag hotell o restaurang o fick 13,56 .......
Inte jätte bra betyg men jag har ju klarat mig!!!!!
:tummenupp

Jobbar du på en Restaurang nu då?
Så länge man är nöjd så :)

750RR

kocken

Guest
jag hade super mvg i alla ämnen jobbar som vd på ett multinationellt företag och drar en 35 millar om året plus en fallskärm på 80 millar och ballen e så fett me stor :D :D :D :D

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Chrille skrev:
Ser man till betyg och grundskolan så känns det som ett förbannat nödvändigt ont. Egentligen är det korkat men vad ska man annars plugga för?

Högstadiet gick jag ur med 2,6 vilket gjorde att jag höll på att missa min gymnasieutbildning. Sen gick jag ur gymnasiets verkstadskola med 4,6 i medel för att därefter läsa 3-årig teknisk och slutade där med en enda fyra bland en skog av femmor vilket gav ett medel på 4.9 eller 5,0 och gav mig tillträde alla högskolor som fanns i stort sett.

Varför berättar jag det? Det är något skumt med ett skolsystem där jag som en skoltrött 15-åring var snuskigt nära att förstöra mina studier och vad som i slutänden gav ett "bra", välbetalt jobb.

Håller med dig helt ......
jag var också skoltrött som fan gick ut grundskolan med 2,7 i snitt.
sedan 2 årigt gymnasium med 3,9 i snitt ......

En lågkonjuktur då 92 i byggbranschen gjorde att man fick fortsätta plugga gick ut ingenjörs utbildningen med 4,5 i snitt.

I grundskolan ansåg min syokonsulent att jag inte hade läs huvud ......... allt handlar om motivation -..-... den existerade ej i grundskolan då betygs sättningen var ett lotteri ...........

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
fick 17.24

Är faktigst lite missnöjd, man vet ju att det hade kunnat bli så mkt bättre :(
Har glidit på en räkmacka genom skolan, inte haft något mål förän
i höstas, blev en liten bättrin men då var jag ändå så skoltrött :crash

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
FAN!!! :mad:

Fick nyss hem betygen, läraren/rektorn sa till mig att jag hade MVG i Sv A men på pappret är ett VG... Detta ska överklagas :fakta

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr1000 -01
Verkar jobbigt att räkna ut snittet...suger stenhårt att det inte står på betygspappret. Tror jag ska anlita någon som kan göra det åt mig...

gissar att jag hamnar mellan 16 och 17
11 MVG, och resten VG och G på 2750 poang...fick tyvärr nästan bara MVG i 30 poängskurser

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
kajlyl skrev:
Mobbas inte! hade faktiskt ett (?) efte högskolan :fakta

har inte kommigt så långt ännu vettu :rodnar

Aha... Är det inte åldersgräns på det här forumet?!?! :D :D Nä, jag skojjar ju bara med dej... :p Jag såg frågetecknet, men valde att ignorera det... :eek:

*klappar kajlyl snällt på huvudet*

/Fröken mobbare

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Chrille skrev:

Ligger mycket i det, har ungefär samma historia, fast jag läste ett par år på högskolan åsså (skulle egentligen ha läst vidare två år till, men lumpen och erbjudande om jobb ställde till det..)

Sög fullständigt i högstadiet, likt Bingo hade jag liggande å stående streck här och där, hade väl 2,4 eller nåt sånt i snitt.. är inte högavlönad, för min definition på det är att alla som tjänar mer än mig är högavlönade.. :D :D

/B

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
18.86 fick jag fram mitt till

28 MVG
5 VG
2 G

om jag räknar med mina andra kurser efter gymnasiet så är det
19.11

7 MVG

Är iaf nöjd med gymnasie snittet för var en av tre på skolan som
fick stipendium på 2000:- :D

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Bj.O.rn skrev:
.. är inte högavlönad, för min definition på det är att alla som tjänar mer än mig är högavlönade.. :D :D

Ett alldeles lysande resonemang! :bow :D

För övrigt verkar det som om de flesta hojåkare är VÄLDIGT begåvade, här haglar det verkligen MVG i luften. *duckar*

Martin

Guest
MBGIRL skrev:
18.86 fick jag fram mitt till

28 MVG
5 VG
2 G

om jag räknar med mina andra kurser efter gymnasiet så är det
19.11

7 MVG

Är iaf nöjd med gymnasie snittet för var en av tre på skolan som
fick stipendium på 2000:- :D

Vi var tre stycken på skolan som hade 20.0, är det för lätt då eller...? I och för sig så tror jag att det är max en eller två som har haft det någonsin tidigare. Fick för övrigt bara 1500 kr var.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...