Vad hade ni för snitt?

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
abstruse skrev:
Frågan var mer av retorisk art. Som du antyder, allt är relativt och jag var sålunda mer intresserad av hur forummedlemmarna skulle utveckla frågeställningen.

Var mitt första svar intressant då? :crash

Vad anser du själv? 25tusen klarar man sig faktiskt fint på och det är inte alla som har så "hög" lön.

Fast vill du bo i slott kanske det inte är mycket pengar, som redan sagt, allt är ju relativt....

750RR

steff

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -00
bah

går ryken om att dom som har hojj har bra jobb och bra betyg : | kanske en självklarhet iof... får väl börja jobba sen ligger ju med 4vg å 6 g efter ettan : |

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Det var många som hade problem med att räkna ut snittet, om man har det skall man nog inte försöka, kan inte vara nåt snitt att stoltsera med :rolleyes:

Tror att alla skulle fixa 20.0 på gymnasiet om motivationen fanns.

Jag hade ca 13.6, hehe, lyfte inte ett finger. Tjänar strax över 200 k om året fastän jag pluggar heltid på högskolan. Vänta om 1 år, då ska det håvas in kulor. :)

Martin

Guest
Blackninja skrev:

Tror att alla skulle fixa 20.0 på gymnasiet om motivationen fanns.

Japp, antar att det är därför (nästan) alla som verkligen vill bli läkare måste gå på komvux ett år efter gymnasiet. De var nog inte motiverade att få 20.0, utan ville hellre läsa upp betygen efter gymnasiet. Så måste det vara.

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Martin skrev:
Japp, antar att det är därför (nästan) alla som verkligen vill bli läkare måste gå på komvux ett år efter gymnasiet. De var nog inte motiverade att få 20.0, utan ville hellre läsa upp betygen efter gymnasiet. Så måste det vara.

Eller så visste det inte vad de ville bli då, alla har inte bestämt sig vid ringa ålder. Jag vet en som hade kass snitt, men satte 2.0 på högskoleprovet.

Fast vissa behöver kämpa mer än andra, men 20.0 är ingen omöjlighet, se på skolorna i östeuropa, de läser våran gymnasiematte i 10-12 års ålder.

Jag anser att svenska skolan går utför, fler o fler som inte fixxar kärnämnena, det är ren lathet. Inget annat.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Blackninja skrev:
Eller så visste det inte vad de ville bli då, alla har inte bestämt sig vid ringa ålder. Jag vet en som hade kass snitt, men satte 2.0 på högskoleprovet.

Fast vissa behöver kämpa mer än andra, men 20.0 är ingen omöjlighet, se på skolorna i östeuropa, de läser våran gymnasiematte i 10-12 års ålder.

Jag anser att svenska skolan går utför, fler o fler som inte fixxar kärnämnena, det är ren lathet. Inget annat.

Finns troligen inget som är mer allvarligt och mest sant än det som citerats ovan :fakta

750RR

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Haha, intressant tråd.

Hade 17,20 själv, men vägrade göra högskoleprovet. Skulle ju ha varit typiskt om man fick 1,9 och hade kämpat för betygen helt i onödan...

Tobbe_N

Ökenråtta
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM Superduke -07
äsch betyg hit och betyg dit...
själv så gjorde man inte ett skit på varken högstadiet eller gymnasiet. Tog hem böcker för att plugga totalt 2 gånger under gymnasiet. Jag gick naturteknisk och fick 12,33 i snitt

är jag sämst än så länge?? :gråta

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...