vad har hänt med den här hunden?

Kerplunk

Den dagen den sorgen...
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Östergötland
Hoj
-
Ingen hund föds elak, och just pitbulls är inte mer aggressiva än några andra hundar. Anledningen till att dessa hundar är inblandade i fler olyckor där hundar attackerar människor är att det i många fall är idioter som skaffar dessa hundar, folk som inte kan ett skit om hur en hund ska uppfostras utan skaffar sig en pitbull enbart för att verka coola och skräckinjagande. Pitbulls kan bli jättefina sällskapshundar, precis som vilken annan hundras som helst.
 

sandstream

Guest
OLJEKYLD GSXR skrev:
Jo, just det, inte en enda har svarat på om de vill träffa min hund eller inte, jag tolkar det som att det då blir lite för påtagligt för er att han faktiskt inte äter upp vare sig er eller andra hundar, alternativt att ni faktiskt är rädda för hunden. Jag har all respekt för att man är rädd för olika saker men det hade varit kul att få ett ja eller nej iallafall, bara för sakens skull. Jag behöver inte ens en motivering.
Nej, jag har ingen lust att åka i väg och träffa din hund men skulle vi stöta på varandra någonstans skulle jag självklart stanna och prata en stund :tummenupp

Det stora problemet med "kamphundar" är att ägarna alltid tycker att just deras lilla kelgris är det gulligaste och snällaste som finns men nu pratar vi väl om den stora massan med kamphundar som utan tvekan (se statistik ovan) är överrepresenterade när det gäller olyckor.
Utan rök ingen eld brukar det heta.

Själv är jag nöjd så länge folk håller sina hundar kopplade :)
Behöver jag tillägga att jag hatar katter som springer lösa? :hihi
 

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Sverige
Hoj
ER-6n -09
Kerplunk skrev:
Ingen hund föds elak, och just pitbulls är inte mer aggressiva än några andra hundar. Anledningen till att dessa hundar är inblandade i fler olyckor där hundar attackerar människor är att det i många fall är idioter som skaffar dessa hundar, folk som inte kan ett skit om hur en hund ska uppfostras utan skaffar sig en pitbull enbart för att verka coola och skräckinjagande. Pitbulls kan bli jättefina sällskapshundar, precis som vilken annan hundras som helst.
Du har mestadels rätt. Det skiljer sig dock en del hundar imellan. Några hundraser har ett väldigt svagt psyke medans andra hundar har ett väldigt starkt spyke.

Jämför en Bullterrier med en Collie.
En bullterrier kan du nästan ouppfostrat låta barnen hoppa och sparka på men ändå fortsätter sova. En Collie är mycket mer nervös och klarar inte alls lika mycket liv...
Men det innebär inte att en collie är mer eller mindre farlig, det mesta ligger hos husse å matte.
Det jag försöker säga är att vissa hundar är lättare att träna till kampsportshundar eftersom de har ett psyke och styrka som är avlat för just de ändamålet.

Blanda nu inte ihop det jag skrev, en Collie är knappast mer kampsports hund än en Bullterrier sett till det fysiska. Det enda jag påpekade var psyket.

EDIT: Efter lite forskande så vet jag att bland annat pittbull Är en väldigt ostabil hund. Även en pittbull Med rätt uppfostran kan det slå slint skallen. Givetvis kan det göra det med många andra hundraser, men just pittbull är mer ostabil än många andra.
Uppenbarligen vet alla hunduppfödare detta!

Det jag vill tillägga om Bullterrier är lite bakgundsfakta. För att få fram denna hundras så korsade man en Engelsk Bulldog med en Engelsk vit Terrier. Anledningen var att man ville ha en kamphund som var mycket snabbare än en vanlig bulldog och få fram ett psyke som är näst intill orubblig.

// Peter
 
Last edited:

sandstream

Guest
pogo skrev:
EDIT: Efter lite forskande så vet jag att bland annat pittbull Är en väldigt ostabil hund. Även en pittbull Med rätt uppfostran kan det slå slint skallen. Givetvis kan det göra det med många andra hundraser, men just pittbull är mer ostabil än många andra. Uppenbarligen vet alla hunduppfödare detta!
Vart hittade du denna fakta?
Skulle gärna vilja läsa lite själv.
2fast4hjo skrev:
Katter som går lösa då :hihi
Samma skit :gnissla
 

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Sverige
Hoj
ER-6n -09
sandstream skrev:
Vart hittade du denna fakta?
Skulle gärna vilja läsa lite själv.
Det är ungefär vad min mor har sagt. De hundarna är kända bland hunduppfödare för att vara en aning ostabila.

newstead skrev:
"Welcome to the Bruce Lee martial arts exhibition for shitzu dogs" :martialar :gnissla
messersmith... :rolleyes:
 

Twin

Ska leverera metervara
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Växjö
Hoj
Såld
sandstream skrev:
Frågan kvarstår dock: Varför skaffa en kamphund om man är ute efter en gossig och gullig hund som gillar barn och nästan gör på sig av lycka när man släpper in den på ett dagis?

Men snälla, DET ÄR INGEN KAMPHUND OM DU INTE KAMPAR MED DEN!!!

Hört talas om att en hund som uppfostras för att vara i en familj benämns familjehund?
 

Gabor

Guest
sandstream skrev:
Så en isbrytare är inte en isbrytare om man inte bryter is med den?

å ett slagskepp är en familjebåt tills man börjar skjuta.. :rolleyes:
Det finns agressiva Golden rets åxå, beror på ägaren...kan få en HD electra att likna en roadrace maskin med rätt attityd... :D :tummenupp
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Så en vallhund är inte en vallhundhund om man inte vallar får med den?

Edit: beteckningen är viktigare att diskutera än det betecknade.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Gabor skrev:
å bingo får man när alla siffror är rätt i en rad, sällan alltså.. :rolleyes:
å Gabor är magyarska för kille på krompråm med fransar på jackan :lol
 

Gabor

Guest
Bingo skrev:
å Gabor är magyarska för kille på krompråm med fransar på jackan :lol

Kan du inte stava till ordet magyar, samt dess olika böjelseformer ska du bara knipa ihop limpsaxen, :kocko . Du har för övrigt ingen aning om hur jag ser ut när jag kör mina hojar. :D :tummenupp
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Gabor skrev:
Kan du inte stava till ordet magyar, samt dess olika böjelseformer ska du bara knipa ihop limpsaxen, :kocko . Du har för övrigt ingen aning om hur jag ser ut när jag kör mina hojar. :D :tummenupp
Klart jag kan; magyar. Magyarsky heter språket. Magyarska posta heter postverket.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Gabor skrev:
Språkbegåvad, :rolleyes: men inte i närheten, läs på å kom igen, bättre kan du. :tummenupp

Menar du att Magyar är en felstavning? Då kan jag upplysa dig om att det är det inte. Möjligen att det finns flera stavningar som är rätt.

Precis som att det finns typ 50 "rätta" sätt att stava "Sjostakovitj".
 

Gabor

Guest
Chris Ash skrev:
Menar du att Magyar är en felstavning? QUOTE]

Upplyste bara om att böjelseformen var fel, grundformen Magyar är rätt, resten helt fel. Det heter MagyarPostá, magyarálalmiválalat osv...
magyarorság är landet, Språket är Magyar.

On topic, finns en hel del olika vallhund sorter från det landet ..
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top