floodi
Sporthojsnörd
tigrro skrev:Detdär är en rottweiler.
De ingår inte i gruppen kamphund.
Jassså , det är vad jag fått höra av folket som kan hundar
tigrro skrev:Detdär är en rottweiler.
De ingår inte i gruppen kamphund.
newstead skrev:Oj! Att säga något om "kamphundar" verkar ju ge värre reaktioner än att säga till en R1-ägare att det finns andra bra hojar...
Dr.Bike skrev:VARFÖR måste man ha en kamphund, om det nu ändå bara är en gullegris man vil ha? Köp en shi-tzu då! Eller en Golden retriever.
Dr.Bike skrev:
Preciiiis!
VARFÖR måste man ha en kamphund, om det nu ändå bara är en gullegris man vil ha?
Köp en shi-tzu då! Eller en Golden retriever.
floodi skrev:Han kanske inte tycker dom är fina.
:kocko
skit i vafan han har för hund. Jag tycker den är jättefin och den är säkert
lugnare än en jävla zhi-tzu.
Dr.Bike skrev:Hörrö ditt adrenalinstinna brushuvud!
Försök resonera istället för att bara neanderthalsmässigt spy galla.
Haja att shi-tzu och golden var EXEMPEL. Man kan skaffa vilken hund som HELST om man nu bara vill ha dem att kela med.
Självfallet får folk skaffa vilken hund de vill.
LÄS det jag skrev.
De flesta KAN dessutom ha och handha en sån här hund.
Det är när jag möter FEL människa, som förvandlat denna hund till ett monster jag blir rädd.
Och fina, det kan vi ju diskutera.
Oproportionerliga enligt mig. M.a.o ganska fula.
Men det tyckte jag å andra sidan om bulterrier tidigare oxå och nu tycker jag de är världens charmiga.
Möjligen kan dessa hundar vara trevliga och kärvänliga. Men fina i bemärkelsen vackra...nej.
EBS skrev:Men fel människa kan ju likagärna ha en golden eller en schäffer.
Min mors ex's föräldrar hade en golden, den högg mot ALLA barn. Det slutade med att den högg ett barn i ansiktet. Tror du det stog nått i tidningen om det? Nej, för golden är ju snälla hundar, dom gör inte en fluga förnär.
Ska vi då sluta avla på alla hundraser?! ALLA hundraser KAN bli aggresiva!
//EBS, rised up from the dead.
Frågan kvarstår dock: Varför skaffa en kamphund om man är ute efter en gossig och gullig hund som gillar barn och nästan gör på sig av lycka när man släpper in den på ett dagis?EBS skrev:Ska vi då sluta avla på alla hundraser?! ALLA hundraser KAN bli aggresiva
sandstream skrev:Frågan kvarstår dock: Varför skaffa en kamphund om man är ute efter en gossig och gullig hund som gillar barn och nästan gör på sig av lycka när man släpper in den på ett dagis?
Klockrent att du hämtat sån statistik från Svenska PitbullföreningenFlamma77 skrev:Innan det barkar hän alldeles med spekulationer om ostoppbara mördarhundar kan vi ju titta på statistik för rasen vad gäller mentaltest... (massor med text)
Det har en och annan unge fått erfara...Flamma77 skrev:2. Jaktkamplust. Hundens lust att leta efter och förfölja ett byte samt graden av bytesintresse när bytet är upphunnet.
- Resultat: Stor
Låter bra men hur många av er här inne som äger en "kamphund" håller på med sånt?Flamma77 skrev:För att det är en hund som förutom att vara jäkligt trevlig är väldigt mångsidig. Gillar man utmaningen med att träna en terrier kan man ägna sig åt, spår, agility och även lydnad bla. Dessutom finns det en relativt ny hundsport Weight Pull, som Amstaff, APBT och även Staffen "regerar i" jämbfört med andra raser (vikt/styrke förhållande).
Vadå, de är väl objektiva och publicerar allt om sina hundarnewstead skrev:Klockrent att du hämtat sån statistik från Svenska Pitbullföreningen
newstead skrev:Klockrent att du hämtat sån statistik från Svenska Pitbullföreningen
Ja, absolut! Dom är ju inte ett dugg partiskasandstream skrev:...
Vadå, de är väl objektiva och publicerar allt om sina hundar
Nej, det är inte ett dugg bättre men när en källa är densamme som förespråkaren eller motståndaren av/mot något så försämras trovärdigheten avsevärt. Jag tror inte att det är ett oseriöst tillvägagångssätt vid sådana tester och meningen med mitt inlägg var inte att kritisera själva testet utan att påpeka att källan inte kändes helt partisk i sammanhanget.. För övrigt så har jag varit med när mitt ex gjorde ett test med sin schäfer och sett hur det går till.Flamma77 skrev:Ja ungefär som att man hämtar statistik om andra raser mentalbeskrivningar hos deras rasklubbar??
Mentalbeskrivning genomförs på ett standardiserat sätt, du kan läsa mer på www.sbk.se (Svenska brukshundsklubben/Vår verksamhet/Hundars mentalitet.) För brukshundsraserna är ett godkänt (rastypiskt) mentaltest krav för att få användas i aveln, så genomförandet är inte direkt något oseriöst...
Flamma77 skrev:Ja ungefär som att man hämtar statistik om andra raser mentalbeskrivningar hos deras rasklubbar??
Mentalbeskrivning genomförs på ett standardiserat sätt, du kan läsa mer på www.sbk.se (Svenska brukshundsklubben/Vår verksamhet/Hundars mentalitet.) För brukshundsraserna är ett godkänt (rastypiskt) mentaltest krav för att få användas i aveln, så genomförandet är inte direkt något oseriöst...
sandstream skrev:Det har en och annan unge fått erfara...
sandstream skrev:Låter bra men hur många av er här inne som äger en "kamphund" håller på med sånt?
sandstream skrev:Låter bra men hur många av er här inne som äger en "kamphund" håller på med sånt?
Nej... det är medelvärdet på de 19 testade renrasiga APBT´na här i Sverige. I statistik måste man hålla reda på vad det är som statistiken grundar sig på.oFFkeFF skrev:Jo, det där är ju hur en riktig pitbull ska vara.
newstead skrev:Jag är inte mot hundar av pitbullras (eller liknande) men däremot så anser jag att det är olämpliga raser i fel händer men det finns det å andra sidan väldigt många raser som är. Tyvärr så verkar det som att särskilt många av just dessa raser tyvärr hamnar hos fel personer.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|