Vill inte vara otrevlig men du har inte en susning om mina hundkunskaper och erfarenheter.
Det här med Nanny dog är bara skrattretande
QUOTE]
Jag vill inte heller vara otrevlig, och det är inte min mening heller, men om du hade haft kunskaper om det vi pratar om, nämligen kamphundar, så hade du inte skrivit som du gör. Vad du har för kunskaper om hundar i övrigt vet ju inte jag. Ofta är det brukshundsmänniskor som känner att de vet bäst om raser de endast sett på bild. Jag klistar in en del från ras-historiebeskrivningen från Svenska Staffordshire Bullterrierklubbens hemsida, självklart kommer du inte bry dig om vad som står eftersom det ju omöjligt kan vara annat än subjektiv smörja till skillnad från dina högst objektiva och insiktsfulla inlägg:
Staffordshire Bull Terrier - Bakgrund, Standard och Karaktär
Staffordshire Bull Terrier är en hund som onekligen drar blickarna till sig.
"Fulsnygg" är en åsikt som ofta hörs om den.
De lustiga rosenöronen, det breda smilet och de oefterhärmliga rörelserna
gör att man kommer på sig själv med att tänka:
Ar den här hunden vacker eller är den möjligen tvärtom ful?
Staffords har sina rötter i Black Country som ursprungligen är ett specifikt kolgruveområde,
men numera ett samlingsnamn för de väldiga gruv- och industriområdena i och runt Birmingham,
Staffordshire och Midlands.
Dessa områden var oerhört tättbefolkade och barnrika och i sådana miljöer var det förstås
ett krav att hundarna var absolut pålitliga och då inte minst mot barn.
Inte för inte kallas de "The Nanny Dog" hemma i England.
Varje ansats till aggressivitet mot människor ledde till att hundarna togs bort helt enkelt"
I övrigt har jag inte så mycket mer att tillägga, jag har aldrig trott att nån av er skulle ändra er och det har väl ingen begärt heller, det enda jag hoppades på var väl att nån kanske skulle fråga sig om det jag och andra skrivit kanske innehöll nått litet spår av sanning och inte var bildat på tveksamma artiklar och egna visioner om hur det borde vara. Jag lär nog inte skriva mer i tråden, så ni vinner och jag förlorar. Är det något speciellt ni vill ha en replik på så släng iväg ett PM så ska jag svara, annars kan ni bara luta er tillbaka och vara nöjda. Och nej, jag hade inte med mig någon braking stick, men nån av Bingos hundkamps-polare kanske kunde låna en till mig. Jo, just det, inte en enda har svarat på om de vill träffa min hund eller inte, jag tolkar det som att det då blir lite för påtagligt för er att han faktiskt inte äter upp vare sig er eller andra hundar, alternativt att ni faktiskt är rädda för hunden. Jag har all respekt för att man är rädd för olika saker men det hade varit kul att få ett ja eller nej iallafall, bara för sakens skull. Jag behöver inte ens en motivering.
Gizmo hälsar förresten att han var duktig idag, han höll sig på sin sida av gångvägen och sa inte ens något när en annan hund morrade på honom.