Vad har ni fått i invaliditétsersättning????

falsche

Robban
Gick med
17 Oct 2006
Ort
Kalmar (Trekanten)
Hoj
-99 Suzuki (törs inte skriva modell)
Du har blivit rövknullad.
Jag fick 140 000 för en söndersågad hand = minskad rörlighet i ett finger och dålig känsel i ett och ett halvt.
Meniskerna i båda knäna gav 70 000 (dålig affär).
Hörselskador och kaputta axlar sparar jag tills jag behöver pengar!
Samtligt är jobbrelaterat, btw.

Förresten, undrar om man kan få ersättning för att man utvecklat allergier på jobbet?
I så fall skall jag söka ersättning för mina allergier mot hårt arbete och dumma människor..

Hehe ja onekligen!!! nämnde inte att allt från bröstryggen och neråt har fått försämrad känsel.. fötter = vinglar o snavar när de e mörkt o man ej ser vägen. picken.. ;) Har du haft advokat när de utrett dina skador ersättningsnivå osv? Isf hur fick du det? Vem betalar?
 

Henric

Fallit tillbaka i sporthojträsket...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Bromma
Hoj
Ingen just nu
jag måste ju vara värst jämt :D :D

fick ca: 2 cm av mitt långfinger avstampat i ett slagsmål för 2,5 mån. sen...väntar på ersättning för det...

för 1 månad sen så blev jag slagen med flaska i huvet + huggen i axeln av samma gäng....väntar på skadestånd för det med:huvet

Du verkar onekligen leva ett hårt liv!
 

Malmö Monster

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Limhamn
Hoj
R6-00
Man har iallfall nåt att läsa om tack vare dig :tummenupp

och sen vet man ju en massa tills man är med i en olycka.

btw. fick 100k för avsågad tumme
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Mamma har sagt något om att jag blev tappad bakom en vagn.
Fick dock inga försäkringspengar för det.
Vet inte... kanske vagnen saknade regnummer?
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Det va vänster tummen. kappade precis bakom nageln.
Dom sydde dit den igen. Handkirugen 4tw :yoparty

mitt finger ligger på stan och ruttnar:näsblod

du har väl taskig känsel antar jag..

Mamma har sagt något om att jag blev tappad bakom en vagn.
Fick dock inga försäkringspengar för det.
Vet inte... kanske vagnen saknade regnummer?

men om du var bakom vagnen borde du ju sett regskylten:D :D

inte lätt att vara Helios!!:pannkyss
 
Last edited:

Morphed & Milla

eat my dust!
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Sala
Hoj
KTM 450 SX-F/505 SX-F -07 Honda cr 500 kart
at your service!!:D :D

400k fick jag höra om tummen inte går att sy tillbaks...

tummen kan ju inte vara nån hit direkt!!

En kompis fick 800k för en mosad tumme,sen beror de på vart skadan är,om du är höger el vänsterhänt då kan de bli mindre om skadan är i den handan som du använder minst...
 

mp_jr

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
-
Hoj
Ktm 1290 Superduke R - 14
Vejade för en kommun(ist)bil en morgon påväg till plugget. Fick valet - polarna, träd, bilen eller lyktstolpen. Valde lycktstolpen - la farkosten ner och gled med rampartiet under motorn först mot stolpen.. "Pang"... Där låg man med sönderigt "käkkött" (stort hål i gropen preciiis under själva hakan). Fattade inte vad som hänt förrän en dag senare;

3 krossade sidotänder (2,5 saknas fortfarande efter ~4 år). Trasigt käkben och massiv tinnitus (inte p.g.a krocken dock)...

Har inte fått ut något, och vet inte ens om försäkringsbolaget kommer stå för tandläkarkostnaderna.. Dom hör aldrig av sig som avtalat och skjuter bara upp allt.. Borde jag få ersättning? :S
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Vejade för en kommun(ist)bil en morgon påväg till plugget. Fick valet - polarna, träd, bilen eller lyktstolpen. Valde lycktstolpen - la farkosten ner och gled med rampartiet under motorn först mot stolpen.. "Pang"... Där låg man med sönderigt "käkkött" (stort hål i gropen preciiis under själva hakan). Fattade inte vad som hänt förrän en dag senare;

3 krossade sidotänder (2,5 saknas fortfarande efter ~4 år). Trasigt käkben och massiv tinnitus (inte p.g.a krocken dock)...

Har inte fått ut något, och vet inte ens om försäkringsbolaget kommer stå för tandläkarkostnaderna.. Dom hör aldrig av sig som avtalat och skjuter bara upp allt.. Borde jag få ersättning? :S

man får hoppas att du inte åkte på din pit pro:D :D

har du bara trafikförsäkring eller nån typ av olycksfallsförsäkring så kan du ju begära ersättning bara det finns sjukjournaler...
 

mp_jr

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
-
Hoj
Ktm 1290 Superduke R - 14
man får hoppas att du inte åkte på din pit pro:D :D

har du bara trafikförsäkring eller nån typ av olycksfallsförsäkring så kan du ju begära ersättning bara det finns sjukjournaler...

okej.. nä inte vart de pitpron inte :D.. Men, den där försäkringen man har när man studerar som täcker "vägen till och från skolan, samt i" borde väl ge något om jag inte tar helt fel på det? Har redan glömt bort vad bolaget heter..
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
okej.. nä inte vart de pitpron inte :D.. Men, den där försäkringen man har när man studerar som täcker "vägen till och från skolan, samt i" borde väl ge något om jag inte tar helt fel på det? Har redan glömt bort vad bolaget heter..

vad färdades du på då???

saker sker inte av sig själv...man lär ligga på... som att göra barn liksom:D :D

ta tag i saken och kontakta försäkringsbolaget....

du har väl en trafikförsäkring om du åkte moppe...som det verkade som...den går ju in...men du kan kan/ska få ersättning av separata olycksfallsförsäkringar..

mvh Tobbe!
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
En liten fråga... hur gör man om man vill kolla om man kan få ersättning för skada? Vem har hand om sådant? Mitt försäkringsbolag antar jag, eller är det någon annan? Vilken väg ska man gå? Advokat? :näsblod Jag har slagit sönder lite benbitar i axeln och den hoppar ur led lite då och då. Ja, jag glömde låset i skivan... :näsblod + lite motocrossvurpor. Senast igår hoppade den ur led när jag skulle kasta en pinne till hunden, och det är inte så skönt att dra tillbaka den, men det måste ju göras. Kulan hamnar rakt framför nyckelbenet. Kul. Jag kan inte ta i uppåt/framåt med vänstan, och går jag omkull t.ex. på en isfläck så går axeln ur led. Inget kanske, den gör det. Jag har varit hos läkare och röntgat efter vurpan, och de såg lösa benbitar. Han drog tillbaka den första gången också, så jag finns nog i journalerna. Axeln har iofs hoppat ur led 5-6 gånger sedan dess (lika skönt varje gång...), men då har jag inte blandat in sjukvården utan jag drog tillbaka själv och tog några piller efteråt. Finns det chans till ersättning på något sätt, eller får jag skylla mig själv?
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
En liten fråga... hur gör man om man vill kolla om man kan få ersättning för skada? Vem har hand om sådant? Mitt försäkringsbolag antar jag, eller är det någon annan? Vilken väg ska man gå? Advokat? :näsblod Jag har slagit sönder lite benbitar i axeln och den hoppar ur led lite då och då. Ja, jag glömde låset i skivan... :näsblod + lite motocrossvurpor. Senast igår hoppade den ur led när jag skulle kasta en pinne till hunden, och det är inte så skönt att dra tillbaka den, men det måste ju göras. Kulan hamnar rakt framför nyckelbenet. Kul. Jag kan inte ta i uppåt/framåt med vänstan, och går jag omkull t.ex. på en isfläck så går axeln ur led. Inget kanske, den gör det. Jag har varit hos läkare och röntgat efter vurpan, och de såg lösa benbitar. Han drog tillbaka den första gången också, så jag finns nog i journalerna. Axeln har iofs hoppat ur led 5-6 gånger sedan dess (lika skönt varje gång...), men då har jag inte blandat in sjukvården utan jag drog tillbaka själv och tog några piller efteråt. Finns det chans till ersättning på något sätt, eller får jag skylla mig själv?


hur gick det till när axeln pajade första gången.... om det var på sporthojen så har du ju garanterat en trafikförsäkring som går in...men du MÅSTE ha sökt sjukhusvård och ha journaler på vad som gick sönder....

fick du skadan på crossbanan så hoppas jag du har en olycksfallsförsäkring...

tävlade du för nån klubb så KAN du ha en klubbförsäkring om du är med i nån klubb ...räcker med att du är bunden till nån klubb bara...ska finnas en försäkring som ingår i medlemsavgiften....
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
hur gick det till när axeln pajade första gången.... om det var på sporthojen så har du ju garanterat en trafikförsäkring som går in...men du MÅSTE ha sökt sjukhusvård och ha journaler på vad som gick sönder....

fick du skadan på crossbanan så hoppas jag du har en olycksfallsförsäkring...

tävlade du för nån klubb så KAN du ha en klubbförsäkring om du är med i nån klubb ...räcker med att du är bunden till nån klubb bara...ska finnas en försäkring som ingår i medlemsavgiften....

Gången då axeln gick sönder var när jag glömde låset i skivan på sporthojen i augusti förra året. Täcker trafikförsäkringen det? Jag hade nog någon personförsäkring då också, men om trafikförsäkringen täcker det så är det ju bra. Det var då två benbitar gick av, och när alla besvären började. De ligger lösa nu men läkaren ville inte göra något åt det. Dessa benbitar kommer från främre delen av axelns skål, dvs. den biten som hindrar kulan från att hoppa framåt som den gör på mig. Jag åkte till akuten efter vurpan, så det finns röntgenbilder och journal. Jag har däremot inte varit hos läkare de andra gångerna. Lite dumt kanske, men jag har slitit tillbaka axeln själv då. Kanske dags att gå till läkare igen? Eller det blir order från försäkringsbolaget?
Jag har fått tacka nej till massor av jobb hos ett bemanningsföretag som jag jobbar för ibland för att dryga ut studiekassan, och jag har ont hela tiden. Kan inte ligga på den axeln. Begränsad rörlighet blir det eftersom om jag tar i och vrider armen så hoppar den ur led. Vill helst inte göra det, och då är ju rörligheten begränsad...

Hur går jag tillväga med detta nu? Hur lägger man fram sådant till försäkringsbolaget? Svårt det där... Ska jag fråga efter några papper, och isåfall vilka? Ska man gå genom advokat? Jag kan inget alls om detta, så skriv på :) Fixar bolaget fram papperna, eller måste jag jaga läkaren?
Är det lönt att ens försöka? Blir det en femhundring i ersättning så är det kanske inte lönt, men det finns kanske chans för mer? Någon idé?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top