Du har blivit fantastiskt blåst om det inte hände på 1800-talet. Känner med dej när jag läser sånt. Tur för dej att preskriptionstiden är borttagen, du borde kunna blåsa liv i ärendet igen. Ofta känns det tungt när det är nära inpå skadetillfället alt att man har fått kriga länge. Lätt att lägga ner och nöja sej med vad man får, rena julklappen till försäkringsbolagen och denna taktik utnyttjar de till fullo! Har du dina papper iordning så låt en advokat kolla på dem, det ska de göra kostnadsfritt för att ge en bedömning på utsikterna, sen har du ju rättskydd i trafikförs. Läst tråden men vill ändå poängtera att det oftast finns olycksfall i fackavgiften om man nu är medlem. ALLA olycksfallsförsäkringar utfaller oberoende av varandra och finns det ett slutreglerat ärende är ju handlingarna klara, bara att knalla in med luntan om man nu glömt ngn, fritid, studenter bör kolla vad som ryms i kåravg mm. Högsta invaliditetsgrad blir normerande och trafikskadenämnden sänker aldrig nåt som ett försäkringsbolag accepterat, möjligen höjer om de blåser dej. Glöm inte att extra kostnader pga skada utbetalas månatligen eller årligen tills man är 84 år. Förlorad arbetsinkomst, dvs vad du kan styrka att du skulle kunna ha tjänat tills man normalt blir pensionär. Glöm inte kolla att fb verkligen betalar in pensionsavgifter, inget de gör innan ärendet är slutreglerat om ens då! Kommer inte på mer nu. Också fått spö i trafiken...7% fick ja för bruten rygg, krossade bröstkota nr 9. stelopererad på 3 kotor. minns inte exakt summan. Men ca 100 lax fick ja nog i invaliditets ersättning.. Känns lite lite när man läser om killen som skar sig i fingret o bedöms som en 7e del av mitt förstörda liv. Smärta alltid.. Men man ska inte va bitter! tur man har hojen o glädja sig me hehe
Lahi, finns massor att göra och det handlar inte om en femhundring. Hoppas det finns dokumentation på skadan. Kan du få bemanningsföretaget att skriva papper på att de hade behövt i si eller så hög utsträckning? Läs ovan och betänk vilka tidsrymder/utebliven livskvalitet/saker man får avstå från /vad man kan och inte kan göra med sina befintliga/ framtida barn................
Jag hatar bedrägerier och överutnyttjande men stör mej ändå mest på cyniska försäkringsbolag som har som affärsidé att få de mest sargade att ge upp, ingen tom klyscha för FB är janusansikten och skulle inte överleva som företag annars. Skojarna har naturligtvis krut att hålla på med sitt skit vilket leder till hårdare handskar från försäkringsbolagen, fler som inte orkar av dem som verkligen har sviter. Eh, går igång lite på sånt här märker jag.
Last edited: