Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du har blivit rövknullad.
Jag fick 140 000 för en söndersågad hand = minskad rörlighet i ett finger och dålig känsel i ett och ett halvt.
Meniskerna i båda knäna gav 70 000 (dålig affär).
Hörselskador och kaputta axlar sparar jag tills jag behöver pengar!
Samtligt är jobbrelaterat, btw.
Förresten, undrar om man kan få ersättning för att man utvecklat allergier på jobbet?
I så fall skall jag söka ersättning för mina allergier mot hårt arbete och dumma människor..
Menar du inte att du ska lämna det till f-bolaget???För om du redan har ett färdigt intyg så är ju läkarna klara med bedömningen redan.Eller är det f-bolagets förtroendeläkare som ska kolla på det?just nu har jag inte så mkt att skriva / tillföra.
lämnade in mitt invaliditetsintyg till doktorn idag, så nästa grej blir bedömningen.
Menar du inte att du ska lämna det till f-bolaget???För om du redan har ett färdigt intyg så är ju läkarna klara med bedömningen redan.Eller är det f-bolagets förtroendeläkare som ska kolla på det?
Låter som dom försöker buttfucka dig.När man gör en övergång mellan fackförbund så sköts det normalt mellan förbunden utan att du behöver göra ett smack själv,just för att sånt här inte ska inträffa.Har du inte missat att betala nån avgift eller nåt annat som gör att dom kan bestrida att du är medlem så ska du kräva utdrag på varenda korrespondans dom har haft mellan varandra sedan den dag du skrav på övergångsansökan.Sen tar du med dig det o går till en advokat,för det finns stora belopp att tjäna på det.DOM har gjort fel nånstans om du har skött dina bitar(d,v,s betalat avg) o det kan en advokat lösa åt dig på nolltid om han är det minsta insatt i ämnet.Min gissning är att om du ens hotar med detta till ditt gamla fack(metall) så kommer det nog helt plötsligt "lösa" sig ganska omgående.Bytte själv från metall till byggnads o höll på att torska min rätt till a-kassa p,g,a deras slarv.Men när jag drog lite "tankar o ideer" för dom på luren så gick helt plötsligt sånt dom sagt var omöjligt att ens se i datorerna att lösa på en timma.Jag har följt denna tråds utveckling nu och måste verkligen tacka vissa användare! Ni har varit till stor hjälp i mitt personliga ärende faktiskt...
Dom som är intresserade kan ju läsa min lilla historia nedan:
15 aug 2006 så jobbade jag som takläggare i kiruna. Vi lade bär plåt på ca 35m höjd på en balk konstruktion. Vi hade självklart all säkerhets utrustning som går att få. Men när klockan "slog rast" så ville jag givetvis ner till fika rummet illa kvikt och hakade av mig säkerhets linan. När jag då var på väg till hissen ner så trampade jag genom taket och föll handlöst 13m ner på en travers brygga.
Jag ådrog mig en del skador, krossat samt sönderslitet knä, svår hjärnskakning som resulterade att jag ser dubbelt vilket kan göra att jag skriver konstigt ibland då texten lätt flyter ihop.
Nåja, nog om mina irrelevanta skador.... Det är som de är nu och de får jag leva med![]()
Nu till de stora problemet. Allting anmäldes till AFA samt till min privata försäkring, Trygg Hansa. Jag hade även anmält att jag ville byta fack från metall till byggnads. Men då jag skulle anmäla till byggnads så sade dom att jag inte var medlem där och inte heller i Metall... Jag var alltså UTAN fack för att deras handläggnings tid hade dragit ut på tiden!!!!!Så där förlorar jag en stor summa pengar då jag ej får del av de fackliga försäkringarna...
Jag som ensam har ju ingenting att sätta emot dom utom att jag blev fruktansvärt förbannad och besviken.
Jag har ju haft stora omkostnade under mina sjukdoms tid, men AFA och Trygg Hansa har bara bollat mig mellan varandra. "Det är en kostnad du får ta med TH/AFA" Det har varit deras standard fras hela tiden....
Så vad ska jag göra????
Nu till mitt andra ?:
Det har nu varit dags att göra en invaliditets intyg. Visst det har funkat bra med de. Dom kommer säkert med en ersättning de är villiga att betala mig för mina skador snart... Det jag har hört av bekanta är att man ALLTID ska överklaga då de är som sagt ett vinst drivande företag.
Så vad tycker ni att jag ska göra??? Ingen vill ta mina kostnader samt så vet jag inte hur jag ska göra med det fackligaNi får gärna komma med tips!! Vill "mjölka" ur dom varje 50öring jag kan få tag i då mitt liv nu är avsevärt mkt sämre
HAr fått sluta med alla fritids aktiviteter som jag tidigare ägnat mig åt. Dock har jag blivit motard åkare som plåster på såren
![]()
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Jaha,jag tolkade det förra inlägget som att du redan hade ett invaliditetsintyg klart,o skulle lämna det till ytterligare en läkare.Men det är alltså NU du ska få en bedömning.Lycka till,brukar sluta med att man får kuta runt hos ett antal olika läkare som gör samma bedömning.Sen sitter en förtroendeläkare hos f-bolaget(som du dessutom aldrig ens träffat live) o gör en bedömning via deras utlåtanden.Slutligen skriver denne läkare ett eget intyg som ALLTID bestrider nivån på invaliditetsbedömningen dom andra läkarna gjort.Skaffa en konsult redan från början om du har allvarliga skador,det lönar sig o betalas dessutom av f-bolaget.För att min doktorn ska kunna boka in en tid för invaliditetsbedömning så måste han få in blanketten (blankt intyg) från försäkringsbolaget.
En ren teknikalitet.
Den begär jag från försbolag och ger till doktorn, sen görs bedömningen och sen följer det du säger.
då börjar väl det jobbiga..
Jaha,jag tolkade det förra inlägget som att du redan hade ett invaliditetsintyg klart,o skulle lämna det till ytterligare en läkare.Men det är alltså NU du ska få en bedömning.Lycka till,brukar sluta med att man får kuta runt hos ett antal olika läkare som gör samma bedömning.Sen sitter en förtroendeläkare hos f-bolaget(som du dessutom aldrig ens träffat live) o gör en bedömning via deras utlåtanden.Slutligen skriver denne läkare ett eget intyg som ALLTID bestrider nivån på invaliditetsbedömningen dom andra läkarna gjort.Skaffa en konsult redan från början om du har allvarliga skador,det lönar sig o betalas dessutom av f-bolaget.![]()
Allt som allt tog det 7 år för mig att bli ersatt.Men detta berodde mycket på att jag inte tog deras återkommande skambud,utan krigade vidare via min konsult.Deras ursprungsbud var 8% invaliditet(alltså under nivån för nämndbedömning)Efter 7 år slutade det på att en skada fick 10% o den andra 15%.Så det lönade sig att inte ge upp i mitt fall iaf.hur länge dröjde det innan läkarna tog tag i era invaliditetsintyg??
lämnade mitt för typ 2 mån. sen...inte hört nåt än...
15 mån., sen min olycka,,
Ja,dom kommer få stå för alla sådana kostnader.Var noga med att spara VARENDA kvitto bara,ta gärna kopior o spara på nåt säkert ställe oxå.upp upp
ktmjacke,,
kollen kostar 1000:- det kan väl man få försbolaget att stå för?
hur länge dröjde det innan läkarna tog tag i era invaliditetsintyg??
Deras ursprungsbud var 8% invaliditet(alltså under nivån för nämndbedömning)Efter 7 år slutade det på att en skada fick 10% o den andra 15%.Så det lönade sig att inte ge upp i mitt fall iaf.
QUOTE]
Vet inte om detta är ren praxis. Har man flera procentsatser i skadebilden räknas de tillsammans, för att sedan minskas ngt. Har man tex 15% för armen, 9% för en lättare neurologisk skada och 4% för stelhet i finger kan totalen hamna på 25-26% istället för 28%. Detta är helt fiktiva siffror och inga exakta angivelser på nåt vis. Skrev det som ett exempel på hur de räknar, alla typer av skador äger olika tyngd i sammanräkningen men det har jag ingen pejl på alls. Kan tala om att det är inte mina siffror eller skador som nämns i exemplet heller.
Är ju också beroende på vad det är för skador hur, lång tid som måste gå innan man kan slutbedömma och därmed skicka det till nämndsprövningen, som i sin tur kan ta ett 1/2 till 1 år på sej inna de tar i det.
Är det detta som kallas litet trådlyft?
Stämmer,o i mitt fall gick det så lång tid att viss del av skadorna läkt till sig när den slutliga bedömningen till slut gjordes.Med den erfarenhet jag har i dag så skulle jag säga upp mig från jobbet,köpa camokläder o 6000 pennor o göra kriget med f-bolaget till ett 24/7 jobb.Sen kräva dom på ersättning för det oxå.Verkar va så man måste göra ibland.Deras ursprungsbud var 8% invaliditet(alltså under nivån för nämndbedömning)Efter 7 år slutade det på att en skada fick 10% o den andra 15%.Så det lönade sig att inte ge upp i mitt fall iaf.
QUOTE]
Vet inte om detta är ren praxis. Har man flera procentsatser i skadebilden räknas de tillsammans, för att sedan minskas ngt. Har man tex 15% för armen, 9% för en lättare neurologisk skada och 4% för stelhet i finger kan totalen hamna på 25-26% istället för 28%. Detta är helt fiktiva siffror och inga exakta angivelser på nåt vis. Skrev det som ett exempel på hur de räknar, alla typer av skador äger olika tyngd i sammanräkningen men det har jag ingen pejl på alls. Kan tala om att det är inte mina siffror eller skador som nämns i exemplet heller.
Är ju också beroende på vad det är för skador hur, lång tid som måste gå innan man kan slutbedömma och därmed skicka det till nämndsprövningen, som i sin tur kan ta ett 1/2 till 1 år på sej inna de tar i det.
Är det detta som kallas litet trådlyft?![]()
Vejade för en kommun(ist)bil en morgon påväg till plugget. Fick valet - polarna, träd, bilen eller lyktstolpen. Valde lycktstolpen - la farkosten ner och gled med rampartiet under motorn först mot stolpen.. "Pang"... Där låg man med sönderigt "käkkött" (stort hål i gropen preciiis under själva hakan). Fattade inte vad som hänt förrän en dag senare;
3 krossade sidotänder (2,5 saknas fortfarande efter ~4 år). Trasigt käkben och massiv tinnitus (inte p.g.a krocken dock)...
Har inte fått ut något, och vet inte ens om försäkringsbolaget kommer stå för tandläkarkostnaderna.. Dom hör aldrig av sig som avtalat och skjuter bara upp allt.. Borde jag få ersättning? :S
Jag ska in på koll i veckan, nått att tänka på?
Var ingen "hjälte", utan ta med alla besvär oavsett hur små de är. Du kan alltid ta bort om besvären försvinner, men det är svårare att få in dem senare.
-Trodde det skulle ge me sej, det andra gjorde ju mer ont eller vållade större besvär, var inte så farligt i början men har ökat i smärta eller vad det kan vara......
Har inte kollat så mycket på din skada då jag tyckte du fick bättre svar av KTMjacke än jag kunde ge, ska läsa på ikväll och se om jag kommer på nåt. En elak fotskada du hade, va?
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning