Undrar just hur en sönderknullad röv bedöms av f-bolagen...
du ska ju även ha inkomstbortfall...80% kommer ju från försäkringskassan...
resterande 20% ska försäkringen täcka!!
Du har blivit rövknullad.
Jag fick 140 000 för en söndersågad hand = minskad rörlighet i ett finger och dålig känsel i ett och ett halvt.
Meniskerna i båda knäna gav 70 000 (dålig affär).
Hörselskador och kaputta axlar sparar jag tills jag behöver pengar!
Samtligt är jobbrelaterat, btw.
Förresten, undrar om man kan få ersättning för att man utvecklat allergier på jobbet?
I så fall skall jag söka ersättning för mina allergier mot hårt arbete och dumma människor..
Hur fan bär ni er åt???? Jag har en jävla massa skavanker men har aldrig tänkt tanken att söka ersättning... Hur gör man för det första???
Fick t.ex min käke avslagen när vi lirade landhockey för många år sedan. Den är numera sned.
Har slått av ett finger som läckt ihop snett.
Har en tand som är typ gul/grå pga ett slag av en inebandyklubba...
Min rygg är kass pga många crasher med skidor.
Har ett ex antal ärr på kroppen som inte är så snygga...
m.m men inte fan har jag fått för mig att söka ersättning för något jag utsatt mig för själv??? varför ska andra betala mina dumheter???
///Micke
sedan så går ju inte min hoj att ställa av enligt försäkringsåtagandet men jag har ju inte kunnat köra något på hela sommaren borde jag inte få pengar tillbaka på det med ,, drygt 1000:- i månaden till ingen nytta !!!
Är cykeln skrotad eller ska den lagas?
Kan gå att resonera med bolaget, beror på handläggare och vad resp handläggare kan och vet.
sedan så går ju inte min hoj att ställa av enligt försäkringsåtagandet men jag har ju inte kunnat köra något på hela sommaren borde jag inte få pengar tillbaka på det med ,, drygt 1000:- i månaden till ingen nytta !!!
Är cykeln skrotad eller ska den lagas?
Kan gå att resonera med bolaget, beror på handläggare och vad resp handläggare kan och vet.
Min polare drog in i sidan på en peugeot med sin cross.Smällen var så kraftig att pegan hamna i diket,o polaren fick fimpa högerbenet ca 5 cm.Vilket genom åren sträcktes tebax så att han mer eller mindre är helt återställd.Han kontaktade en försäkrings o skadekonsult som hjälpte honom att få ut pengar genom trafikskadeföreningen.Vet att han totalt genom åren har fått ut riktigt stora summor.Jag gjorde en grymt osmidig smäll/krasch 1 maj för 2 år sen.körde crosscyckel på allmän plats å råkade dra in i en bil som gjorde en vänstersväng.det vart hellikopter till akkis i u-sala men div undersökningar o röntgen, så det lär ju finnas en journal antar jag.klarade mig relativt bra utan några brutna ben osv.men jag har ett grymt fult ärr på höger överarm som liknar nått i stil men röda utanpåliggande daggmaskar!men finns det möjlighet till nån ersättning då det inte direkt fanns nån trafikförsäkring?men i övrigt så har jag personförsäkring genom jobbet.bör kanske tilläggas att polisen vart indragen å massa böter å indraget kort osv.har funderat nån gång på om det finns nån möjlighe till ersättning eller om det bara är att lägga ner pga att det var et brott?någon som vet el har nån åsikt?
köpte ett par högtalare för pengarna som jag sprängde rätt så snart
Hur fan bär ni er åt???? Jag har en jävla massa skavanker men har aldrig tänkt tanken att söka ersättning... Hur gör man för det första???
Fick t.ex min käke avslagen när vi lirade landhockey för många år sedan. Den är numera sned.
Har slått av ett finger som läckt ihop snett.
Har en tand som är typ gul/grå pga ett slag av en inebandyklubba...
Min rygg är kass pga många crasher med skidor.
Har ett ex antal ärr på kroppen som inte är så snygga...
m.m men inte fan har jag fått för mig att söka ersättning för något jag utsatt mig för själv??? varför ska andra betala mina dumheter???
///Micke
blueridge; Preskriptionstiden skrev:he he... så länge du e snäll så smeker jag dig bara gubben!!!!
all info som skrivs med hög sanningshalt är BRA info.....
mvh tobbe
[/slite bekymrad då över saker bara...
mycket frågor som:
kan jag jobba med mitt jobb igen..mm
sen blev jag ju anmäld för vårdslöshet i trafik vid min olycka...inget klart fast det gått 15 mån. sen olyckan...liksom blivit kallad till rättegång 4 ggr..
sånt tär på en att man inte vet hur framtiden ter sig..men men..det visar sig.... antar att du läst min andra "tråd":
läst och godkänt...
var till jobbet idag och jag var välkommen att börja vilken dag som helst!!!
kändes bra att höra..... ska få gjuta upp skoinlägg om nån månad bara då mitt höger ben är runt 2 cm kortare än det vänstra..
från vilket datum räknas dröjsmålsräntan???
mvh tobbe
ville mest få en diskution i äreendet...vilket jag lyckats med..
. Jag hade även anmält att jag ville byta fack från metall till byggnads. Men då jag skulle anmäla till byggnads så sade dom att jag inte var medlem där och inte heller i Metall... Jag var alltså UTAN fack för att deras handläggnings tid hade dragit ut på tiden!!!!! Så där förlorar jag en stor summa pengar då jag ej får del av de fackliga försäkringarna...
från vilket datum räknas dröjsmålsräntan?
Tog längre tid än jag trodde, ursäkta.
Dröjsmålsräntan börjar ticka från det datum FB fått in erfoderligt underlag för att göra en bedömning. Exempelvis mitt ärende; pga av många olika delar tog det 9 månader innan räntan "aktiverades". Är fortfarande flera år senare diskussion om eftersom förskotten är avsedda att frita FB från ansvar.
Fackförsäkringen har ju utfallit och där var det dröjsmålsränta från olycksdagen, inget tjafs! Fortsätter räkna om utfallet i trafikskadenämnden blir ett annat, dvs högre %.
-Är det bara jag som skriver i tråden?
-Ja, det verkar så!
just nu har jag inte så mkt att skriva / tillföra.
lämnade in mitt invaliditetsintyg till doktorn idag, så nästa grej blir bedömningen.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|