Vad irriterar ni er på nu?

Paradoxy

Guest
sEiKo skrev:
Jag stör mig på följande saker:
Evaemma - "krönikör" i aftonbladet, skriver skitirriterande krönikor och ser tillockmed irriterande ut.
Jan guillio - En del filmer är bra men han som person är bara för mycket.
ALLA dokusåpor - Need i say more?
*whine whine*


Det var mycket, du kan inte ha det lätt du...
 

Gluttan

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2005
Ort
med Richard
Hoj
Aprilia RSV Mille
Hultan skrev:
Inget fel på dom men dom kan väl välja ett jobb som inte innebär att man skall prata...

Inte deras fel att dom har talfel, men som jag sa: "Hade jag inte haft armar hade jag inte jobbat som snickare.. "

Btw, vad har stava med detta att göra? Har jag gjort ett litet gramatiskt fel eller stavfel nånstans eller? Inte så att jag är känd för att stava speciellt dåligt.. Men alla kan göra slarvfel på nätet typ.. Har väl inget med talfel att göra?

Nu tyckeRRR jag att du e taskig!

:gråta :gråta
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Markus skrev:
Ja, vad menar han igentligen?

Moahaha! :D

Intressant att det är ok att irritera sig på folk, som har talfel av olika karaktär (varav ett av alternativen tycks vara skånska), när dessa kommunicerar verbalt men att själv inte bry sig om hur man uttrycker sig i ett textbaserat medium. Jag är nästan på väg att citera ett av Valmers regionalt relaterade uttryck. Nåväl, det är märkligt, ijänkliyen.

För att vara lite on-topic: Jag irriterar mig på intoleranta dj*vlar och det skyhöga bensinpriset.

Kram på er.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Gluttan skrev:
Nu tyckeRRR jag att du e taskig!

:gråta :gråta
Hahahaha, du en av dom få jag tycker om som pratar lite skånska, dig blir man glad av..
Jag menar igentligen talfel på "r" inte skånska, det är en helt ennan tråd :)
 

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Nybro
Hoj
954 Fighterblade -03
Folk som "ER:ar" som jag kallar det för.
T.ex:

Sa:
Mammer och papper.
Menade:
Mammor och pappor.

Sa:
Sopper med ärter i är gott.
Menade:
Soppor med ärtor i är gott.

O.s.v.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
abstruse skrev:
Moahaha! :D

Intressant att det är ok att irritera sig på folk, som har talfel av olika karaktär (varav ett av alternativen tycks vara skånska), när dessa kommunicerar verbalt men att själv inte bry sig om hur man uttrycker sig i ett textbaserat medium. Jag är nästan på väg att citera ett av Valmers regionalt relaterade uttryck. Nåväl, det är märkligt, ijänkliyen.

För att vara lite on-topic: Jag irriterar mig på intoleranta dj*vlar och det skyhöga bensinpriset.

Kram på er.
Seriöst, en bokstav fel i förbifarten är väldigt likt TALFEL mmm visst..! Sorligt....
Kan du inte säga r? Nä tänkte nästan det...
 

Solid snake

Guest
Jag stör mig minsann på det mesta.

Kanske till och med allt.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Hultan skrev:
Seriöst, en bokstav fel i förbifarten är väldigt likt TALFEL mmm visst..!

Det hände väl i förbifarten i det efterkommande inlägget också då, förmodar jag? Samma ord också, vilken otur du har. F ö missar du hela poängen, föga förvånande förvisso.

Hultan skrev:

Ja, visst är det? Ojdå, "i förbifarten" nu igen? När jag tänker efter tror jag inte att jag sett ett språkligt korrekt inlägg av dig någonsin. Å ena sidan skiter jag fullständigt i hur du stavar, å andra sidan kanske du borde tänka dig för angående hur du kritiserar andras påstådda talfel när du är helt inkapabel att uttrycka dig felfritt i text på ditt eget modersmål.

Hultan skrev:
Kan du inte säga r? Nä tänkte nästan det...

Är det där ett argument, ett påstående eller blott ett resultat av otursamt tänkande?

Dags för krogen, puss och kram.
 

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Hultan skrev:
Inget fel på dom men dom kan väl välja ett jobb som inte innebär att man skall prata...

Inte deras fel att dom har talfel, men som jag sa: "Hade jag inte haft armar hade jag inte jobbat som snickare.. "

Btw, vad har stava med detta att göra? Har jag gjort ett litet gramatiskt fel eller stavfel nånstans eller? Inte så att jag är känd för att stava speciellt dåligt.. Men alla kan göra slarvfel på nätet typ.. Har väl inget med talfel att göra?

Alltså allvarligt. Vad finns det för rimlig mening med att hacka på folks dialekter? Det finns dom som tycker att ni göteborgare har världens mest avskyvärda dialekt. Men vad spelar det för roll? Inte fan börjar ni väl prata med stockholmsdialekt för det? Likadant med oss skåningar, varför skulle inte vi kunna sända radio? För att vissa uppåt landet är för trångsynta och har för mycket vax i öronen för att höra vad vi säger? Knappast. Sedan tycker faktiskt jag också att överdriven skånska låter förjävligt i radio men man kan inte diskriminera en del av Sverige för det. Eller?
 

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Ort
Trosa
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Jag stör mig på Skåningar.... Se min presentation för information om var Skåne ligger nuförtiden.



Finns ju mkt annat jag stör mig på:

*Det mesta som nämnts i tråden
*Miljöpartiet och rödingar i allmänhet (Tål att upprepas)
*Moderaternas jävla fjollerier
*Högljudda jävla idioter
*Anti-rasister (Tycker fan att de är lika jävliga som rasister)
*75 % av alla tonåringar
*RÖDINGAR (Igen)
*Folk som klagar. SLUTA KLAGA, INGEN TYCKER OM FOK SOM KLAGAR! Dvs, folk som klagar för att de betalt en hundring för mkt på en resturant, fått "Dålig service" eller kräver specialbehandling.
*Folk som prutar. Jävla snåljåpar, skaffa ett jobb!
*Idiot-kriminella. Kriminella som gör dumma brott, ex skadegörelse, småstölder och gängrån. Seriöst kriminella har jag inget emot, folk som tjänar duktigt med pengar på välplanerade brott där ingen iaf direkt kommer till allt för mkt skada av deras agerande. Givetvis anser jag att de ska få betala ordentligt för sina brott om det åker fast, men jag har inget emot dem som personer, de är ju faktiskt bara företagsamma.
*Grapefrukt
*Insekter
*Betong-ghetton
*Skatter
*Folk som anser att skolaga inte skulle hjälpa vårt land
*Idioter som protesterar mot kärnkraft, utan att ha en aning om vad fan de snackar om.
*Tanter som vinner för mkt pengar på Triss, och när programledaren frågar vad de ska göra för pengarna, så säger de ngt i stil med "Jag tror nog att jag ska köpa mig en cykel".
*Skvallertidningar
*Tant-tidningar (Allers etc.)
*Kommunaltrafiken
*Antipiratbyrån (Ja, jag är kapitalist, men killarna på APB borde fan skjutas i pannan.)
*Idioter
*Bilister som STANNAR före fartgupp som man iaf kan ta i 70 Km/h utan ngn som helst påverkan.
 
Last edited:

Halvdan

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kba
Hoj
Suzuki GSX-R750
För att spinna vidare på temat "skåningar",så irriterar jag mig på skåningar som i TV försöker prata "rikssvenska"....Låter för jävligt!! (Tål inte Kattis Ahlström och Ola Lindholm t.ex)

För övrigt stör jag mig på bilförare som accelererar för långsamt!Speciellt såna som kör ut på motorvägen i 70-80 km/tim!!! :mad: :4skrika
 

MikkE

Guest
Att jag inte kan äta fast mat. hungrig som fan e jag. Får äta soppa

/piercad i tungan
 

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
MikkE skrev:
Att jag inte kan äta fast mat. hungrig som fan e jag. Får äta soppa

/piercad i tungan

Varför?


Svälj tungan efter en skön fylla om du e hungrig.
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
M.G.F skrev:
Sedan tycker faktiskt jag också att överdriven skånska låter förjävligt i radio men man kan inte diskriminera en del av Sverige för det. Eller?


men dom är ju överallt!
så svårt att undvika dem..

å när man hör i radio när nån försöker säga nått ord å de enda man hör e ett gäng djupt gutturala läten som försöker efterlikna bokstaven "R", det är störande

typ som när en från (fd) skaraborgs län säger "räva".. fast de gurglar inte lika mkt.. så de låter lite bättre.. fast en västgöte i radio e ingen höjdare de heller
 

Basisten

I swear to drunk i'm not God ociffer!!!!
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
Svarta faran
den där reklamen för den nya herbie-filmen (vet ej om den går längre)
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top